https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy dworzec PKP w Bydgoszczy. Ale czy nowoczesny?

Agata Kozicka
Trwa remont na peronach 3 i 4. Powoli odsłaniana z rusztowań jest bryła nowego gmachu bydgoskiego dworca.
Trwa remont na peronach 3 i 4. Powoli odsłaniana z rusztowań jest bryła nowego gmachu bydgoskiego dworca. Agata Kozicka
Bydgoszczanie zauważają mankamenty nowego dworca. Zdaniem niektórych już teraz trudno mówić o tym, że będzie nowoczesny.

Gdy na budynku nowego dworca Bydgoszcz Główna zawisła wiecha, wykonawca zapowiadał, że zaraz zacznie znikać sieć rusztowań utrzymująca konstrukcję. I rzeczywiście. Nowy gmach już zaczyna prześwitywać na zabytkowy budynek między peronami 3 i 4. Tam też trwają prace na peronach i ostatnie - elewacyjne. Część wiat już jest tam gotowa. Zainstalowano też wyświetlacze.

Nadal jeszcze, aby dostać się na perony, trzeba korzystać ze starego tunelu, nadal - by kupić bilet - trzeba iść na tymczasowy dworzec kontenerowy. Już za kilka miesięcy się to zmieni. Tymczasem PKP rozpowszechnia wyniki badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową PwC (Pricewaterhouse-Coopers) na temat zadowolenia pasażerów z usług kolei. Jak wynika z raportu PwC zadowolonych z czystości na dworcach w 2013 roku było 35 procent pasażerów. W 2015 roku procent ten wzrósł do 50. W 2013 na dworcach bezpiecznie czuło się 36 proc. pasażerów, a w 2015 roku - 53 proc.
Nasz nowy dworzec jeszcze nie jest gotowy, a bydgoszczanie już widzą mankamenty inwestycji. Wśród nich zbyt niskie perony. - Proszę sprawdzić, jak wyglądają nowoczesne dworce. Perony są tak wysoko, że wchodzi się bezpośrednio do pociągu. U nas - jak za PRL-u - trzeba będzie najpierw wdrapać się na pierwszy schodek do wagonu. Nie wspominając o wciśnięciu do niego roweru - uważa Czytelnik z Bydgoszczy.

Więcej wiadomości z Bydgoszczy na www.pomorska.pl/bydgoszcz.

Inni zwracają uwagę na frezowaną kostkę na peronie. - Jeśli kilkudziesięciu pasażerów jedzie po niej walizką na kółkach, to szum jest okrutny - zauważa pan Andrzej. - A podjazdy z tunelu na peron? Ktoś o nich zapomniał? A jakie są Państwa uwagi dotyczące budowy nowego dworca? Czy rzeczywiście będzie nowoczesny, jak zapowiadał prezydent Bruski po zainstalowaniu wiechy na nowym budynku?

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
ocelot
W dniu 30.09.2015 o 16:32, Wladek napisał:

Jedna winda na kilkaset osób .Super rozwiazanie.......Wystarczy ze przyjadą dwa pociagi i juz godzinne oczekiwanie na windę....

Windy są dla kalek lub kinderwagen.Już widzę jak dwoma pociągami przyjeżdżają setki kalek i setki wózków z dzidziami?

o
ocelot

Windy są dla kalek,albo kinderwagen.A normalni idą schodami.A perony już są wysokie zgodnie z normami europejskimi.

W
Wladek
W dniu 29.09.2015 o 15:36, Marcin napisał:

marudy i tyle. Skorzystałem i jestem zadowolony. Z tego co widziałem są windy zamiast podjazdó

 

 

Jedna winda na kilkaset osób .Super rozwiazanie.......Wystarczy ze przyjadą dwa pociagi i juz godzinne oczekiwanie na windę....

M
Marcin

marudy i tyle. Skorzystałem i jestem zadowolony. Z tego co widziałem są windy zamiast podjazdów.

j
j23
W dniu 05.05.2015 o 14:32, JACEK napisał:

Budynek główny będzie jaki będzie i słusznie ktoś powiedział, że nie wpisuje się w istniejące otoczenie. Perony nie były funkcjonalne i po remoncie nic się nie zmieni. To jest tylko powierzchowne przykrycie starego.Szkoda bo przy takim przedsięwzięciu, zwłaszcza, że inwestycja będzie tańsza niz zakładano można było zadaszyć całkowicie perony a przede wszystkim podnieść tak aby wsiadanie było bezpośrednie a nie jak za PRL-u trzeba ćwiczyć sztafetę z przeszkodami.

 


To nie PRL budował takie perony "znawco"

Takie były wtedy normy i jeśli się nie mylę to jeszcze przedwojenne

j
j23

Te wymienione braki są tak oczywiste , że aż bez sensu jest o nich się wypisywać.

Jak można było pozostawić tak niskie perony utrudniające wejście do wagonów !

Brak podjazdów na schodach wejściowych z tunelu na perony to już prawdziwy skandal !

Tak wygląda tzw.."nowoczesność"  w polskim wydaniu.

Czy u nas nic nie może być od początku do końca naprawdę nowoczesne i użyteczne ?

S
SUPERJOHNY

CZYTAŁEM O TYM RÓWNIEŻ NA FORUM SSC. TRZEBA PODBIĆ TOR NA PERONIE 3 ORAZ 4 Z 380MM DO 480MM. JEST TO WYKONALNE. NIEWIELE, ALE ZAWSZE 10CM WYŻEJ. NO FORUMOWICZE, I CI KTÓRYM ZALEŻY. DO DZIEŁA. PISAĆ GDZIE SIĘ DA.

J
JACEK

Budynek główny będzie jaki będzie i słusznie ktoś powiedział, że nie wpisuje się w istniejące otoczenie. Perony nie były funkcjonalne i po remoncie nic się nie zmieni. To jest tylko powierzchowne przykrycie starego.Szkoda bo przy takim przedsięwzięciu, zwłaszcza, że inwestycja będzie tańsza niz zakładano można było zadaszyć całkowicie perony a przede wszystkim podnieść tak aby wsiadanie było bezpośrednie a nie jak za PRL-u trzeba ćwiczyć sztafetę z przeszkodami.

D
Dawid Czajka

Trzeba podbić obecny tor na peronie 3 i 4 z 38cm do 45-48cm. innego wyjscia nie ma.

konsultowalem to w PKP PLK i jest to do zrobienia. tylko tyle nam zostalo, trzeba wiec walczyc.

s
sznuch

Od fazy projektu ja nazwałem go -  "żelazko". Fajny obiekt i supernowoczesny

J
Jamaja

Brak podjazdów dla wózków - do, póki co, mój największy zarzut względem dworca. Każdorazowo muszę prosić o pomoc przechodniów, gdyż sama wózka po schodach nie wtargam. Nie rozumiem dlaczego nie pomyślano o matkach, które podróżują z dziećmi same. Dodając do tego bagaże, dostanie się na peron to spore wyzwanie siłowe.

 

Przykro mi również, że o matkach podróżujacych z dziećmi nie pomyślano także teraz, kiedy trzeba korzystać ze starego tunelu celem dostania się na perony. Niestety kilkukrotnie spotkałam się z odmową pomocy ze strony pracowników kolei delegowanych do pomocy osobom niepełnosprawnym. 

 

Nowoczesnośc polega również na tworzeniu tego typu rozwiązań, w obliczu czego deklaracje Pana Prezydenta znów brutalnie zweryfikowała rzeczywistość. 

J
John Bydgosta
Nowoczesny? nowocześnie wygląda, ale zupełnie nie pasuje do otoczenia, wyróżnia się za nadto z otaczającej okolicy i psuje charakter miejsca, o czym zresztą mówili wszyscy mieszkańcy wybierając projekt architektoniczny nawiązujący do starego budynku, ale kto będzie słuchał mieszkańców, przecież nie ci co ich Ci mieszkańcy wybrali, bo oni są i teraz mają ich w... Szkło i metal, niefunkcjonalny i brzydki, nieprzyjazny pasażerom i okolicy (brak udogodnień dla podróżujących, podjazdów, ruchomych schodów - nie licząc tych do sklepów, bo na perony brak a wydaje się, że dworzec jest od zaspokojenia podstawowych potrzeb pasażerów i nie chodzi o możłiwość zrobienia zakupów), nieporozumienie kompletne i na etapie projektowania wszyscy o tym mówili. Jeśli mierzyć nowoczesnoć ilością szkła i stali to tak nowoczesny, jeśli oceniać funkcjonalność wynikającą z tej nowoczesności, to żadna, i do tego szkarada architektoniczna psująca okolicę, zawsze jest tak jak się nie słucha mądrzejszych a opiera się na dwóch trzech osobach z odjechaną wizją wynikającą z ambicji bycia artystą..."artyści" pracujący dla miasta powinni być ograniczani w wyborze przez wolę mieszkańców by nie dochodziło do szpecenia miasta takimi badziewiami...
 

 

K
Kowalski

Celna uwaga ! Podobne anachroniczne rozwiązania są na trasie tramwaju do Fordonu, gdzie na 2 kilometrach , tory przecinają się trzykrotnie z ulicą !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska