Pierwszy przetarg „Rozpoznanie i badanie podłoża budowlanego na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R Etap II) dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25” wraz z materiałami uzupełniającym został ogłoszony w listopadzie 2021 roku, dwa miesiące po uzyskaniu długo wyczekiwanej decyzji środowiskowej dla stolicy powiatu sępoleńskiego. Wpłynęły dwie oferty, jednak były zbyt wysokie. Zamawiający przeznaczył niecałe pół miliona złotych, a najtańsza przekraczała 700 tysięcy zł. Przetarg został unieważniony.
Obwodnice Sępólna i Kamienia - przetarg na badania geologiczne
Bydgoski oddział GDDKiA ogłosił kolejne postępowanie i zwiększył kwotę, jaką mógłby przeznaczyć na wykonanie badań geologicznych. Kolejny przetarg wyłonił wykonawcę.
- Podpisaliśmy umowę na rozpoznanie i badania podłoża budowlanego dla budowy obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25. Prace objęte zadaniem przeprowadzi Przedsiębiorstwo Geotechniczno-Konsultingowe GEOTECH z Bydgoszczy. Jego oferta na kwotę 739 291,50 zł otrzymała maksymalną ocenę w toku analizy przetargowej. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji ujętej w umowie – informuje inwestor.
Podstawowym celem budowy obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 25 w obu tych miejscowościach. Ukończenie prac otworzy drogę do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę obwodnic.
- Badania geologiczne umożliwią przejście do następnego etapu, czyli ogłoszenia przetargu na projekt i budowę obwodnic Sępólna i Kamienia Krajeńskiego w ciągu DK 25. Planowany termin ogłoszenia to czwarty kwartał 2022 r., a realizacja w latach 2024 – 27 – mówi Julian Drob, rzecznik prasowy GDDKiA w Bydgoszczy.
Inwestycja znalazła się w projekcie nowego Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do roku 2030 (z perspektywą do roku 2033). Łączna długość obu tras wynosi 8,7 km i zostanie zrealizowana w ramach jednego przetargu.
