https://pomorska.pl
reklama

Orange Polska musi wypłacić abonentom rekompensatę. Kto może liczyć na rekompensatę i w jakiej wysokości?

Maciej Badowski
Opracowanie:
W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom.
W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom. Szymon Starnawski / Polska Press
Zgodnie z decyzją UOKiK, Orange Polska musi wypłacić abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki - podano w komunikacie. - Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli za co zostały naliczone opłaty- przyznał prezes Urzędu.

Zastrzeżenia prezesa UOKiK wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange- poinformował urząd.

- Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli za co zostały naliczone opłaty– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, cytowany w komunikacie. - Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie- dodaje.

Jak wyjaśnia, chodziło o kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. - Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – wyjaśnił.

Jednocześnie poinformowano, że w większości były to usługi o charakterze subskrypcyjnym – opłaty potrafiły wynosić przykładowo 7,98 zł za miesiąc, ale i 14,99 zł za tydzień. Ponadto w postępowaniu zakwestionowano brak oznaczenia, że kliknięcie przycisku „OK” oznacza zamówienie z obowiązkiem zapłaty, brak potwierdzania warunków umów na trwałym nośniku (praktyka została zaniechana w toku prowadzonego postępowania w listopadzie 2020 r.) czy udzielanie niepełnych odpowiedzi na reklamacje- wyjaśniono.

W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał Orange Polska do zrekompensowania strat konsumentom. Jak podano, operator wypłaci rekompensatę, która wyniesie podwójną wysokość ceny aktywowanej treści. - Dotyczy to byłych i obecnych abonentów, którzy złożyli reklamację do spółki- wskazano. Ponadto Orange Polska nie będzie stosować flash SMS-ów. Dodatkowo operator będzie pozytywnie rozpatrywał reklamacje z tytułu nieświadomej aktywacji płatnych serwisów i oddawał pobraną opłatę.

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stasia Zołza
Jak dokładać - to powinni zwrócić za połączenia abonentów do firmy Orange. Żeby abonent musiał płacić za to, że zadzwoni do Orange to jest szarpanie kasy na wydrę. A już perfidią jest jak ten ich Maks łączy z konsultantem kiedy już konsultanci nie pracują. I kasa leci.
G
Gość
Powinni jeszcze zapłacić za handel danymi osobowymi klientów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska