https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Orkiestra z Koronowa już bez kapelmistrza...

Adam Lewandowski
Jeszcze nie tak dawno w Koronowie odbyła się pikieta po zakończeniu współpracy z kapelmistrzem
Jeszcze nie tak dawno w Koronowie odbyła się pikieta po zakończeniu współpracy z kapelmistrzem Adam Lewandowski
Miniony piątek miał już być dniem kończącym konflikt: orkiestra i kapelmistrz - władze Koronowa.

To miały być ostatnie uzgodnienia dotyczące podpisania nowej umowy między Michałem Sławetą, p.o. dyrektora M-GOK, a dr. Mirosławem Kordowskim, kapelmistrzem orkiestry dętej. Bo dotychczasowa umowa kończyła się z dniem 31 marca. Ale nowa w piątek nie została zawarta...

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Kiedy w piątek po południu rozmawiałem z Michałem Sławetą, zapewniał, że to kapelmistrz Kordowski zerwał rozmowy. Radził skontaktować się ze znającymi problem radnymi: Haliną Bociek, oraz Patrykiem Mikołajewskim.

Radna Halina Bociek: - Pan Kordowski zerwał rozmowy. Przez niego nie doszło do podpisania umowy.

Radny Patryk Mikołajewski: - Jestem w szoku. Zrywa się z trudem przygotowane uzgodnienia, co innego się mówi, co innego robi. Taka gmina...

Tomasz Skotnicki, rodzic dzieci grających w orkiestrze, dziewczyny z orkiestry: - Przyszedł burmistrz ze swą świtą, nie uznał tego wszystkiego, co uzgodniliśmy punkt po puckie na poprzednim spotkaniu bez niego, kapelmistrz Kordowski nie wytrzymał i wyszedł...

Radna Bociek: - Przecież pan burmistrz przyszedł tylko na chwilkę...

Przypomniałem radnej Bociek wymianę zdań między przewodniczącym rady Włodzimierzem Domkiem, a dyrektorem Sławetą, który zapewnił, że muzycy z Pruszcza mogą grać w orkiestrze dętej w Koronowie. Ale radna Bociek była chyba nie na tym zebraniu. - Burmistrz powiedział, że muzycy spoza gminy Koronowo nie mogą grać w orkiestrze - mówią moi rozmówcy. - Choć uzgodnienia były przecież inne. Tak nie można pogrywać ani z kapelmistrzem, ani z orkiestrą. To skandaliczne, do czego posuwa się władza...

- Są pretensje, że orkiestra za pieniądze kapelmistrza i rodzin muzyków nagrała płytę, że aranżacje zawarte na tej płycie są własnością domu kultury, choć nie MGOK za to płacił... Jakie są granice absurdu? - pyta Tomasz Skotnicki.

Przypomnę słowa burmistrza Gliszczyńskiego zamieszczone wcześniej na naszych łamach: - Nie jestem stroną w tej sprawie, tylko mediatorem. Nigdy nie byłem, nie jestem, nie będę przeciw panu Kordowskiemu i orkiestrze. Co widać, i czuć.

Komentarze 44

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 08.04.2017 o 13:28, gosc napisał:

Widać że nie ma sensu dyskutować. Non stop zmienianie tematu, byle odwrócić kota ogonem. Moje zdanie W TEMACIE już zostało napisane. Bawcie się dalej jak nie macie nic lepszego do roboty. Jak będzie inna władza to zobaczymy co pokaże...na pewno będzie nieskazitelnie

Wasz miłość, zauważy łaskawie, że to temacik o o 0rkiestrze i Kapelmistrzu, a nie o nowej władzy?, której jeszcze nie ma w Koronowie ???, a Wasza miłość już krytykuje i czarne chmury widzi poganów widzi???, a wielkiego mistrza chwali i słoninką objada i do zakonu nakłania.

g
gosc
Widać że nie ma sensu dyskutować. Non stop zmienianie tematu, byle odwrócić kota ogonem. Moje zdanie W TEMACIE już zostało napisane. Bawcie się dalej jak nie macie nic lepszego do roboty. Jak będzie inna władza to zobaczymy co pokaże...na pewno będzie nieskazitelnie
G
Gość
W dniu 06.04.2017 o 20:17, gosc napisał:

Jedno-ostatnie zdanie jest w ogóle na temat. I tak czy siak ni jak się z nim zgodzić. Orkiestra nie jest prywatnym zespołem a kapelmistrz nie jest jej właścicielem. Brak tu zrozumienia u podstaw. Ani burmistrz ani tym bradziej nie kapelmistrz decyduja o orkiestrze, to dyrektor mgoku jest osobą decyzyjną odnośnie wszystkich spraw dot. orkiestry. Jak ktoś nie umie się z tym pogodzić to niech stworzy sobie stowarzyszenie i sam się trudni zdobywaniem pieniędzy, papierologią, organizacją i odpowiedzialnością za wydatki i wpływy i w ogole funkcjonowanie orkiestry. Wtedy orkiestranci i kapelmistrz będą mogli robić co im sie podoba.Proste.

Tak bardzo wszyscy jesteśmy ciekawi co ma Pan szanowny do powiedzenia w temacie Klara i Konrad już w gminie Koronowo, i czy to wydarzenie zalicza Pan jako zasługa obecnego burmistrza Koronowa pana Stanisława Gliszczyńskiego? .

g
gosc
Jedno-ostatnie zdanie jest w ogóle na temat. I tak czy siak ni jak się z nim zgodzić. Orkiestra nie jest prywatnym zespołem a kapelmistrz nie jest jej właścicielem. Brak tu zrozumienia u podstaw. Ani burmistrz ani tym bradziej nie kapelmistrz decyduja o orkiestrze, to dyrektor mgoku jest osobą decyzyjną odnośnie wszystkich spraw dot. orkiestry. Jak ktoś nie umie się z tym pogodzić to niech stworzy sobie stowarzyszenie i sam się trudni zdobywaniem pieniędzy, papierologią, organizacją i odpowiedzialnością za wydatki i wpływy i w ogole funkcjonowanie orkiestry. Wtedy orkiestranci i kapelmistrz będą mogli robić co im sie podoba.Proste.
G
Gość

Dla Pana co nie lubi PiS.

Ja nawet potrafię zrozumieć kogoś kto twierdzi, że nie chce odebrać nagrody od Pana Prezydenta Andrzeja Dudy, którego ja osobiście podziwiam i szanuje. Ale każdy ma prawo mieć własne zdanie lecz gdzieś jest granica, którą nam wszystkim Polakom nie wolno przekraczać. Nie tak dawno w centrum Kultury w Koronowie STARE KINO, rozdawano sobie odznaczenia, medale z ciekawości zajrzałem do internetu kto to i co to za osoba dla Polski na tym medalu. Przeżyłem szok, bo w życiorysie tego człowieka , jest krótkie małe zdanie, podczas pierwszej wojny światowej walczył po stronie Niemiec? Czyli jako żołnierz mordował moich przodków, chciał aby Polska zginęła z mapy Europy po wojnie zamieszkał w Polsce i był bardzo twórczy, ale to on powinien być wdzięczny że Polska miała dla niego dom, a nie my że gwałcił i mordował jako żołnierz . Co czuje duch Pana Generała Nil, który oddał życie dla Polski, który został stracony przez polaków którzy inaczej myśleli i widzieli Polske? Podobny problem widzenia inaczej w współczesnych czasach widzenia jest w Polsce w Koronowie ratownicy na plaży w Pieczyskach wśród piwa wypatrują i patrolują z małego pomostu potencjalnych topielców, a pan burmistrz stracił kolejne tysiące na projekt po 11 latach urzędowania, który wcale nie musi dojść do realizacji bo nie wiadomo czy zostanie dalej burmistrzem no i co z projektem grodu i toaletami za dwadzieścia tysięcy od ponad pięciu lat cisza. Pan Kapelmistrz sam nie strajkuje, robi to orkiestra to burmistrz powinien słuchać głosu orkiestry a nie dygować.

G
Gość
Miasto spółdzielcze
G
Gość
A kto strajkował przeciwko rządowi Kordowski czy burmistrz, który niby ma mówić w naszym imieniu?. Pomysł Dwóch kadencji to ja strajkowałem?czy burmistrz podczas pracy?
g
gość

Jeszcze się na Kordowskim przejedziecie i nawet wam tego życzę bo jesteście naiwni.

g
gość
W dniu 05.04.2017 o 08:48, fak napisał:

 burmistrz koronowa inwestuje- w siebie 

taaak, taak....i sam też się wybrał 3 razy na to stanowisko :D brawo...
Dobrze, że kapelmistrz inwestuje w dzieci...bo przecież niee w siebieee, taka dobra dusza a władzom się po prostu pewnie nudziło i stwierdzili, że tak bez powodu podziękują kapelmistrzowi za tak idealne usługi... (ironia) yhyy, taa ;) ludzie, pomyślcie...

g
gosc
W dniu 05.04.2017 o 12:00, Gość napisał:

Szanowny panie bardzo cenie uwagi ale jak wszystko ma dwa końce, ja spostrzegam zupełnie inaczej jak pan patrząc na kapele, burmistrza, czy sponsorów wszelakich imprez organizowanych w Koronowie. I stwierdzam masowe imprezy organizowane przez UG z prawdopodobnym narażeniem organizatorów i publiczność na utratę zdrowia i życia przykład – nielegalny gród cysterski. Ponad to uważam że doszło prawdopodobnie do nie przestrzegania przepisów i nie sprawdzono legalizacji sponsorów na rzecz masowych imprez Państwowych w Koronowie – przykład sponsor i jego kiełbasy rozdawane na imprezachUG-Koronowo Przekopania rynku Plac Zwycięstwa z nie uwzględnieniem sieci gazowej? Doniesienia prasowe o prawdopodobnym popełnieniu przestępstwa lub narażenie na życie lub utratę zdrowia podczas wyborów na burmistrza na kandydatce pani A.K Nieprawidłowe zwolnienia z pracy przykład były dyrektor ZGKiR pan R.H który występuje na fotografii na rynku. Wygrał w Sądzie ale pracę mu odebrano za naszą kasę. Dowóz dzieci do szkół – przetargi, nie mówiąc o sponsorach, jeden nielegalna kiełbasa, drugi nękanie pracownicy, która chciała odebrać sobie życie, dziwne manka, kradzieże mienia i zabezpieczenia. Dodam że po naszych wodach pływają wypasione jachty, a jachty nie ma NIK z biedronki. Ludzie mają prawo do życia i wybierania miejsca i otoczenia w którym chcą dzielić się wspólnym życiem z innymi. Nie wydanie orkiestrze sprzętu, które miało miejsce to prawdopodobnie wykroczenie i to bardzo poważne. Krótko mówiąc czy PiS czy PO luk ktoś inny to nie ma znaczenia, znaczenie ma tylko to że niektórzy mają ciepłe posady i zrobią wszystko aby ich nie stracić i karmią nas tymi bzdurami o PiS-e lub nowym rządzie.  

Wszystko co Pan wymienił jest godne uwagi i -warte dokładnego sprawdzenia- nie mówię, że nie... Jeśli choć jedna z przytoczonych spraw rzeczywiście w 100% jest niezgodna z prawem/jest "błędem urzędu"... to powiedzmy sobie szczerze- nie powinno tak być, tutaj przyznaję rację. Ale to są zupełnie inne tematy, mało to ma związku z obecnym 'problemem' orkiestry. Władza jest jaka jest, ktoś ją wybrał...będą wybory, ludzie ponownie oddadzą swój głos..i zobaczymy czy będzie lepiej. Pamiętajmy, że nie ma ludzi idealnych i każdy popełnia błędy...ale nie wydaje mi się, żeby przez te wszystkie lata np. Burmistrz nie zrobił niiic dobrego dla gminy i jej mieszkańców? wszyscy potrafią wypominać złe rzeczy i błędy...a nikt nie bierze pod uwagę pozytywów?? wszystko co złe - zrobiły władze gminy, a wszystko co dobre - samo się zrobiło ?? jeśli każdy podszedłby do tematu obiektywnie - to spór czy jakkolwiek to nazwiemy - byłby już dawno rozwiązany i zamknięty...Dodam że- nie oszukujmy się, no nie da się tego ukryć - sytuacja została ewidentnie wykorzystana politycznie przez zwolenników PiS-u/przeciwników Burmistrza ...i choć nie jestem za żadną partią (bo w Polsce nie ma nikogo odpowiedniego wg mnie), to rażą mnie te wszystkie kłamstwa i pranie mózgów otoczeniu, które bardzo często nawet nie ma podstawowych informacji dot. zasad funkcjonowania i przepisów dot. MGOK, czy orkiestry, czy w ogóle finansów publicznych... ludzie widzą że coś się dzieje, jest sensacja...to idą, idą za tymi, którzy akurat przy głosie...i tacy łapią się na proste, chwytające za serca slogany...psychologia tłumu się kłania.
Reasumując- niepotrzebnie sprawa się ciągniei jest rozdmuchiwana, wstyd za brak rozsądnego podejścia a pokazywanie tylko krzyku i tupania nogami...osoba, której zależy na dobru dzieci (jak deklaruje) czyli p. Kapelmistrz powinien wspólnie z p. Sławetą dojść do porozumienia bez mieszania w to osób trzecich...tak jak to robi pracodawca z pracownikiem.

G
Gość

Po prostu należy zmienić burmistrza – i idąc śladem zwierząt wyeliminować najbliższe osoby z polityki koronowskiej niech uprawiają i pracują ale gdzieś indziej i tyle. Sprawdzać sponsorów czy nie są powiązani ze świadkiem przestępczym. Nowy burmistrz i nowi radni tego wam życzę, i innych redaktorów obiektywnych i niezależnych od humoru.

 

G
Gość
W dniu 05.04.2017 o 10:44, gosc napisał:

Dokładnie!! warto dodać, że gdyby taaak bardzo zależało mu na dzieciach i ich dobru...gdyby tak naprawdę się dla niego liczyli to już dawno by odpuścił swoje chore ambicjonalne i egoistyczne podejście i po prostu zgodził by się na proponowane przez Pracodawcę warunki... to proste. Wybielanie się i rzucanie non stop schematycznymi hasłami typu "to dla dobra dzieci"... "ta biedna młodzież" jest tak prostackie i puste ....albo się czegoś chce i idzie nawet w ogień za tymi na którym (rzekomo mu zależy) albo się stoi i czeka na oklaski !!!! ludzie, otwórzcie oczy...tu nie "przyjaźń miłość i dobro" grają najważniejszą rolę w poczynaniach Kapelmistrza i jego najbliższych zwolenników, tylko idzie o ambicje, honory, chęć pokazania kto kim będzie dyrygował- dosłownie i w przenośni... to nie wojsko panie kapelmistrzu- to rzeczywistość i trzeba przestrzegać zasad. Pan tam był dyrygentem a nie "właścicielem", ciężko jest się podporządkować umowie? a nie ciężko panu odchodzić z orkiestry? co jest silniejsze? dobro dzieci czy Pana ambicja??

Szanowny panie bardzo cenie uwagi ale jak wszystko ma dwa końce, ja spostrzegam zupełnie inaczej jak pan patrząc na kapele, burmistrza, czy sponsorów wszelakich imprez organizowanych w Koronowie. I stwierdzam masowe imprezy organizowane przez UG z prawdopodobnym narażeniem organizatorów i publiczność na utratę zdrowia i życia przykład – nielegalny gród cysterski. Ponad to uważam że doszło prawdopodobnie do nie przestrzegania przepisów i nie sprawdzono legalizacji sponsorów na rzecz masowych imprez Państwowych w Koronowie – przykład sponsor i jego kiełbasy rozdawane na imprezachUG-Koronowo Przekopania rynku Plac Zwycięstwa z nie uwzględnieniem sieci gazowej? Doniesienia prasowe o prawdopodobnym popełnieniu przestępstwa lub narażenie na życie lub utratę zdrowia podczas wyborów na burmistrza na kandydatce pani A.K Nieprawidłowe zwolnienia z pracy przykład były dyrektor ZGKiR pan R.H który występuje na fotografii na rynku. Wygrał w Sądzie ale pracę mu odebrano za naszą kasę. Dowóz dzieci do szkół – przetargi, nie mówiąc o sponsorach, jeden nielegalna kiełbasa, drugi nękanie pracownicy, która chciała odebrać sobie życie, dziwne manka, kradzieże mienia i zabezpieczenia. Dodam że po naszych wodach pływają wypasione jachty, a jachty nie ma NIK z biedronki. Ludzie mają prawo do życia i wybierania miejsca i otoczenia w którym chcą dzielić się wspólnym życiem z innymi. Nie wydanie orkiestrze sprzętu, które miało miejsce to prawdopodobnie wykroczenie i to bardzo poważne. Krótko mówiąc czy PiS czy PO luk ktoś inny to nie ma znaczenia, znaczenie ma tylko to że niektórzy mają ciepłe posady i zrobią wszystko aby ich nie stracić i karmią nas tymi bzdurami o PiS-e lub nowym rządzie.  

G
Gość
W dniu 05.04.2017 o 10:44, gosc napisał:

Dokładnie!! warto dodać, że gdyby taaak bardzo zależało mu na dzieciach i ich dobru...gdyby tak naprawdę się dla niego liczyli to już dawno by odpuścił swoje chore ambicjonalne i egoistyczne podejście i po prostu zgodził by się na proponowane przez Pracodawcę warunki... to proste. Wybielanie się i rzucanie non stop schematycznymi hasłami typu "to dla dobra dzieci"... "ta biedna młodzież" jest tak prostackie i puste ....albo się czegoś chce i idzie nawet w ogień za tymi na którym (rzekomo mu zależy) albo się stoi i czeka na oklaski !!!! ludzie, otwórzcie oczy...tu nie "przyjaźń miłość i dobro" grają najważniejszą rolę w poczynaniach Kapelmistrza i jego najbliższych zwolenników, tylko idzie o ambicje, honory, chęć pokazania kto kim będzie dyrygował- dosłownie i w przenośni... to nie wojsko panie kapelmistrzu- to rzeczywistość i trzeba przestrzegać zasad. Pan tam był dyrygentem a nie "właścicielem", ciężko jest się podporządkować umowie? a nie ciężko panu odchodzić z orkiestry? co jest silniejsze? dobro dzieci czy Pana ambicja??

Szanowny panie bardzo cenie uwagi ale jak wszystko ma dwa końce, ja spostrzegam zupełnie inaczej jak pan patrząc na kapele, burmistrza, czy sponsorów wszelakich imprez organizowanych w Koronowie. I stwierdzam masowe imprezy organizowane przez UG z prawdopodobnym narażeniem organizatorów i publiczność na utratę zdrowia i życia przykład – nielegalny gród cysterski. Ponad to uważam że doszło prawdopodobnie do nie przestrzegania przepisów i nie sprawdzono legalizacji sponsorów na rzecz masowych imprez Państwowych w Koronowie – przykład sponsor i jego kiełbasy rozdawane na imprezachUG-Koronowo Przekopania rynku Plac Zwycięstwa z nie uwzględnieniem sieci gazowej? Doniesienia prasowe o prawdopodobnym popełnieniu przestępstwa lub narażenie na życie lub utratę zdrowia podczas wyborów na burmistrza na kandydatce pani A.K Nieprawidłowe zwolnienia z pracy przykład były dyrektor ZGKiR pan R.H który występuje na fotografii na rynku. Wygrał w Sądzie ale pracę mu odebrano za naszą kasę. Dowóz dzieci do szkół – przetargi, nie mówiąc o sponsorach, jeden nielegalna kiełbasa, drugi nękanie pracownicy, która chciała odebrać sobie życie, dziwne manka, kradzieże mienia i zabezpieczenia. Dodam że po naszych wodach pływają wypasione jachty, a jachty nie ma NIK z biedronki. Ludzie mają prawo do życia i wybierania miejsca i otoczenia w którym chcą dzielić się wspólnym życiem z innymi. Nie wydanie orkiestrze sprzętu, które miało miejsce to prawdopodobnie wykroczenie i to bardzo poważne. Krótko mówiąc czy PiS czy PO luk ktoś inny to nie ma znaczenia, znaczenie ma tylko to że niektórzy mają ciepłe posady i zrobią wszystko aby ich nie stracić i karmią nas tymi bzdurami o PiS-e lub nowym rządzie.  

g
gosc
W dniu 03.04.2017 o 17:46, Anonim napisał:

Naiwni jesteście, zrobiliście sobie kult jednostki. Każdy kto poznał p. Kordowskiego z jego "prawdziwej" strony wie że to gość zdolny iść po trupach by osiągnąć SWÓJ cel. Te wasze dzieciaczki (mimo że szkoda mi ich), są tylko narzędziem by pan Kapelmistrz mógł realizować SWOJE plany. Miał być wójtem gminy Pruszcz... Może teraz chciał "przejąć" Koronowo.... Pozdrawiam cieplutko i licze na hejcik

Dokładnie!! warto dodać, że gdyby taaak bardzo zależało mu na dzieciach i ich dobru...gdyby tak naprawdę się dla niego liczyli to już dawno by odpuścił swoje chore ambicjonalne i egoistyczne podejście i po prostu zgodził by się na proponowane przez Pracodawcę warunki... to proste. Wybielanie się i rzucanie non stop schematycznymi hasłami typu "to dla dobra dzieci"... "ta biedna młodzież" jest tak prostackie i puste ....albo się czegoś chce i idzie nawet w ogień za tymi na którym (rzekomo mu zależy) albo się stoi i czeka na oklaski !!!! ludzie, otwórzcie oczy...tu nie "przyjaźń miłość i dobro" grają najważniejszą rolę w poczynaniach Kapelmistrza i jego najbliższych zwolenników, tylko idzie o ambicje, honory, chęć pokazania kto kim będzie dyrygował- dosłownie i w przenośni... to nie wojsko panie kapelmistrzu- to rzeczywistość i trzeba przestrzegać zasad. Pan tam był dyrygentem a nie "właścicielem", ciężko jest się podporządkować umowie? a nie ciężko panu odchodzić z orkiestry? co jest silniejsze? dobro dzieci czy Pana ambicja??

f
fak
W dniu 04.04.2017 o 23:50, Zenon napisał:

Znam brumistrza Gliszczyńskiego osobiście jest fałszywy wcale nie zależy mu na dobru mieszkańców a na temat finansów uważam że: burmistrz takiego Koronowo posiada Bmw X5 wartość rynkowa 85tyś zł. Oraz Volvo XC60 wartość rynkowa ok.120tyś .zł bieda? Od zawsze towarzyszyły jemu drogie samochody luksusowe takie jak np.Mercedes S-klasa lub BMW 7to naprawdę zastanócie prezydent państwa nie posiada prywatnie takich auto a śmieszny burmistrz Koronowa tak. PARANOJA

 


Znam brumistrza Gliszczyńskiego osobiście jest fałszywy wcale nie zależy mu na dobru mieszkańców a na temat finansów uważam że: burmistrz takiego Koronowo posiada Bmw X5 wartość rynkowa 85tyś zł. Oraz Volvo XC60 wartość rynkowa ok.120tyś .zł bieda? Od zawsze towarzyszyły jemu drogie samochody luksusowe takie jak np.Mercedes S-klasa lub BMW 7to naprawdę zastanócie prezydent państwa nie posiada prywatnie takich auto a śmieszny burmistrz Koronowa tak. PARANOJA

burmistrz koronowa inwestuje- w siebie

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska