Ty także możesz paść ofiarą oszustów! Jak nie dać się nabrać na ich przekręty i nie stracić pieniędzy? Pamiętaj:
- nigdy nie klikaj w linki pochodzące z nieznanych źródeł,
- nawet, jeżeli wygląda na to, że SMS czy e-mail pochodzi od firmy, nie zakładaj, że na pewno jest prawdziwy,
- twoją podejrzliwość powinny wzbudzić literówki, błędy ortograficzne, fleksyjne czy stylistyczne w wiadomości,
- oszuści wykorzystują podobieństwo różnych znaków – zamiast litery „O”, mogą użyć w linku cyfry 0, zamiast małego „L”, mogą użyć wielkie „I”,itd.,
- dane twojej karty płatniczej nigdy nie mogą służyć do dokonania wpłaty na twoje konto! Do tego potrzebny jest numer konta,
- lepiej być nad wyraz ostrożnym niż osłabić czujność – jeśli otrzymałeś budzącą twoją podejrzliwość wiadomość od firmy, z której usług korzystasz, skontaktuj się z nią, by to zweryfikować,
- by nie nabierać się na ataki skierowane w klientów InPost, zainstaluj oficjalną aplikację firmy, w której na bieżąco będziesz widzieć, co dzieje się z twoimi przesyłkami,
- jeśli dałeś się oszukać i podałeś gdzieś swoje dane logowania – jak najszybciej zmień wszędzie hasła; jeśli podałeś dane karty płatniczej – jak najszybciej zastrzeż ją na infolinii banku lub w bankowości internetowej.

Wideo