https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści wyłudzają dane logowania do bankowości ING Banku Śląskiego

Katarzyna Paczewska
pixabay.com
Oszuści próbują wyciągnąć informacje podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Dzwoni ktoś taki do Ciebie? Nie podawaj danych do logowania - niepowołane osoby mogłyby włamać się w ten sposób na Twoje konto.

Eksperci ING Banku Śląskiego przypominają:
- Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to też kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający,
- Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania,
- Nie wysyłamy e-maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.

Przeczytaj też: Gdy dzwonią do Ciebie z KNF-u, to przekręt!

Jak działają? Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.

Ktoś prosi Cię o takie dane? Rozłącz się.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska