Eksperci ING Banku Śląskiego przypominają:
- Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to też kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający,
- Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania,
- Nie wysyłamy e-maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
Przeczytaj też: Gdy dzwonią do Ciebie z KNF-u, to przekręt!
Jak działają? Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.
Ktoś prosi Cię o takie dane? Rozłącz się.
