
Team Leader
Praca na produkcji jest najpopularniejszym miejscem pracy team liderów. Osoby na tym stanowisku koordynują i nadzorują prace zespołu pracowników w firmie. Pracownicy w pierwszej kolejności odpowiadają przed team liderem a następnie przed kolejnymi osobami na drabince pracowniczej. Team lider jest odpowiedzialny za pracę zespołu, ale także za nastroje zespołu, integrację, klimat pracy. Jako osoba, która współpracuje bezpośrednio z pracownikami, jego zadaniem jest wyznaczanie bieżących i długofalowych celów dla poszczególnych członków zespołu, a także weryfikowanie postępów, nagradzanie i motywowanie do działania.
Team lider to Lider zespołu, osoba, która nadzoruje kilku-, kilkunasto-osobową grupą osób i odpowiada przed kolejną osobą znajdującą się na pracowniczej drabince.

Chief Accountant
Osoba zajmująca to ważne stanowisko w firmie jest odpowiedzialna za całokształt formalności finansowych. Jako lider zespołu pełni także nadzór nad osobami, które zajmują się poszczególnymi kategoriami w obrębie księgowości. Chief Accountant odpowiada bezpośrednio przed prezesami firmy, dlatego na jego barkach spoczywa ogromna odpowiedzialność.
Chief Accountant dawniej nazywany był po prostu Głównym Księgowym. Szacunek i podziw w stosunku do wykonywanej pracy był podobny kiedyś i dziś.

Angielskie nazwy zalały polski rynek pracy. To jedna z konsekwencji wejścia Polski do Unii Europejskiej i otwarcia się na zachód. Angielskie nazwy stanowisk brzmią inaczej, poważniej, bardziej egzotycznie. Angielskie nazwy łatwo stopniować, dodając przed nimi „senior” lub „director”. Prawda jest jednak taka, że wiele współczesnych stanowisk miało już swoje polskie nazwy, które przez wiele lat obowiązywały w naszym języku. Niektóre z nich mają bogatą tradycję. Sprawdź czy kojarzysz te polskie nazwy współczesnych zawodów. W przeszłości Human Resources Specialist to była po prostu kadrowa, zwykle kobieta, która firmę trzymała w szachu. Dbała o dobry komfort pracy i organizowała pracę całego zespołu. Co jeszcze się zmieniło?