Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PESA Bydgoszcz podpisała umowę z Arrivą

TIK; fot. kolejowe.dbv.pl
Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny 218Mc
Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny 218Mc
We wtorek, w siedzibie bydgoskiej PESY podpisano umowę z Arrivą RP na dostarczenie przewoźnikowi czterech dwuczłonowych pojazdów spalinowych trakcyjnych typu 218 Mc.

Umowę ze strony Arrivy podpisali członkowie zarządu: Dominika Żelazek i Damian Grabowski, a ze strony PESY także członkowie zarządu: Zenon Duszyński i Robert Świechowicz.

Czytaj: Pesa Bydgoszcz. Z Walentinem Gapanowiczem wjeżdża na rosyjski rynek

- 218Mc, to pojazdy przeznaczone do obsługi komunikacji regionalnej - wyjaśnia Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskie PESY. - Posiadają 120 miejsc siedzących. Jednoprzestrzenne z dwoma kabinami maszynisty umożliwiają równorzędną jazdę w obu kierunkach. Są klimatyzowane i dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo wyposażono je w monitoring. Osiągają prędkość do 120 km/godz.

Przeczytaj też: Wilno. Bydgoska Pesa ma w ręku kolejny kontrakt! Wyprodukuje osiem pociągów dla Litwy

Kontrakt zakłada dostarczenie pojazdów w ciągu 13 miesięcy od jego podpisania oraz utrzymanie i serwisowanie przez 2 lata.

- Cieszę z podpisania tej umowy szczególnie, bo gwarantuje ona wysoki standard przewozów na liniach niezelektryfikowanych, a był to – przypomnę – jeden z kluczowych warunków 10-letniej umowy samorządu naszego województwa z Arrivą - mówi Sławomir Kopyść, wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego. - Dziś, po zawarciu kontraktu w siedzibie PESY, wiem, że zamówiony został produkt wysokiej jakości u właściwego dostawcy.

Przeczytaj również: Pesa Bydgoszcz. Linki pojadą do Niemiec

- Zakup taboru, jaki w dniu dzisiejszym staje się faktem, jest możliwy dzięki zasadom stworzonym w warunkach przetargu organizowanego przez Kujawsko – Pomorski Urząd Marszałkowski - twierdzi Damian Grabowski, wiceprezes Arriva RP. - Warunki te umożliwią prywatnemu inwestorowi uczestniczenie w wysokonakładowych inwestycjach taborowych służących do realizacji zadań służby publicznej. Jednak, aby było to możliwe, musi być spełniony przynajmniej warunek długoletniej umowy, z jaką mamy do czynienia w województwie kujawsko – pomorskim. Okres dziesięciu lat w pełni uzasadnia, a przede wszystkim pozwala, na sfinansowanie tak potężnej inwestycji jak zakup czterech pojazdów szynowych do realizacji zadań na rzez Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. To nowatorskie i wyprzedzające rozwiązanie stwarza warunki do nowoczesnej i konkurencyjnej kolei. Czekamy na kolejne zdania podobnie angażujące możliwości w partnerstwie z prywatnymi firmami.

- Nie tylko jako przedstawiciel największego polskiego producenta pojazdów szynowych, ale także jako mieszkaniec regionu kujawsko-pomorskiego nie kryję satysfakcji ze wzbogacenia właśnie pojazdami z PESA taboru służącego naszemu województwu - dodaje Robert Święchowicz, członek Zarządu PESA. - Przypomnę, iż już w 2007 roku Arriva RP zakupiła u nas dwa dwuczłonowe pojazdy 218 Md., a mam też nadzieję na kontynuację współpracy z przewoźnikami i Urzędem Marszałkowskim również w zakresie pojazdów elektrycznych.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska