https://pomorska.pl
reklama

Pesa przekazała PKP Intercity pierwszą Gamę. Na jakie trasy wyjadą te lokomotywy?

(D-KA) na podstawie informacji prasowej PKP Intercity
Lokomotywa Gama
Lokomotywa Gama PKP Intercity
Producent, poza realizacją wartego 131,2 mln zł brutto kontraktu, przez co najmniej 12-lat odpowiadać będzie za ich utrzymanie.

To pierwsza z dziesięciu Gam zamówionych przez PKP Intercity. Gama  to najnowocześniejszy produkt w klasie jednostek spalinowych. Wyposażone zostały m.in. w silniki III B o mocy 2400 kW. Mogą prowadzić składy pasażerskie z prędkością 140 km/h. Pojazdy spełniają normy środowiskowe i bezpieczeństwa oraz wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei).

- Zakup nowoczesnych lokomotyw spalinowych to ważny element naszej strategii taborowej, której realizacja pochłonie 5,6 mld zł brutto. W efekcie możemy oferować naszym pasażerom wysoki komfort i bezpieczeństwo podróży również na liniach niezelektryfikowanych – mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu ds. Operacyjnych PKP Intercity.

g

(Fot. PKP Intercity)

- Udział w tak znaczącym unowocześnieniu taboru PKP Intercity – podnoszącym zwłaszcza traktowane przez nas jako priorytet bezpieczeństwo podróżowania – jest dla naszej firmy powodem ogromnej satysfakcji. Cieszę, że jeszcze przed gorącym okresem wakacyjnym tak ważny Przewoźnik będzie dysponował pierwszymi lokomotywami z rodziny Gama do obsługi linii niezelektryfikowanych i to w tak atrakcyjnie turystyczne regiony, jak np. Podkarpacie – dodaje Marcin Jędryczka, członek Zarządu PESA Bydgoszcz SA, dyrektor marketingu i rozwoju firmy.

Lokomotywy Gamy będą prowadziły pociągi PKP Intercity na niezelektryfikowanych trasach: Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Stalowa Wola – Zamość, Rzeszów – Jasło – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wlkp., Piła – Krzyż.

 

Jeszcze w tym miesiącu PESA przekaże PKP Intercity drugi taki pojazd, następny w czerwcu, a całość dostaw zaplanowano do końca października br.

Projekt zakupu 10 lokomotyw spalinowych przez PKP Intercity w 70 proc. finansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ).

 

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
janekkos
Brawo PESA!
P
Polak356
No ale Pierdolino Włoskie za Łapuwy PO-lszewickie zawsze będzie lepsze niż Polskie Produkty...
Jak żydowksie PO-lszewiki mogą wesprzeć Polski Produkt ... to nie Jest zloty interes złociutki...
No ale może ktoś w końcu przejrzy na oczy że należy wspierać POLSKI TABOR
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Kryształy PRL w cenie złota. Tyle kosztują w 2025 roku popularne misy i wazony

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska