https://pomorska.pl
reklama

Pesa zakończyła w Żmigrodzie testy lokomotywy wodorowej. Tak się ją tankuje! [zdjęcia i wideo]

Agnieszka Domka-Rybka
Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi.
Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi. Pesa
PESA zakończyła testy lokomotywy wodorowej specjalną prezentacją z procesem tankowania i jazdami testowymi na torze doświadczalnym w Żmigrodzie!

Pesa zakończyła ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn. Był to pierwszy w historii Ośrodka Instytutu Kolejnictwa pojazd z napędem wodorowym, którego badania homologacyjne prowadzono w Żmigrodzie. Na terenie toru doświadczalnego przygotowano specjalne stanowisko do tankowania wodoru z mobilnej stacji, dzięki czemu można było sprawnie przeprowadzić wszystkie testy dynamiczne.

- Wszystkie badania zakończyliśmy zgodnie z planem. Teraz czas na przygotowanie dokumentacji do certyfikacji, potem procedura homologacji. Zakładamy, że w kwietniu rozpocznie się eksploatacja lokomotywy na terenie Petrochemii w Płocku - podsumował dr Lech Lipiński, kierownik kontraktu pojazdów wodorowych PESA Bydgoszcz.

Pesa: - Zaoferujemy lokomotywy wodorowe

Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi.

od 16 lat

- Obecność kilkudziesięciu przedstawicieli przewoźników cargo i intermodalnych potwierdza zainteresowanie, jakim cieszy się projekt naszej wodorowej lokomotywy manewrowej. Poza modernizacją SM42-6Dn zaoferujemy klientom na polskim i europejskim rynku nowe lokomotywy wodorowe. Prace nad tymi projektami w ramach bezemisyjnej platformy lokomotyw i pojazdów pasażerskichj już trwają - zapowiedział Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy.

W części seminaryjnej spotkania uczestniczyli również przedstawiciele PKN Orlen, CUPT, PFR i TUV Sud.

Zielona Pesa

- Jesteśmy gotowi do komercjalizacji projektu manewrowej lokomotywy wodorowej. Chcieliśmy naszym klientom zaprezentować nie tylko pojazd i proces tankowania wodorem, ale również dać im szansę zapoznania się z różnymi instrumentami finansowymi umożliwiającymi wsparcie inwestycji w wodorowy tabor i infrastrukturę jego tankowania - dodał Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji Pesa.

„Zielona Pesa” to jeden z kluczowych elementów realizowanej przez spółkę strategii Pesa2026+. Zakłada ona nie tylko produkcję bezemisyjnych, bateryjnych i wodorowych pojazdów szynowych, ale również ograniczenie emisji CO2 zarówno w produkcji, jak i całej działalności firmy.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska