Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Konkurencji i Konsumentów w Warszawie radzi, byśmy przed wyborem pośrednika upewnili się, czy posiada licencję zawodową lub czy zatrudnia osobę posiadającą taki dokument. Informację o licencjonowanych podmiotach znajdziemy w centralnym rejestrze pośredników nieruchomościami na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem: www.mi.gov.pl
- To ważne, ponieważ jedynie osoba posiadająca licencję może przeprowadzać transakcje związane z obrotem nieruchomościami.
Ponadto pośrednik musi posiadać ubezpieczenie OC od szkód wyrządzonych w związku z wykonywaniem zawodu zarówno przez niego, jak i osoby działające pod jego nadzorem. To może ułatwić nam uzyskanie odszkodowania w sądzie w przypadku, gdy nie wywiąże się z umowy lub wyrządzi szkodę - wyjaśnia Małgorzata Cieloch.
Jak dodaje, na pośrednika, który nie wywiązuje się z umowy lub działa w sposób nieuczciwy można złożyć skargę do Komisji Odpowiedzialności Zawodowej działającej przy Ministrze Infrastruktury.
W razie kłopotów możemy skorzystać również z pomocy m.in. miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Bezpłatnych porad eksperci udzielają także pod numerem infolinii 0 800 800 008.
(maw)