- Najgorzej jest u zbiegu ulic Wybickiego i Kosynierów Gdyńskich. Tu może dojść do niebezpiecznej kraksy! - alarmuje kierowca.
W tym miejscu kamienna kostka, na odcinku kilku metrów wzdłuż torowiska tramwajowego, zapadła się na kilkanaście centymetrów. To największa, ale nie jedyna usterka na ul. Wybickiego. Na odcinku między „Kartoflakiem” a Rybnym Rynkiem znaleźliśmy ponad 20 miejsc, w których kostka się zapadła.
Niektóre z tych dziur są na tyle głębokie, że mogą zagrażać bezpieczeństwu w ruchu. Do uszkodzeń doszło albo w przestrzeni między szynami tramwajowymi, albo tuż przy nich.
Jak się okazuje, temat jest już w ratuszu znany. - Zarząd Dróg Miejskich dokonał przeglądu stanu technicznego ul. Wybickiego i pisemnie wezwał wykonawcę robót do dokonania napraw w ramach trwającej gwarancji. Odbyło się również spotkanie z przedstawicielem wykonawcy, aby ustalić termin napraw. Wykonawca został zobowiązany do zabezpieczenia kostek do czasu naprawy - informuje Beata Adwent rzeczniczka urzędu miasta.
Na razie jednak nic zabezpieczone nie zostało.
Urzędnicy nie mają wątpliwości, że przeprowadzenie napraw będzie wymagało wstrzymania ruchu tramwajowego. Termin ustalono na początek kwietnia.- Wszelkie prace zostaną wykonane na koszt wykonawcy i miasto nie poniesie z tego tytułu żadnych kosztów - dodaje Beata Adwent.
To będzie już trzeci raz, gdy wykonawca będzie naprawiał jezdnię na gwarancji. Przypomnijmy, że nawierzchnię ulicy Wybickiego wykonano w 2015 roku, w ramach dużego projektu modernizacji sieci tramwajowej w Grudziądzu. Wykonawcą robót było konsorcjum, w skład którego weszły Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ze Świecia oraz spółka Tor-Kar-Sson z Warszawy.
Ulice Legionów i Wybickiego w Grudziądzu po remoncie mają felery
Na gwarancji jezdnia naprawiana była już w 2018 oraz 2019 roku. Prace prowadzono etapami , a wymagały zamykania przejazdu na kolejnych odcinkach naprawianych ulic. Kierowcy musieli zmagać się z objazdami. Objazdami jeździły także autobusy komunikacji miejskiej. Wstrzymano kursowanie tramwajów do Tarpna.
W opinii fachowców, za wypadanie kostek przy torowisku w dużej mierze odpowiada ich podbudowa. Pod kostki na ul. Wybickiego nie można wylać betonu ponieważ w jezdni przebiega zbyt wiele podziemnych sieci i byłoby to duże utrudnienie w przypadku awarii.
