Spis treści
Takie dofinansowanie otrzymał Włocławek na remont mostu stalowego
Most im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego we Włocławku, nie licząc doraźnych napraw ubytków w jezdni, remontowano ostatnio kilkanaście lat temu. W poniższej galerii zobaczcie, jak most wygląda obecnie oraz jak przebiegały poprzednie remonty:
Tyle firm zainteresowanych jest remontem mostu stalowego we ...
Kolejny początkowo zaplanowano na 2023 rok, jednak inwestycję przesunięto na kolejny rok ze względu na głosy mieszkańców, którzy nie chcieli, by przeprawa była remontowana w tym samym czasie, co ul. Lipnowska. Kolejnym powodem przesunięcia remontu były ograniczone środki w budżecie miasta i ceny na rynku wykonawczym.
Przetarg na rekonstrukcję jezdni i chodnika na moście im. Marszałka Edwarda Śmigłego – Rydza wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym mostu i iluminacją miasto ogłosiło w lipcu 2024 roku. Otwarcie ofert nastąpiło w drugiej połowie sierpnia 2024. Wtedy także miasto podało kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zadania – ponad 31 mln zł (dokładnie 31 595 956,68 zł).
Przypomnijmy, że na remont mostu Włocławek otrzymał 30 milionów złotych dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego.

Trzy firmy chcą wyremontować most stalowy we Włocławku
W odpowiedzi na przetarg wpłynęły trzy oferty. Proponowane kwoty są wyższe, niż ta, którą miasto zamierzało przeznaczyć na realizację zadania. Mieszczą się w przedziale od nieco ponad 37 do blisko 44 mln zł.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z Warszawy w składzie: spółka B2 (lider) i spółka B4 (partner) – 37 376 302,78 zł brutto.
Najdroższa oferta, to propozycja konsorcjum firm w składzie: spółka Euro-Darmal z Kamiennej Góry (lider) i Firma Inżynieryjno Drogowa Drogtom z Włocławka (partner) – prace na moście wyceniła na 43 819 796,88 zł brutto.
Natomiast spółka INTOP Warszawa za remont mostu stalowego we Włocławku chce 39 888 900,00 zł brutto.
Miasto nie wybrało jeszcze firmy, która zajmie się rekonstrukcją jezdni i chodnika na moście oraz zabezpieczy konstrukcję przed korozją i zamontuje nową iluminację. Przed wyborem wykonawcy, złożone oferty muszą przejść ocenę, konieczne jest sprawdzenie, czy spełniają wszystkie niezbędne kryteria.
Takie prace zrealizowane zostaną na moście stalowym we Włocławku
Prace na moście stalowym we Włocławku, obejmą zarówno jezdnię, jak i chodnik. W przypadku jezdni, w ramach planowanych prac, nawierzchnia zostanie sfrezowana na odcinku o długości 623 m, nastąpi też reprofilacja płyty na głębokości 30 mm oraz wymiana dylatacji i wpustów kanalizacji deszczowej. Do zadań wykonawcy należeć będzie także ułożenie nowej izolacji i nowych warstw nawierzchni oraz antykorozyjne zabezpieczenie stalowej konstrukcji mostu.
Prace remontowe chodnika mostu stalowego, obejmą:
Rozbiórkę istniejącej płyty chodnika oraz znajdującej się pod nią belki żelbetowej,
Wykonanie nowej belki żelbetowej o wymiarach 20x40 cm,
Wykonanie nowej płyty żelbetowej gr 12 cm,
Wykonanie dylatacji pozornych oraz w miejscach dylatacji mostu,
Wykonanie izolacji płyty chodnika,
Wykonanie nawierzchni chodnika z mieszaniny żywic epoksydowej i poliuretanowej,
Dostosowanie balustrady do ruchu rowerowego.

W zakresie branży oświetleniowej zostaną zrealizowane: budowa sieci elektroenergetycznej i szaf sterowniczych, wymiana istniejącej szafy oświetlenia ulicznego oraz montaż projektowanych opraw. Na moście zamontowana zostanie także nowa iluminacja.
Most im. Marszałka Edwarda Śmigłego – Rydza we Włocławku w liczbach
Całkowita długość mostu im. Marszałka Edwarda Śmigłego – Rydza we Włocławku wynosi 623 metry. Składa się z trzech części zróżnicowanych pod względem konstrukcyjnym:
części lewobrzeżnej wykonanej w postaci żelbetowego wiaduktu o długości całkowitej 121,5 m i szerokości 11,70 m;
części nurtowej, którą stanowi most stalowy kratowy z jazdą dołem o całkowitej długości 623 m i szerokości 13,10 m;
części prawobrzeżnej wykonanej w postaci żelbetowego wiaduktu o długości całkowitej 13,0 m oraz szerokości 11,70 m.