https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

PKP chce zlikwidować bydgoski zakład linii kolejowych i pozostawić jeden w województwie - w Toruniu

(ak)
fot. sxc
Związki zawodowe w bydgoskim ZLK uważają ten pomysł za niedorzeczny i nie wyrażają zgody. Ta jednak nie jest konieczna przy podejmowaniu podobnych decyzji.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe planują zmniejszyć liczbę zakładów linii kolejowych w całej Polsce. Obecnie jest ich 27, w tym jeden w Bydgoszczy i jeden w Toruniu. Docelowo w kraju ma być tylko 17, w tym jeden w naszym województwie... w Toruniu.

- To niedorzeczny pomysł - twierdzi Piotr Nowak, przewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy w Bydgoszczy. - Tutaj zatrudnionych jest prawie dwukrotnie więcej pracowników - 1200, podczas gdy w Toruniu - ok. 700. Poza tym Bydgoszcz jest nieporównywalnie ważniejszym węzłem kolejowym. Nie widzę ekonomicznych przesłanek do tego kroku.

Wszystkie związki zawodowe otrzymały projekt zmian do konsultacji. - Ale zarządowi nie jest potrzebna nasza zgoda, tylko opinia - dodaje.

Likwidacja bydgoskiego zakładu miałaby nastąpić na początku przyszłego roku, ale podobno pracownicy maja być przenoszeni już od października.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
agad 123
masz rację rozkłady jazdy są absurdalne, przekonałam się na własnej skórze dojeżdżam już 32 lata pociągami po po naszym województwie i naprawdę niekiedy ma się w po dziurki w nosie takiego traktowania pasażera.
ć
ćwiek
W dniu 17.09.2009 o 14:31, kolejarz napisał:

Brak ci elementarnej wiedzy w tym temacie. Nie zabieraj więc głosu.



Panie ,,kolejarz ,, szanowny wiedzę w tym temacie to może i pan masz ale ma się ona nijak do rzeczywistości , a rzeczywistość skrzeczy -------------
sami jesteście sobie winni ---------- dostosujcie rozkłady jazdy do potrzeb pasażera z regionu a będziecie zbijać kokosy - polecam rozkład jazdy pociągów z Torunia do Grudziądza przez Chełmżę niech kolejarska brać spróbuje z niego korzystać i dojechać do pracy w Grudziądzu i z niej wrócić tak w ramach trzech podstawowych zmian ,, ranki popoludniówka i nocka ,, Licytowanie się na tzw. węzły jest absurdem bo ani jedno ani drugie miasto nie jest pępkiem regionu jeszcze trochę a zapomnicie o istnieniu tzw regionu ale to przecież zbędny drobiazg - prawda
g
gośc
Chyba sami wiecie, że konflikt bydgosko - toruński trwa od wieków. My jesteśmy zwykłymi śmiertelnikami po co utrudniać sobie życie. Czy to ważne kto z nas dojeżdża do pracy z Torunia do Bydgoszczy , czy z Bydgoszczy do Torunia bądźmy ludźmi a nie"zwierzętami". A przysłowiowy kij ma dwa końce.
t
torowy
Nie ma takiej opcji. Tak poza tym, pasożyt toruński zostanie niedługo odsunięty, delikatnie się wypowiadając.
Tylko Metropolia Bydgoska, a wam miernoty toruńskie, chcące żywić sie czyimś kosztem, nic do tego.
[/qu
Ty widziałeś na oczy metropolię ? znikniecie jak śnieg wiosną , szykuj się na panowanie Krzyżaków , hahaha
l
lisek
W dniu 18.09.2009 o 19:36, torowy napisał:

nie przytakuj bydgoszcz the end , czyli żegnajcie .1200 ludzi ? coś was tam za dużo ! gryzipiórki .



Nie ma takiej opcji. Tak poza tym, pasożyt toruński zostanie niedługo odsunięty, delikatnie się wypowiadając.
Tylko Metropolia Bydgoska, a wam miernoty toruńskie, chcące żywić sie czyimś kosztem, nic do tego.
t
torowy
W dniu 17.09.2009 o 14:56, lisek napisał:

Oczywiście masz rację, trzeba tę nikomu nie potrzebną toruńską placóweczkę zlikwidować. Tak trzymać.


nie przytakuj bydgoszcz the end , czyli żegnajcie .1200 ludzi ? coś was tam za dużo ! gryzipiórki .
B
BYLU
Dlaczego Gazeta zlikwidowała wczorajsze moje wypowiedzi w tej kwestii? Przecież nie było tam chamstwa ani wólgaryzmów. Czyżby prawda tak zabolała niektórych mieniących się być ponad...? Może niewygodne jest dla nich to czego oczekują bydgoszczanie? Przypomina to czasy wszędobylskiej cenzury oraz kacykowskich zachowań. To nie ma szans...
l
lisek
W dniu 17.09.2009 o 14:50, dyzu napisał:

tak jest do likwidacji i na zieloną trawkę , przynajmniej będzie więcej kasy dla innych zniknie dyrektor i jego zastępcy i reszta urzędasów którzy biorą niezłą kasę , tak trzymać .



Oczywiście masz rację, trzeba tę nikomu nie potrzebną toruńską placóweczkę zlikwidować. Tak trzymać.
d
dyzu
tak jest do likwidacji i na zieloną trawkę , przynajmniej będzie więcej kasy dla innych zniknie dyrektor i jego zastępcy i reszta urzędasów którzy biorą niezłą kasę , tak trzymać .
k
kolejarz
W dniu 15.09.2009 o 19:30, A napisał:

Bardzo dobrze. Po co dublować podobne instytucje. Za Toruniem przemawia bliskość Urzędu M arszałkowskiego co usprawni współpracę. Toruń jest też zdecydowanie ważniejszym węzłem kolejowym, gdzie krzyżują się 6 lini kolejowych (w Bydgoszczy zaledwie cztery).



Drugi "specjalista". Wypisujesz takie bzdury, że aż wstyd. Nie porównuj węzła bydgoskiego do toruńskiego bo to ma się jak TIR do malucha.
Ta toruńska paplanina polega na tym aby gadać, nie ważne, że bzdury. Ważne, że może jakiś głupi uwierzy.
k
kolejarz
W dniu 15.09.2009 o 12:02, Gość napisał:

Bydgoszcz jest wiekszym wezłem od Torunia ? jesli sobie dobuduje tory TORUN - 7 NA: Malbork , Olsztyn ,Sierp , Zamek Dyboski , łodz , Piła , Poznań BYDGOSZCZ - 6 NA : Kosciezyne , Piłe , Inowrocław , Toruń , Laskowice Pomorskie , Fordon



Brak ci elementarnej wiedzy w tym temacie. Nie zabieraj więc głosu.
B
B
Urząd Marszałkowski w Toruniu to jedno z większych kuriozów w tym regionie.To tak jakby Urząd Marszałkowski był w Kaliszu a nie w Poznaniu. Widzę jedno wyjście i zadanie dla naszych polityków albo przeniesienie U. Marszałkowskiego do Bydgoszczy tak jak jest w całym kraju ,dązenie do zwiększenia liczby województw -byle nie z To-runiem .lub ostatecznie rozpad tego regionu -Bydgoszcz z Poznaniem, rydzykowo z Gdańskiem.Jest takie przysłowie lepiej z mądrym stracić niz z głupim zyskać.Sęk w tym ,że my tracimy nawet z głupim ,małym za to zachłannym i niecywilizowanym.
Męzydło, naczelny hipokryta niech nadal nosi koszulkę z napisem "kocham Bydgoszcz".
A
A
Bardzo dobrze. Po co dublować podobne instytucje. Za Toruniem przemawia bliskość Urzędu M arszałkowskiego co usprawni współpracę. Toruń jest też zdecydowanie ważniejszym węzłem kolejowym, gdzie krzyżują się 6 lini kolejowych (w Bydgoszczy zaledwie cztery).
K
Kaśla
To oczywiste, że związki zawodowe protestują, bo mniej zakładów to także mniej komisji zakładowych i mniej lukratywnych posad związkowych. Ponadto związkowi działacze bardzo troszczą się o posady dyrektorów i naczelników, z którymi żyją w nieoficjalnej symbiozie. Los szeregowego pracownika związkowcy mają w d... Liczą się tylko sitwy dyrektorsko-związkowe!
b
bydek
Kim ty jesteś panie koegh ,że składasz takie deklaracje bez pokrycia? Jak traktowana jest Bydgoszcz przez toruńskich polityków ,z jakimi chamskimi nawet słownymi atakami ,kłamstwami spotykamy się na codzień i jakie one niosą dla nas zagrożenią na codzień jedynie my sami możemy o tym wiedzieć. Dlatego radzę miarkować oceny.manipulacje i kłamliwe wywody.Jaki to rachunek ekonomiczny decyduje o tym ,że 1200 pracowników ma się podporządkować 700 osobowej załodze? Czy jedynym kryterium nie jest tutaj osoba faktycznie drugiego prezydenta Torunia na stanowisku marszałka?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska