MKTG SR - pasek na kartach artykułów

PKP zaskoczyło drogowców

(ak) [email protected]
Niewykluczone, że tak będzie kiedyś wyglądał dworzec kolejowy Bydgoszcz Główna. Nie ma jednak jeszcze decyzji co do zagospodarowania terenów w tym rejonie
Niewykluczone, że tak będzie kiedyś wyglądał dworzec kolejowy Bydgoszcz Główna. Nie ma jednak jeszcze decyzji co do zagospodarowania terenów w tym rejonie
Na początku stycznia opublikowaliśmy artykuł na temat organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej w okolicach dworca PKP Bydgoszcz Główna.

Co państwo na to?

Co państwo na to?

List pana Andrzeja traktujemy jako początek dyskusji.

Czekamy na kolejne pomysły, na rozwiązania komunikacyjne w okolicach dworca, które możemy zaproponować drogowcom.

[email protected]
lub: Agata Kozicka, Zamoyskiego 2, 85-063 Bydgoszcz

Przedstawiliśmy w nim trzy warianty, jakie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej bierze pod uwagę, planując połączenie dworca z istniejącą siecią torów tramwajowych. Przypomnijmy, pierwszy zakłada ułożenie szyn od ulicy Gdańskiej przez całą Dworcową, drugi od ronda Grun-waldzkiego przez ul. Grunwaldzką i Graniczną, a trzeci - najbardziej prawdopodobny - zakłada poprowadzenie torów od Focha, wzdłuż ulicy Naruszewicza, przez nowy most nad Brdą i dalej Dworcową oraz Zygmunta Augusta w kierunku trasy "W-Z".

Napisał do nas w tej sprawie pan Andrzej Cholewiński. W swoim liście podzielił się pomysłami na rozwiązania komunikacyjne w okolicach dworca kolejowego Bydgoszcz Główna.

"W ubiegłym miesiącu "Gazeta Pomorska" przedstawiła nowy projekt architektoniczny przebudowy Dworca PKP w Bydgoszczy. Władze miasta miały do niego uwagi, bo nie przewidywał lub nie dawał rozwiązania dojazdu tramwajowego. Otóż w tej sprawie chcę zabrać głos i przedstawić, w jaki sposób można tę sprawę rozwiązać.

Ulica Dworcowa jest problematyczna i powinna być pozostawiona do rozwiązania następnym pokoleniom, a to ze względu na starą i ciasną zabudowę. Przebudowa jej pochłonie dużo pieniędzy.

Mój pomysł nie spowoduje zatłoczenia miasta, jest bezkolizyjny nie narusza substancji budowlanej i ma służyć na wiele pokoleń. Ulica Zygmunta Augusta ma chodnik szeroki (około 3 m), który nie służy nikomu, bo prowadzi donikąd. Gdy dodamy do niego pas terenu PKP również 3-metrowy (wolny i niezabudowany), to mamy 6-metrowy, pas, na którym należy pobudować nową jezdnię od dworca do wiaduktu.

W czasie budowy nowej jezdni ruch odbywałby się normalnie starą jezdnią. Po wybudowaniu nowej jezdni ruch przeniósłby się na nią. Stara jezdnia byłaby wolna pod budowę torowiska tramwajowego. Torowisko należy wybudować od dworca na ul. Zygmunta Augusta do torów kolejowych, a następnie obok torów kolejowych pasem wolnym i niezabudowanym do ul. Gdańskiej i za pomocą zwrotnicy włączyć się w istniejący system tramwajowy.

Byłby dojazd do cmentarzy i do dworca. Pętlę tramwajową zlokalizować na wolnym placu przy starej zajezdni obok dworca. Czas budowy nie wiązałby się z blokadami w ruchu ulicznym i można wykonywać roboty równoległe z przebudową dworca."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska