- To było dobrze spędzone, niezapomniane lato - mówi Natalia Szpera, uczennica II LO w Bydgoszczy.
Natalia znalazła się w grupie licealistów z bydgoskiej „dwójki”, którzy wzięli udział w wakacyjnych, płatnych stażach przygotowanych przez firmę Oponeo. Uczniowie, którzy znają obce języki (w tym przypadku język niemiecki i francuski) mieli okazję nie tylko zobaczyć, jak pracuje się w obsłudze klienta zagranicznego, ale również podszkolić swój język w bezpośrednim kontakcie z zagranicznymi klientami oraz rozwinąć wiele kompetencji pozajęzykowych niezbędnych na rynku pracy.
Przeczytaj: Oponeo.pl - ta bydgoska firma rządzi na polskim rynku opon w internecie!
Wcześniej przez trzy miesiące uczniowie poznawali branżowe słownictwo - z języka niemieckiego i francuskiego - pod okiem lektorek i inicjatorek projektu z II LO. - Szkoła wyposaża młodzież w umiejętności językowe, solidne podstawy, ale kurs przygotowujący do stażu w firmie dodatkowo ukierunkowuje te kompetencje i wskazuje praktyczne zastosowania zdobytej wiedzy - mówią lektorki. - Dzięki temu uczniowie mogli mieć kontakt z żywym językiem, poczuć klimat i specyfikę pracy, poznać firmę od środka.
Czytaj też: Giełdowe Oponeo to już nie tylko opony i felgi przez internet, ale także rowery
Zdobyte umiejętności językowe licealiści sprawdzali podczas rozmów z klientami firmy. - Oponeo stawia na młodych - podkreśla Marika Krygier, asystentka kierownika Działu Obsługi Klienta Zagranicznego firmy. - Dlatego zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z II LO w Bydgoszczy, gdzie przez trzy miesiące uczniowie szkolili język branżowy francuski i niemiecki. Najlepsi z nich, po zdaniu egzaminu językowego odbyli płatne staże w naszej firmie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów ich pracy i zamierzamy staże powtórzyć w przyszłe wakacje!
- Dla każdego młodego człowieka pierwszy staż, praca są bardzo ważne w życiu - dodaje Natalia Szpera. - To pierwszy kontakt z zawodowym światem dorosłych. Przed rozpoczęciem stażu zżerał mnie stres. Jednak moje wszelkie obawy minęły, gdy pierwszego dnia przedstawiła się nam nasza kadra szkoleniowców – wszyscy uśmiechnięci i na luzie. A ja zdobyłam zupełnie nowe doświadczenia.
Wideo - "Trendy w reklamie na 2018, wywiad z Michałem Pawlakiem z OPONEO"
