https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg z przyszłości

Michał Woźniak
Maszynista Jan Łucarz z chęcią objaśniał  wszystkim zainteresowanym techniczne aspekty  prowadzenia szynobusu.
Maszynista Jan Łucarz z chęcią objaśniał wszystkim zainteresowanym techniczne aspekty prowadzenia szynobusu. Michał Wo?niak
Może osiągnąć nawet szybkość 120 kilometrów na godzinę. Na co dzień jednak jeździ z prędkością 80 km. Może zabrać 160 pasażerów - tyle ma miejsc siedzących i stojących. Wczoraj o godz. 10.10 na żnińską stację kolejową wjechał pierwszy w historii Pałuk autobus szynowy.

     Pojazd przypominający swym wyglądem duży tramwaj wywołał duże zainteresowanie zarówno najmłodszych jak i starszym mieszkańców grodu Śniadeckich.
     Autobus szynowy przyjechał w celach testowo-promocyjnych. Przejazd z Inowrocławia do Żnina pozwolił na sprawdzenie stanu torowiska, które musi mieć nieco wyższe parametry niż w przypadku zwykłych składów pociągów.
     - Nie jest najgorzej - przyznaje Jan Łucarz - maszynista bydgoskiej firmy PESO - producenta autobusów. - Trzeba tylko nieco umocnić nasyp i podsypać torowisko - to wystarczy, by wprowadzić regularne kursy.
     Pojazd ma napęd spalinowy, jest w pełni skomputeryzowany. Monitor w kabinie maszynisty pokazuje pasażerów w trakcie wsiadania oraz jazdy. Klimatyzacja zapewnia stałą temperaturę - zarówno latem jak i zimą.
     Autobusy szynowe, które w liczbie 8 sztuk zakupił Urząd Marszałkowski województwa zostaną w najbliższym czasie wprowadzone do stałej obsługi połączeń regionalnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska