Wzrasta liczba zachorowań na koronawiursa w Polsce, dlatego tak ważna jest profilaktyka i informowanie mieszkańców, jak należy postępować na wypadek zetknięcia się z SARS-CoV-2. Nie tylko szkoły, przedszkola czy urzędy przypominają jak zachować się, by ochronić się przed zachorowaniem oraz co zrobić, gdy np. podejrzewamy, że mogliśmy zachorować. By mieć pewność, że informacja trafi do szerokiego grona mieszkańców w dystrybucję bezpłatnych ulotek na ten temat włączyła się Poczta Polska.
COVID-19 – obalamy 10 mitów na temat koronawirusa SARS-CoV-2
- Dystrybucję ulotek rozpoczęliśmy w piątek (6 marca) na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - mówi Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej S.A. - Akcja informacyjna polega na doręczeniu do gospodarstw domowych do skrzynek pocztowych druków bezadresowych, wręczeniu każdemu klientowi w placówce ulotki informacyjnej oraz rozwieszeniu w placówkach pocztowych plakatów informacyjnych. Dystrybucja tych materiałów obejmuje cały kraj i będzie prowadzona sukcesywnie.
Dystrybucja tych materiałów obejmuje cały kraj i będzie prowadzona sukcesywnie.
Jak podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A, spółka posiada największą w kraju infrastrukturę, dzięki której dociera do wszystkich gospodarstw domowych, zlokalizowanych nawet w najdalszych zakątkach naszego kraju.
- Jako jedyna instytucja w Polsce możemy, więc zapewnić sprawną i szybką dystrybucję rządowych ulotek dotyczących koronawirusa - informuje Przemysław Sypniewski.
Ulotki zawierać będą informacje dotyczące zarówno postępowania w przypadku zetknięcia z chorobą, jak też pierwszych objawów, które mogą sugerować, że ktoś jest zarażony.
- W sumie będzie przygotowanych 25 mln tego typu materiałów - informuje Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej S.A. - Trafią one nie tylko do gospodarstw domowych i placówek pocztowych. Będą dostępne też, m.in. na stacjach paliw, w oddziałach banków oraz firmach ubezpieczeniowych. W akcję informacyjną włączyły się zarówno największe spółki państwowe, jak też wiele mniejszych firm.
Przypomnijmy, że Poczta Polska posiada największą sieć placówek na wsiach oraz w małych miastach, obecnie blisko 5,3 tys. placówek znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. W sumie w całym kraju spółka ma 7,5 tys. placówek.
