Poczta Polska wysyła e-maile? To oszuści kuszą iPhonem! Co miesiąc możesz tracić 300 zł

OPRAC.:
Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Zdjęcie ilustracyjne. Kolejny raz oszuści podszywają się w e-mailach pod Pocztę Polską Pixabay.com
Brak czujności, tylko kilka kliknięć i możesz stracić pieniądze z konta. Hakerzy tym razem podszywając się pod Pocztę Polską kuszą wygranym iPhonem. Ty musisz tylko wypełnić pola danymi karty płatniczej. Jaki jest tego efekt? Co miesiąc możesz być biedniejszy o 300 zł.

Kolejny raz przestępcy wykorzystują wizerunek Poczty Polskiej, rozsyłając masowo do ofiar e-maile. Tym razem w wiadomości informują o zatrzymaniu paczki z "wygranym w konkursie iPhonem 11". Kliknięcie w link powoduje przeniesienie na fałszywą stronę, gdzie oszust wyłudza nasze dane osobowe, kontaktowe oraz dane karty płatniczej. W ten właśnie sposób adresat wiadomości nieświadomie aktywuje co miesięczną opłatę abonamentową w wysokości 65.85 euro - przestrzegają eksperci CyberRescue.

Zobacz wideo: Jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom?

We wtorek rano pan Michał otrzymał podejrzaną wiadomość e-mail. Informacja była kusząca, w końcu miał możliwość odebrania nagrody w postaci Iphone PRO 11.

Oszustwo na Pocztę Polską
Oszustwo na Pocztę Polską nadesłane/CyberRescue

- Jedyne co wydało mi się dziwne to fakt, że coś wygrałem. Nie brałem udziału w żadnych konkursach, ale często nawet nie pamiętamy, gdy przypadkowo się gdzieś zgłosimy - mówi mężczyzna.

- Tylko przez kilka godzin otrzymaliśmy ponad 50 zgłoszeń z prośbą o weryfikację wiadomości - podaje Karolina Wrońska z CyberRescue.

Przeczytaj również...

Jak wycofać się z niechcianej subskrypcji

- Aktywowanie subskrypcji jest proste, wystarczy podać kilka danych i opłata będzie automatycznie pobierana z rachunku, ale jak ją anulować? Pierwszą myślą jest zastrzeżenie karty płatniczej i faktycznie to skuteczna metoda jeśli wcześniej wyzerujemy limity na transakcje internetowe. W przeciwnym wypadku z naszego rachunku nadal będzie pobierana opłata - tłumaczy Karolina Wrońska z CyberRescue.

Fałszywa informacja o tym, że paczka została zatrzymana w terminalu
Fałszywa informacja o tym, że paczka została zatrzymana w terminalu nadesłane/CyberRescue

Najskuteczniejszą opcją jest jednak skontaktowanie się z usługodawcą, u którego została włączona subskrypcja i poproszenie o jej dezaktywowanie oraz usunięcie wszelkich danych. Śmiało poproś także o zwrot środków jeżeli nie byłeś świadomy takiej opłaty. W większości przypadków podmioty te zwrócą Twoje środki w ciągu 10 dni roboczych - radzą eksperci.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie