- Polacy polubili zakupy przez internet, zaczynając od platform aukcyjnych coraz bardziej skłaniają się ku zakupom w sklepach internetowych i poprzez platformy porównywania cen – wyjaśnia Kulbicki. - Szczególnie widzimy to w grudniu, kiedy jest wielki bieg po paczkę i wszyscy zastanawiają się, jak zdążyć z zakupem, a zwłaszcza z dostarczeniem prezentów. Tutaj bardzo dużą rolę odgrywają firmy kurierskie, nie tylko dostarczające produkty do domu, ale też do punktów dostawy.
Przeczytaj: Zakupy przez internet w Biedronce i Lidlu? W tych miastach jest już to możliwe
- Coraz częściej posługujemy się trendem zwanym omnichannel, czyli wykorzystywania różnych kanałów do jednej transakcji zakupowej - dodaje. - Gdzie indziej możemy przeglądać, zrobić zdjęcie w sklepie, a następnie zrobić zakupy w sklepie internetowym. Następnie możemy zakupy odebrać już w punkcie fizycznym. Stąd też dobre i wygodne podejście do logistyki zakupów jest bardzo istotne.
Zobacz: Wpadki internetowych zakupów - zobacz te zdjęcia! Zakupy przez internet nie zawsze są korzystne
Oczekiwaniom tym wychodzą naprzeciw firmy przewozowe, które dostarczają paczki z internetowymi zakupami. Choćby DHL Parcel rozwija sieć punktów, w których klienci mogą odebrać przesyłkę, nadać przesyłkę zwrotną lub przesłać gotówkę. Sieć ta obejmuje ponad 6 tys. lokalizacji. Dzięki rozszerzeniu współpracy ze sklepami Żabka i Freshmarket wkrótce punkty odbioru przesyłek znajdą się w zasięgu 10 minut drogi od domu dla 80 proc. mieszkańców Polski.
Przeczytaj także: Teraz za przesyłki pobraniowe możesz zapłacić kurierowi Poczty Polskiej kartą
Czytaj również: Zakupy internetowe. Co z żywności i gdzie kupujemy online?
