Szersza oferta produktów, rozwój na zagraniczne rynki oraz integracja z hiszpańską spółką Proplan, którą Ciech Sarzyna przejął w lipcu ubiegłego roku. Tak w skrócie można opisać plany firmy. Wzmacniane mają być także programy lojalnościowe dla punktów sprzedaży i gospodarstw.
Najważniejszymi wydarzeniami 2018 roku dla spółki z Nowej Sarzyny był m.in. wzrost udziałów na rynkach zagranicznych (w 2018 roku uruchomiono dostawy m.in. do Kanady i Australii), rozbudowa oferty produktowej o 12 nowości oraz duży wzrost sprzedaży sztandarowych produktów CIECH Sarzyna na przestrzeni ostatnich 4 sezonów – herbicydów zbożowych.
- Nasze bardzo dobre wyniki - zwłaszcza na tle kurczącego się w ostatnich latach rynku środków ochrony roślin w Polsce - to efekt wysokiej jakości naszych produktów, konsekwentnej rozbudowy asortymentu, postępującej ekspansji na rynki zagraniczne oraz wzmocnienia obszarów sprzedaży i marketingu - mówi Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.
Wśród produktów pojawił się nawóz dolistny o bardzo wysokiej zawartości łatwo dostępnego dla roślin krzemu i potasu. Ich pozytywny wpływ na rośliny uprawne, widoczny przede wszystkim w postaci wzrostu poziomu plonowania, został potwierdzony w doświadczeniach rejestracyjnych przeprowadzonych przez Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach. Inną z nowości był herbicyd zbożowy przeznaczony do zwalczania chwastów dwuliściennych w pszenicy ozimej i jęczmieniu jarym.
Nowości w 2019 roku
Spółka zapowiedziała, że do 2020 roku w jej ofercie znajdować się będzie 65 produktów AGRO, czyli dwukrotnie więcej niż w roku 2017. W 2019 roku Spółka zamierza poszerzyć swoją ofertę o ponad 20 nowości. Bogaty zakres ochrony upraw oferowanej przez CIECH poszerzą dwa nowe herbicydy zbożowe, m.in. środek o wysokiej zawartości substancji aktywnej, wygodny w stosowaniu i całkowicie rozpuszczalny w wodzie, dzięki innowacyjnej formie użytkowej SG. Kolejny produkt ma zwalczać podstawowe chwasty dwuliścienne w uprawie zbóż, charakteryzuje go znana i sprawdzona forma użytkowa oraz brak ograniczeń w doborze upraw następczych.
Nie zabraknie nowości w obszarze ochrony herbicydowej kukurydzy - środek, który chroni przed zachwaszczeniem w krytycznym dla kukurydzy okresie, przez 6-8 tygodni po wykonaniu zabiegu, oraz zwalcza uciążliwe chwasty dwuliścienne. Środek ten charakteryzuje potwierdzona wysoka skuteczność przy dawce wody 150-300 l/ha. W asortymencie Sarzyny pojawi się także kolejny fungicyd, stosowany zapobiegawczo lub interwencyjnie, zaraz po zaobserwowaniu pierwszych objawów choroby.
CIECH Sarzyna poza granicami Polski
Wartość eksportu CIECH w biznesie AGRO wzrosła w okresie 2015-2017 o 70%. Spółka sprzedaje obecnie swoje środki ochrony roślin do około 40 krajów na całym świecie. W 2018 roku CIECH prowadził w tym biznesie intensywne działania handlowe w Australii, Kanadzie i Iranie, jednocześnie umacniając swoją pozycję na dotychczasowych rynkach eksportowych – m.in. w Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Tajlandii, Hiszpanii, Białorusi oraz w krajach bałtyckich.
- W 2018 roku CIECH wykorzystał sprzyjającą sytuację rynkową i zwiększył dostawy MCPA do Australii. To rynek o ogromnym potencjale, z areałem upraw na poziomie blisko 25 mln ha (w porównaniu do niespełna 11 mln ha w Polsce) oraz z największym na świecie zużyciem MCPA. Mamy rewelacyjne opinie od klientów o naszym produkcie - przede wszystkim ze względu na stałą i powtarzalną, bardzo wysoką jakość, będącą wynikiem ponad 60 lat doświadczenia Sarzyny w produkcji środków ochrony roślin - mówi Mariusz Grelewicz, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.
Firma korzysta z dorobku przejętego PROPLANU, hiszpańskiego dostawcy środków ochrony roślin. Wśród korzyści jest m.in. dostęp do zarejestrowanych substancji aktywnych i 120 produktów końcowych. Oznacza to duże oszczędności dla CIECH – przeprowadzenie rejestracji produktów na nowych rynkach jest czasochłonne i trwa od 3 do 5 lat. Dodatkowo przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie badań wiąże się z dużymi kosztami. Potencjalne synergie wynikające z przejęcia przez CIECH spółki PROPLAN obejmują także wzajemną wymianę portfela produktów dostępnych na rynkach macierzystych (Hiszpania i Polska to odpowiednio 4. i 6. rynek środków ochrony roślin w Europie) oraz dostęp do infrastruktury badawczo-rozwojowej.
Spółka zamierza rozwijać swoje programy lojalnościowe: „Teraz Sarzyna”, dedykowany punktom sprzedaży środków ochrony roślin oraz „Twoja Sarzyna” dla gospodarstw rolnych.
Źródło: informacja prasowa
