W tej edycji „Gangu Świeżaków” dostępne były cztery duże Świeżaki i sześć mniejszych maskotek - Juniorów.
Czytaj również: Gang Świeżaków 2 od 28 sierpnia w sklepach Biedronki [nowe zasady - 5.09.2017]
- Na ten moment wśród bohaterów „Gangu Świeżaków 2” pierwsze miejsce pod względem popularności zajmuje Borówka Basia. Klienci odebrali już ponad 1,1 mln sztuk tego pluszaka - podaje sieć. - Drugie miejsce przypadło Rzodkiewce Żanecie, a trzecie Kalafiorowi Krzysiowi. Wśród Juniorów prowadzi Truskaweczka Tosia.
W sumie do 19 listopada wydano ponad 6 mln maskotek, z czego ok. 60 proc. stanowiły duże Świeżaki.
Cel - promocja owoców i warzyw
- Poza walorem rozrywkowym, ważne jest dla nas również to, by rodzice aktywnie włączali się w tę akcję i przy każdej okazji – z pomocą Świeżaków - namawiali dzieciaki do spożywania warzyw i owoców. Otrzymujemy wiele sygnałów, że nasza akcja pomaga w osiąganiu tego celu - mówi Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska.
Sieć nie wydaje już naklejek, ale zebrane wcześniej znaczki można wymienić na maskotki do 3 grudnia. Zabawki są też dostępne w regularnej sprzedaży.
Przypomnijmy, projektowi towarzyszyły też dodatkowe akcje, np. przekazanie na rzecz Caritas Polska ponad 700 tys. zł, czyli całego przychodu ze sprzedaży Świeżaków w pierwszy weekend września.
Przeczytaj też: Biedronka nie zarobi na Gangu Świeżaków. Przekaże pieniądze Caritasowi
