- W Polsce w ostatnich latach nie widzimy szczególnych przemian w obyczajowości seksualnej. Pewne zmiany są widoczne w seksualności internautów i grupie ludzi młodych, którzy są bardziej otwarci na zachowania seksualne i więcej czerpią z informacji internetowych, które trochę wypaczają tę sferę. Wiele osób ten obraz trochę erotyczny, trochę pornograficzny przenosi potem z internetu do realu - mówił prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, wybitny specjalista z dziedziny seksuologii, gość Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej pt. "Miłość i seksualność.
Stan teorii i badań w Polsce w perspektywie interdyscyplinarnej", którą zorganizowało Koło Naukowe Studentów socjologii oraz Zakład Badań Kultury UMK. Podczas konferencji przedstawiono wyniki najnowszych badań oraz teorie na temat seksualności, w tym głównie problemów prostytucji oraz sponsoringu.
Podczas sesji można było posłuchać referatów dotyczących seksualności przedstawianej w mediach, zagadnień związanych z relacją "seks a religia", poza tym poruszone zostaną kwestie społeczne, biologiczne, ekonomiczne i polityczne. Prof. Izdebski wygłosił wykład inauguracyjny dotyczący ostatniej edycji badań "Seksualność Polaków 2011".
Na konferencji pojawiła się również mgr Renata Gardian, autorka książki "Sponsoring - jako forma prostytucji kobiecej", z kolei wykład pod tytułem "Seks a współczesny Kościół rzymskokatolicki. Prolegomena do analizy wybranych form relacji" wygłosił dr Paweł Załęcki z Zakładu Badań Kultury UMK.
Wystąpienia referentów podzielone zostały na trzy bloki tematyczne: "Prostytucja", "seks a media" oraz "seks a religia", które moderowali pracownicy Instytutu Socjologii UMK: prof. Tomasz Szlendak, dr Krzysztof Olechnicki oraz dr Paweł Załęcki.
Czytaj e-wydanie »