Zobacz wideo: W Bydgoszczy trwa budowa mostów. Miasto stoi w korkach
Na początku września do Starostwa Powiatowego w Sępólnie wpłynął wniosek mieszkańca Więcborka, by rada wystąpiła z wnioskiem do rządu i zarządu PKP PLK o objęcie remontem w latach 2022-2023 linii kolejowej nr 281 na odcinku Kcynia-Nakło-Mrocza-Więcbork-Sępólno-Kamień-Ogorzeliny pod kątem przewozów pasażerskich oraz przystanków kolejowych na koszt PKP.
Wniosek trafił do komisji skarg, wniosków i petycji. Ta zaopiniowała wniosek pozytywnie.
- W toku postępowania komisja jednogłośnie ustaliła, że wniosek jest zasadny. Powiat od lat boryka się z problemem wykluczenia komunikacyjnego. Linia nr 281 nie funkcjonuje od ponad 20 lat. W związku z czasową i ilościową likwidacją połączeń autobusowych na terenie naszego regionu, reaktywacja pasażerskich połączeń kolejowych jest zasadna. Rada Powiatu w Sępólnie postanawia uwzględnić wniosek – argumentowała Agnieszka Seydak, przewodnicząca komisji skarg, wniosków i petycji.
Radni jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie rozpatrzenia tego wniosku i uwzględnieniu go.
Przypomnijmy, że jeszcze na początku września była mowa o działaniach zmierzających do budowy linii kolejowej z Chojnic do Bydgoszczy przez Kamień, Sępólno, Więcbork, Sośno i Koronowo z Programu Kolej Plus. Temat upadł, ponieważ samorządy zaangażowane w projekt nie uzbierały kwoty 800 tys. zł potrzebnej na sfinansowanie studium planistyczno-prognozowego. Gmina Koronowo jako lider projektu unieważniła przetarg na wykonanie dokumentacji, tym samym wycofując się z programu.
