https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Powiat tucholski. Most urośnie bardzo szybko

Agnieszka Schreiber-Gut
Prace przebiegają zgodnie z planem. Może nawet zakończą się wcześniej, niż planowano.
Prace przebiegają zgodnie z planem. Może nawet zakończą się wcześniej, niż planowano. starostwo powiatowe w Tucholi)
Prace idą zgodnie z planem. Jest szansa, że dokończą inwestycję wcześniej, niż zakładano. Mowa o przebudowie mostu w Nowym Młynie na drodze powiatowej Wielkie Gacno - Cekcyn - Rudzki Most.

Inwestycja polega na rozbiórce dotychczasowej przeprawy i wybudowaniu w jej miejscu nowej. Koszt to 2 mln zł. 50 proc. tej kwoty przekazało ministerstwo infrastruktury. Pozostałe koszty zostaną pokryte z budżetu powiatu tucholskiego.

- Celem przebudowy mostu jest zniesienie ograniczenia tonażu, ponieważ jest to jedna z najbardziej ruchliwych naszych dróg. Do tej pory obowiązywał tam limit 15 ton. Teraz zostanie on zniesiony. Nowy most będzie miał nośność minimalną 30 ton - mówi Zenon Poturalski, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi.

Przeczytaj też: Bydgoszcz. Most Pomorski znów do remontu

Zgodnie z umową, zakończenie prac planowane jest na koniec listopada. Nie ma żadnego zagrożenia dla tego terminu, choć niektórych niepokoi tempo prac. - Czasami docierają do mnie sygnały, że to wszystko tak powoli idzie, że nic jeszcze nie widać, a dzieje się tak dlatego, że jest to budowa mostu praktycznie od nowa. Stary most został w całości rozebrany. Wbito dokładnie 64 pale o długości prawie 10 metrów i dopiero na nich wykonywane mogą być prace zbrojeniowe. Te rozpoczęły się w tym tygodniu. A najprawdopodobniej jutro zalany będzie też pierwszy fundament. Osoby przechodzące tamtędy będą więc widziały, że coś wyszło z gruntu - podkreśla Poturalski.

Jak dodaje, niebawem ruszą prace nad drugim przyczółkiem i wtedy efekty tej budowy będą już widoczne dla postronnych obserwatorów.

Jest też szansa, że most będzie gotowy wcześniej, niż zakładano. Tak przynajmniej wynika z rozmowy, jaką dyrektor ZDP przeprowadził z kierownikiem budowy i inspektorem nadzoru.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
misiak76
30 ton?? A myślałem, że normą jest budowa-przebudowa mostów o nośności co najmniej 40 ton inaczej mówiąc dla dróg powiatowych klasy Z lub L powinna być conajmniej klasa obciążeń B (właśnie 40 ton). No to jeżeli Pan Dyrektor mówi 30 ton to jest to odstępstwo od wymagań technicznych dla obiektów mostowych dla których jest wymagana zgoda Ministerstwa Infrastruktury. A poza tym Trzeba by znowu most oznakować ograniczeniem nośności tyle, że do 30 ton. I co tu za gospodarność!!!
k
ktoś
Ostry sexik w weekend z kolejna panienką pomaga jak nic - mówię ci! "Sportowcu" jeden

Aby tylko zdrowa była mistrzuniu
M
Masters
To pomieszkaj sobie mądralo przy drodze gdzie jedzie tir za tirem, albo przejedź się rowerem na drodze do Woziwody, no ale tacy mądrale jak ty to raczej sportu i turystyki nie używają, bo to męczy, jak zresztą myślenie też. Chipsy, piwko, komp, tv i kasa. A potem w kolejeczkę do kardiologa.
Zdrowia życzę i szerszych perpektyw

Ostry sexik w weekend z kolejna panienką pomaga jak nic - mówię ci! "Sportowcu" jeden
k
ktoś
A teraz to niby nie jeździły? Załamujące jest do jakiego stopnia frustraci marudzą na tym forum! Trzeba było lepiej zrobić drewniana kładkę dla traperów i wstawić nakaz zawracania! Motto polaka: marudzę więc jestem! Dobrze się podpisałeś - jesteś NIKT!!

To pomieszkaj sobie mądralo przy drodze gdzie jedzie tir za tirem, albo przejedź się rowerem na drodze do Woziwody, no ale tacy mądrale jak ty to raczej sportu i turystyki nie używają, bo to męczy, jak zresztą myślenie też. Chipsy, piwko, komp, tv i kasa. A potem w kolejeczkę do kardiologa.
Zdrowia życzę i szerszych perpektyw
B
BOOM
idioci do książek
k
kolej
tiry na tory
T
TIR
nowy most 30 ton, czyli więcej tirów, większy ruch, rozjechana i poczciwa szosa. oby tylko statystyki wypadków nie poszły w góre

A teraz to niby nie jeździły? Załamujące jest do jakiego stopnia frustraci marudzą na tym forum! Trzeba było lepiej zrobić drewniana kładkę dla traperów i wstawić nakaz zawracania! Motto polaka: marudzę więc jestem! Dobrze się podpisałeś - jesteś NIKT!!
n
nikt
nowy most 30 ton, czyli więcej tirów, większy ruch, rozjechana i poczciwa szosa. oby tylko statystyki wypadków nie poszły w góre
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska