Pozwać Getin Bank chcą na razie mieszkańcy Mazowsza. Jednak problem może również dotyczyć klientów z Kujawsko-Pomorskiego, na co wskazuje rzecznik konsumentów z Bydgoszczy.
- Pomoc wszystkim zadeklarowała moja koleżanka po fachu z Warszawy - mówi Krzysztof Tomczak. - Poprosiła, by kierować do niej także osoby z naszego regionu. Wszyscy rzecznicy w Polsce otrzymali od niej takie informacje. Takie kłopoty mogą mieć klienci z całej Polski.
Małgorzata Rothert, rzeczniczka konsumentów z Warszawy opowiada, że pozew zbiorowy chce złożyć 27 klientów, którzy wzięli kredyty hipoteczne w Getin Banku (złotówkowe).
- Nawiązałam już współpracę z jedną z warszawskich kancelarii, pomoże im - zdradza Rothert. Przypomina: - W 2009 roku bank zaoferował klientom, że przez pierwsze dwa lata będą płacić raty mniejsze o połowę. Ludzie chętnie w to wchodzili. Jednocześnie podpisali aneksy do umów, że po upływie tego czasu, kwota, o którą zapłacili mniej, będzie im doliczona do kapitału. Niektórym w 2012 roku drastycznie wzrosła wartość kredytu, na przykład z 300 do 400 tys. zł. Klienci twierdzą, że bank wprowadził ich w błąd. Gdyby znali szczegóły, nie podpisaliby umów.
- Jeszcze raz więc podkreślam, by konsumenci jednak czytali umowy, a jeśli ich nie rozumieją, skonsultowali treść z kimś, kto wyjaśni, na czym polegają kruczki prawne - radzi Krzysztof Tomczak.
Getin Bank: wiemy o pozwie zbiorowym
- Jesteśmy w kontakcie z częścią klientów, którzy deklarują chęć wejścia w spór - informuje Artur Newecki z GB. - Mamy jednak nadzieje, że sprawę uda nam się rozwiązań w sposób polubowny.
Tymczasem klienci, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji, proszeni są o kontakt z warszawską rzeczniczką konsumentów: [email protected], [email protected] lub 22 443 34 44.
