https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prezydent Bydgoszczy będzie wysyłać nekrologi do premiera Morawieckiego. "DK nr 10 to droga śmierci, czas to zmienić" - mówi Rafał Bruski

online za onet.pl
Zamierzam po każdym śmiertelnym wypadku na DK nr 10 wycinać nekrologi i wysyłać je do premiera - zapowiada prezydent Rafał Bruski
Zamierzam po każdym śmiertelnym wypadku na DK nr 10 wycinać nekrologi i wysyłać je do premiera - zapowiada prezydent Rafał Bruski arch. PPG
Serwis onet.pl. opublikował wywiad z Rafałem Bruskim, w którym prezydent Bydgoszczy nie szczędzi słów krytyki pod adresem rządów Prawa i Sprawiedliwości.

W wywiadzie, którego Rafał Bruski udzielił Mikołajowi Podolskiemu, możemy poznać między innymi opinię prezydenta na temat wyniku kampanii przedwyborczej i wyborów parlamentarnych, współpracy prezydenta z posłami, którzy działają w Sejmie na rzecz Bydgoszczy.

Brak współpracy z parlamentarzystami PiS z Bydgoszczy

Prezydent Bruski ocenia również współpracę PiS z samorządami, Związkiem Polskich Miast, podsumowuje mijający rok pod kątem sytuacji finansowej miasta. Tu padają mocne zarzuty pod adresem PiS. - Po przegranych ubiegłorocznych wyborach samorządowych, ta partia znalazła świetny sposób, żeby osłabić samorządność poprzez zabieranie samorządowcom pieniędzy - mówi Rafał Bruski. Prezydent mówi, że co kwartał organizował spotkania dla parlamentarzystów oraz dla bydgoskich radnych sejmiku wojewódzkiego, na których przedstawiał problemy Bydgoszczy i prosił o pomoc w ich rozwiązaniu. Parlamentarzyści PiS pojawili się tylko na pierwszym takim spotkaniu...

Zobacz również

Chciałem, by do Bydgoszczy przyjeżdżali aktorzy i reżyserzy z najwyższej półki, czyli oscarowi. Wtedy Marek Żydowicz mnie wyśmiewał, że nie rozumiem idei festiwalu operatorów.

Rząd wspiera inwestycje w Toruniu, Bydgoszcz traci

W wywiadzie prezydent Bruski odnosi się również do sprawy utraty przez Bydgoszcz festiwalu Camerimage (od ubiegłego roku sponsorem tytularnym festiwalu jest spółka Energa, a nazwa festiwalu to „EnergaCamerimage” - dop. red.). i mówi, że miasto nie tylko nie straciło nic na przeniesieniu imprezy do Torunia, a wręcz zyskało 2,5 mln zł, które będzie można zainwestować w co innego. Rafał Bruski wspomina, że postawił Markowi Żydowiczowi, organizatorowi festiwalu, czyste marketingowe warunki - chciał, by do Bydgoszczy przyjeżdżali znani reżyserzy i aktorzy, ale w odpowiedzi usłyszał, że nie taka jest idea festiwalu. Warto zauważyć, że organizację festiwalu w Toruniu wsparło państwo - minister Piotr Gliński obiecał Toruniowi budowę centrum filmowego, inwestycję wsparła państwowa spółka Energa. - To decyzja polityczna - mówi Rafał Bruski i dodaje, że z takimi decyzjami nie jest w stanie wygrać. Prezydent przypomina, że to nie jedyna inwestycja w Toruniu, którą wsparło państwo. - Podobnie było z muzeum, o które zabiegał ojciec Rydzyk - tam Gliński dał pieniądze, a na naszą Akademię Muzyczną już nie - mówi włodarz i przypomina, że dofinansowania nie doczekała się również budowa przystani dla klubu Bydgostia - mimo że sportowcy w ostatnich czterech edycjach igrzysk olimpijskich za każdym razem zdobywali medale dla Polski.

To może Cię zainteresować

DK nr 10 to droga śmierci, czas to zmienić

Będę wysyłać premierowi Morawieckiego nekrologi po każdym śmiertelnym wypadku na DK nr 10

Na koniec wywiadu prezydent wypowiada się na temat budowy drogi ekspresowej S10, łączącej Bydgoszcz z Toruniem i zapowiada wdrożenie w życie swojego kontrowersyjnego pomysłu. - Zamierzam po każdym śmiertelnym wypadku na DK nr 10 wycinać nekrologi i wysyłać je do premiera - mówi prezydent Rafał Bruski. - Niech pan premier wie, że jest osobiście odpowiedzialny za to, czy ta droga powstanie. W tej chwili DK nr 10 to droga śmierci. Najwyższy czas to zmienić.

Cały wywiad można przeczytać tutaj (kliknij, żeby przejść)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 55

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
seba1978
10 listopada, 14:38, seba19781:

Lepiej miec honor niz lizac tylki rydzykowi jak to robi prezydent rydzykowa...wstyd na cala Polske ktory dlugo bedzie pamietany. Tak czy inaczej wszedzie w Polsce mowia o rydzykowie ze to stolica ciemnogordu....piekna reklama i opinia.....cha cha...

11 listopada, 15:00, Gość:

A czym objawia się "honor" p. Bruskiego ? Tym, że płacze, bo rząd wspiera Toruń? Zaleski jest może z PiS-u, albo Całbecki, albo Rada Miasta w Toruniu ? Nie są. Umieją o swoje walczyć. A Bruski się teraz w mediach wypłakuje. Nieudacznik

TOR-Torze z rydzykowa jestes tchorzem ktory podpisuje sie juz jako gosc bo wstyd Ci jak udowadniamy twoje klamstwa.Lepiej miec honor niz lizac tylki rydzykowi jak to robi prezydent rydzykowa...wstyd na cala Polske ktory dlugo bedzie pamietany. Tak czy inaczej wszedzie w Polsce mowia o rydzykowie ze to stolica ciemnogordu....piekna reklama i opinia.....cha cha...

Rydzykowo 34 w Polsce dla mlodych.....masakra.....

G
Gość
10 listopada, 14:38, seba19781:

Lepiej miec honor niz lizac tylki rydzykowi jak to robi prezydent rydzykowa...wstyd na cala Polske ktory dlugo bedzie pamietany. Tak czy inaczej wszedzie w Polsce mowia o rydzykowie ze to stolica ciemnogordu....piekna reklama i opinia.....cha cha...

A czym objawia się "honor" p. Bruskiego ? Tym, że płacze, bo rząd wspiera Toruń? Zaleski jest może z PiS-u, albo Całbecki, albo Rada Miasta w Toruniu ? Nie są. Umieją o swoje walczyć. A Bruski się teraz w mediach wypłakuje. Nieudacznik

s
seba1978

Wlasnie opublikowano ranking- Misata dla modych. Niestety ansze woj zarzadzane przez rydzykowego marszalka wypada bardzo zle. Nwet wiodace maisto regionu ma 17msc.....ale co maja powiedziec mlodzi z rydzykowa ktore zajelo dopiero 34 msc....maskara......

Raport Europolis. Miasta dla młodych:

Warszawa (1. miejsce)

Rzeszów (2. miejsce)

Katowice (3. miejsce) i inne miasta Górnego Śląska

Gdańsk (4. miejsce)

Kraków (5. miejsce)

Wrocław (6. miejsce)

Opole (7. miejsce)

Poznań (8. miejsce)

Sopot (9. miejsce)

Łódź (10. miejsce)

Krosno (13. miejsce)

Bydgoszcz (17. miejsce)

Świnoujście (30. miejsce)

Toruń (34. miejsce)

s
seba1978

Swoja droga bedzie ubaw jak rydzykowo- najbardziej zadluzone miasto w Polsce bedzie jeszcze musialo zwiekszyc swoj dlug o kolejne 200mln.....bedzie wesolo dla potomkow lizusa zaleskiego:)

s
seba19781

Lepiej miec honor niz lizac tylki rydzykowi jak to robi prezydent rydzykowa...wstyd na cala Polske ktory dlugo bedzie pamietany. Tak czy inaczej wszedzie w Polsce mowia o rydzykowie ze to stolica ciemnogordu....piekna reklama i opinia.....cha cha...

T
TorTor
8 listopada, 11:31, Udziałowiec:

Bruski, to nie droga zabija. Rozumiesz?

8 listopada, 13:49, Kkk:

Toruń nam wszystko zabiera, a w tym pomaga Rydzyk i jego świta z rządu. Takie sąsiedztwo jest przekleństwem dla Bydgoszczy

8 listopada, 15:42, TorTor:

Do odłączcie się od tego województwa, nikt was przecież tutaj na siłę nie trzyma. Gdyby nie Toruń, Bydgoszcz nie miałaby dzisiaj Urzędu Wojewódzkiego, wiele instytucji i inwestycji, tylko byłaby powiatowym miastem dla Poznania, a jak się takie traktuje, to wy bydgoszczanie doskonale wiecie i dlatego ta wizja tak was przerażała, że sami nas prosiliście o wspólne województwo hipokryci :/

8 listopada, 15:45, Gość:

My was prosiliśmy, abyście wypierda7a7i z województwa do Gdańska...rydzowy plemniku...

9 listopada, 10:11, TorTor:

Mylisz się :) My sami chcieliśmy być w województwie pomorskim, byle nie znów w województwie bydgoskim. Dla nas, to było mniejsze zło :/ To wy mieliście i nadal w sumie macie problem z utworzeniem swojego województwa. Kilka gmin się od was odłączyło, w tym Chojnice, tak im było dobrze z wami w województwie :/ Obecnie województwo bydgoskie jest nieduże i słabe, bo oprócz Bydgoszczu nie ma w nim większych i silnych ośrodków, tylko gminy i wsie. Dlatego rząd nie zgodził się na utworzenie tak słabego województwa i mieliście wybór: iść do wielkopolski jako powiatowe miasto, albo dogadać się z nami i wspólnie utworzyć województwo. Wybraliście drugi wariant, żądając, aby Urząd Wojewódzki był u was. Sami strzeliliście sobie w kolano. Jesteście od nas uzależnieni, czy ci się to podoba czy nie :) A jak nie, to spróbujcie utworzyć własne województwo :)

10 listopada, 13:19, Bora:

To w czasie jakich rządów odeszły Chojnice?

Chojnice jak i kilka gmin odłączyły się od byłego województwa bydgoskiego przy podziale administracyjnym kraju w 1998. Od 1 stycznia 1999 roku są w województwie pomorskim. W razie kolejnego podziału administracyjnego kraju, o którym mówi się od jakiegoś czasu, Tuchola będzie chciała się przyłączyć do województwa pomorskiego, gdyż tę miejscowość więcej łączy z Chojnicami niż z Bydgoszczą. Tak samo jak Inowrocław więcej łączy z wielkopolską niż z pomorzem. Może być ciekawie.

T
TorTor
10 listopada, 01:59, seba1978:

Stolica polskiego ciemnogrodu sponsoruje imprezę - dobrze że wnieśli się z Bydgoszczy

Haha, jasne, tak sobie tłumacz :) O Toruniu teraz mówią wszyscy, a w Bydgoszczu jak zwykle: cicho, ciemno, nijak :)

B
Bora
8 listopada, 11:31, Udziałowiec:

Bruski, to nie droga zabija. Rozumiesz?

8 listopada, 13:49, Kkk:

Toruń nam wszystko zabiera, a w tym pomaga Rydzyk i jego świta z rządu. Takie sąsiedztwo jest przekleństwem dla Bydgoszczy

8 listopada, 15:42, TorTor:

Do odłączcie się od tego województwa, nikt was przecież tutaj na siłę nie trzyma. Gdyby nie Toruń, Bydgoszcz nie miałaby dzisiaj Urzędu Wojewódzkiego, wiele instytucji i inwestycji, tylko byłaby powiatowym miastem dla Poznania, a jak się takie traktuje, to wy bydgoszczanie doskonale wiecie i dlatego ta wizja tak was przerażała, że sami nas prosiliście o wspólne województwo hipokryci :/

8 listopada, 15:45, Gość:

My was prosiliśmy, abyście wypierda7a7i z województwa do Gdańska...rydzowy plemniku...

9 listopada, 10:11, TorTor:

Mylisz się :) My sami chcieliśmy być w województwie pomorskim, byle nie znów w województwie bydgoskim. Dla nas, to było mniejsze zło :/ To wy mieliście i nadal w sumie macie problem z utworzeniem swojego województwa. Kilka gmin się od was odłączyło, w tym Chojnice, tak im było dobrze z wami w województwie :/ Obecnie województwo bydgoskie jest nieduże i słabe, bo oprócz Bydgoszczu nie ma w nim większych i silnych ośrodków, tylko gminy i wsie. Dlatego rząd nie zgodził się na utworzenie tak słabego województwa i mieliście wybór: iść do wielkopolski jako powiatowe miasto, albo dogadać się z nami i wspólnie utworzyć województwo. Wybraliście drugi wariant, żądając, aby Urząd Wojewódzki był u was. Sami strzeliliście sobie w kolano. Jesteście od nas uzależnieni, czy ci się to podoba czy nie :) A jak nie, to spróbujcie utworzyć własne województwo :)

To w czasie jakich rządów odeszły Chojnice?

Ł
Łęgnowo

A może by tak zajął się zagrożeniu na terenach wokół Zachemu.

Przez cały czas udaje że nie ma problemu. Mało tego , panią Renatę, która zajmuje się tym tematem nawet próbowano zastraszać i szykanować.

Wstyd p bruski

R
Ruda

Przez osiem lat rządów PO jakoś mister Bruski nie zauważył że conajmniej raz w tygodniu był śmiertelny wypadek na 10. Raptem takie przebudzenie.

Dziwię się bydgoszczanom. Przed wyborami na stołek prezydenta miasta w portalach społecznościowych wieszano na nim psy. A tu proszę dziwnym trafem przy tylu głosach przeciw niemu został na stołku

s
seba1978

Stolica polskiego ciemnogrodu sponsoruje imprezę - dobrze że wnieśli się z Bydgoszczy

G
Gość

Że 8 lat to pikuś ale kto wybiera POnownie patałacha i jeszcze jęczy .Ale jedziecie jeden na drugiego aż ciężko słuchać .

T
TorTor
8 listopada, 11:35, Trull:

Pieprzy ,jakby przez 8 lat "glorii i chwały" Platformy tyle budował....tymczasem Toruń już dawno nam wszystko zabiera

8 listopada, 11:51, TorTor:

Toruń nic Bydgoszczy nie zabiera, co najwyżej, odbiera co swoje. A wam bydgoszczanom zawsze było i będzie mało :/

8 listopada, 13:01, CB:

Akademię Medyczną zabraliście jako swoją ty debilny troluniaku?

8 listopada, 15:33, TorTor:

Widzę, że niska kultura bydgoska jest wciąż na wysokim poziomie :/ Nawet 10 uniwersytetów w Bydgoszczu nie poprawi kultury bydgoszczan :/ Zabrać, to ty sobie możesz psa na spacer, ale nie uczelnię. Akademia Bydgoska, czyli dzisiejsze UKW chciało połączyć Akademię Technologiczno - Rolniczą, czyli dzisiejszą UTP i Akademię Medyczną i utworzyć Uniwersytet Bydgoski, ale Akademia Medyczna nie zgodziła się na to i zaproponowała fuzję UMK, widząc w tym uniwersytecie potencjał. CM UMK powstało za zgoda rady AM. Powołanie tej uczelni musiało mieć zgodę Ministerstwa Nauki i Ministerstwa Zdrowia. To wymagało czasu. Gdzie wówczas byli bydgoszczanie, radni i posłowie? Ktoś wówczas zbierał podpisy za nie przyłączeniem AM do UMK? Jesteście hipokrytami, którzy oddali słabiutką wówczas AM z jednym praktycznie wydziałem pod skrzydła UMK, a gdy ta się rozwinęła, to chcielibyście ją odzyskać z powrotem. Sami mogliście ją tak rozwinąć, mieliście na to wystarczająco dużo czasu. Teraz CM należy do UMK zgodnie z prawem i wy nic z tym nie zrobicie :)

9 listopada, 06:09, Bdbdbd:

Waszą kulturę i inteligencję toruńska najlepiej pokazuje magicala i rydzyk

9 listopada, 10:24, TorTor:

A bydgoską ty:/

9 listopada, 10:53, Gość:

Gdyby Niemiec Kopernik nie urodził się w Toruniu, to dziś nikt by nie znał Torunia. Kopernik nawet nie rozmawiał po polsku. Pozdrawiam Karol 1960

Gdyby babcia miała wąsy... Ot, tłumaczenie bydgoszczaka :/ Ale się urodził i czuł się również Polakiem, związanym z Toruniem, o czym wielokrotnie pisał w swoich listach do rodziny. Poza tym, Toruń jest znany nie tylko z Kopernika, ale i zabytków wpisanych na listę UNESCO (jest ich w Polsce ok. 30 stu), Starego i Nowego Miasta, które są połączone z bocznymi ulicami. Cały system staromiejski zachował swoją architekturę od początku jego budowy, co jest fenomenem na skalę światową. Do tego dochodzi planetarium i ciekawa historia Torunia, jego obiekty, legendy itp. Dlatego to miasto jest tak chętnie odwiedzane przez turystów. Ale co taki ignorant jak ty, który mieszka w niezabytkowym i w nieturystycznym mieście może o tym cokolwiek wiedzieć, prawda? :)

O
Obiektywny

Sami wybraliście pacana a teraz płacze

G
Gość
8 listopada, 11:35, Trull:

Pieprzy ,jakby przez 8 lat "glorii i chwały" Platformy tyle budował....tymczasem Toruń już dawno nam wszystko zabiera

8 listopada, 11:51, TorTor:

Toruń nic Bydgoszczy nie zabiera, co najwyżej, odbiera co swoje. A wam bydgoszczanom zawsze było i będzie mało :/

8 listopada, 13:01, CB:

Akademię Medyczną zabraliście jako swoją ty debilny troluniaku?

8 listopada, 15:33, TorTor:

Widzę, że niska kultura bydgoska jest wciąż na wysokim poziomie :/ Nawet 10 uniwersytetów w Bydgoszczu nie poprawi kultury bydgoszczan :/ Zabrać, to ty sobie możesz psa na spacer, ale nie uczelnię. Akademia Bydgoska, czyli dzisiejsze UKW chciało połączyć Akademię Technologiczno - Rolniczą, czyli dzisiejszą UTP i Akademię Medyczną i utworzyć Uniwersytet Bydgoski, ale Akademia Medyczna nie zgodziła się na to i zaproponowała fuzję UMK, widząc w tym uniwersytecie potencjał. CM UMK powstało za zgoda rady AM. Powołanie tej uczelni musiało mieć zgodę Ministerstwa Nauki i Ministerstwa Zdrowia. To wymagało czasu. Gdzie wówczas byli bydgoszczanie, radni i posłowie? Ktoś wówczas zbierał podpisy za nie przyłączeniem AM do UMK? Jesteście hipokrytami, którzy oddali słabiutką wówczas AM z jednym praktycznie wydziałem pod skrzydła UMK, a gdy ta się rozwinęła, to chcielibyście ją odzyskać z powrotem. Sami mogliście ją tak rozwinąć, mieliście na to wystarczająco dużo czasu. Teraz CM należy do UMK zgodnie z prawem i wy nic z tym nie zrobicie :)

9 listopada, 06:09, Bdbdbd:

Waszą kulturę i inteligencję toruńska najlepiej pokazuje magicala i rydzyk

9 listopada, 10:24, TorTor:

A bydgoską ty:/

Gdyby Niemiec Kopernik nie urodził się w Toruniu, to dziś nikt by nie znał Torunia. Kopernik nawet nie rozmawiał po polsku. Pozdrawiam Karol 1960

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska