Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi obecnie prace przygotowawcze do budowy trasy ekspresowej S10. Na razie tworzona jest koncepcja przebiegu trasy.
- Można jeszcze wiele zmienić. Dlatego zaproponowałem generalnej dyrekcji rozpatrzenie jeszcze jednego wariantu poprowadzenia S10. Uważam, że to najbardziej optymalne rozwiązanie - przekonuje prezydent Inowrocławia.
Więcej wiadomości z Inowrocławia na www.pomorska.pl/inowroclaw.
Brejza proponuje, aby trasę poprowadzić po południowej, a nie północnej granicy Puszczy Bydgoskiej - od Torunia, przez Gniewkowo, okolice Rojewa, a następnie pomiędzy Tarkowem Górnym a Nową Wsią Wielką w kierunku Białych Błot.
- Taki przebieg jest wręcz ekstra ważny dla Inowrocławia i całej południowej części województwa. Porządna dwujezdniowa droga, jakiej nie ma w tym rejonie, może przyczynić się do jeszcze szybszego rozwoju Inowrocławia - przekonuje Ryszard Brejza.
Prezydent Inowrocławia z góry uprzedza pytania o starą trasę łączącą Bydgoszcz z Toruniem. Leży przy niej Solec Kujawski z wieloma firmami. Brejza tłumaczy, że Solec jest jedyną wyspą na tej drodze. - Bardzo dobrze zagospodarowaną, ale wyspą - dodaje. Jednocześnie zauważa, że gdyby poprowadzić trasę ekspresową według jego propozycji, obecna droga krojowa nr 10 na pewno nie zarośnie trawą i nadal będzie ważną dla biznesu.
Ryszard Brejza zaapelował już o wsparcie nowego przebiegu trasy ekspresowej S10 do parlamentarzystów, marszałka, wojewody oraz włodarzy Bydgoszczy i Torunia. - Jeśli jest cień szansy na realizację tej koncepcji, to trzeba to wykorzystać - przekonuje.