https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prezydent Rafał Bruski o ZIT: Zarzuca mi się, że nie walczyłem o bydgoskie warunki

(ast)
Prezydent Bruski uważa, że Bydgoszcz ze spotkania w Warszawie wyszła zwycięsko.
Prezydent Bruski uważa, że Bydgoszcz ze spotkania w Warszawie wyszła zwycięsko. Andrzej Muszyński
- Zarzuca mi się, że nie walczyłem o bydgoskie warunki. Mogłem to zrobić, ale chyba musiałbym przyłożyć prezydentowi Zaleskiemu pistolet do głowy - tłumaczył wczoraj prezydent Rafał Bruski.

Prezydent Bruski na konferencji tłumaczył dziennikarzom, że czwartkowe spotkanie u wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej uważa jednak za swój sukces. Była to odpowiedź na zarzuty, które pojawiły się ze strony opozycji. Część radnych uznała bowiem efekty spotkania w Warszawie za niewystarczające, a Rafała Bruskiego obarczyła porażką.

Czytaj: ZIT. Bydgoscy radni zbojkotowali spotkanie z prezydentem

- Niektórzy wręcz mówili mi Trzeba było wstać i wyjść. Ale przypominam tym wszystkim, że brak porozumienia oznaczałby utratę kilkuset milionów złotych - mówił prezydent Bydgoszczy.

Przypomnijmy, że pod koniec stycznia bydgoska rada miasta przyjęła uchwałę, w której twardo określono argumenty, na których miasto miałoby przystąpić do Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Bydgoszcz miała być siedzibą ZIT; w skład miało wejść 11 gmin podbydgoskich z Bydgoszczą i 8 gmin podtoruńskich z Toruniem; przewodniczącym Komitetu Sterującego i Zarządu miał być prezydent Rafał Bruski; zastępcą - prezydent Michał Zaleski, a pieniądze miały być dzielone proporcjonalnie do liczby mieszkańców i liczby gmin obu obszarów funkcjonalnych.

A co udało się ustalić? Bydgoska część będzie miała 12 gmin, czyli o jedną więcej, ale toruńska o 3 gminy więcej. Przewodniczącym ZIT-u będzie prezydent Bydgoszczy, w tym mieście ma też znajdować się siedziba ZIT. Nie udało się jednak przeforsować bydgoskiego pomysłu, by środki dzielić proporcjonalnie, według liczby mieszkańców.

Wczoraj Rafał Bruski wyjaśniał, że taki punkt w ogóle nie podlegał negocjacjom, bo Komisja Europejska takich zapisów nie uznaje. - Kiedy pan się o tym dowiedział? - padło pytanie. - Podczas spotkania w czwartek - odpowiedział prezydent.

Bruski zapewniał jednak, że chociaż zapis o proporcjonalności nie znajdzie się w porozumieniu, to będzie dbał, by ta reguła była przestrzegana.

Czytaj: Rozmowy ostatniej szansy przyniosły efekt. Porozumienie w sprawie ZIT jest blisko

Prezydent Bydgoszczy mówił też, że po spotkaniu w Warszawie udało się odbudować zły wizerunek miasta. - Z punktu widzenia innych samorządów brak naszego porozumienia jest niezrozumiały. Spotkałem się nawet z opiniami, że jeśli nie potrafimy się dogadać, to powinniśmy oddać te pieniądze - dodał.

Zdaniem prezydenta Bruskiego, struktura ZIT-u nie jest zamknięta. - Każdy może w każdej chwili z ZIT-u wystąpić. Nas też nikt nie zmuszał do podpisania tego porozumienia - dodał.

Informacje o ZIT:

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 43

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
adas
W dniu 30.03.2014 o 22:54, MB napisał:

oj aniu niedouczona wiesniaczko,bygdgoszcz ma 363ty mieszkanców,a pierdziszewo torunskie 188 tak wiec,zmien tą twoją wilenską szkółke na prawdziwy polski uniwersytet ,oj niedouczona ty uffffffff

Sam jesteś niedouczony matoł albo GUS z Bydgoszczy kłamie:

 

Czerwiec 2013:

Bydgoszcz 360,6

Toruń: 204,0

 

 

:

M
MB
W dniu 30.03.2014 o 21:11, Ania napisał:

Bydgoszcz ma około 340 Toruń 198. Powiat Toruński notuje większy przyrost niż Bydgoski.

oj aniu niedouczona wiesniaczko,bygdgoszcz ma 363ty mieszkanców,a pierdziszewo torunskie 188 tak wiec,zmien tą twoją wilenską szkółke na prawdziwy polski uniwersytet ,oj niedouczona ty uffffffff

G
Gość
W dniu 30.03.2014 o 22:16, Michal napisał:

Ty podobnie jak Bruski. On nie wiedział i nie wie czy podział wg. liczby ludności jest zgodny z prawem EU, aTy piszesz o jakimś ZID, a to ma być ZIT.

M
Michal
W dniu 30.03.2014 o 12:07, LOGO. napisał:

Ty podobnie jak Bruski. On nie wiedział i nie wie czy podział wg. liczby ludności jest zgodny z prawem EU, aTy piszesz o jakimś ZID, a to ma być ZIT.

A
Ania
W dniu 29.03.2014 o 17:41, alibaba napisał:

Dziennikarze ! Zapędy Torunian ugaście jednym artykułem odpowiadając na proste pytanie dlaczego Gdynia nie negocjuje przewodnictwa w regionie z Gdańskiem, Elbląg z Olsztynem, Kędzierzyn-Koźle z Opolem, a Częstochowa czy Sosnowiec z Katowicami ??? A są to miasta o wiele większym znaczeniu w swoich regionach, niż Toruń woj. kujawsko-pomorskim. Bydgoszcz ma 363000 mieszkańców, a Toruń 188000 (na stronie miasta Torunia). Biorąc pod uwagę wielkość miast, proporcje są następujące:Toruń / Bydgoszcz = 0,5Elbląg / Olsztyn = 0,7Kędzierzyn-Koźle / Opole = 0,5Gdynia / Gdańsk  = 0,6Częstochowa / Katowice  = 0,8Sosnowiec / Katowice = 0,7.Moim zdaniem nie ma żadnych animozji. Kiedyś, ktoś zdradził Bydgoszcz na rzecz Torunia i coś im skapnęło. Teraz oni to wykorzystują i szczerzą zęby przy byle okazji. Trzeba zdecydowanie wskazać Toruniowi jego miejsce w szeregu.

Bydgoszcz ma około 340 Toruń 198. Powiat Toruński notuje większy przyrost niż Bydgoski.

N
Nakło 22

Popieram poseł Bańkowską z SLD. 

 

To na powiedziała na antenie TV Bydgoszcz, że niepotrzebnie Toruń pobudował stadion żużlowy skoro Bydgoszcz już taki ma. 

 

Nie można dublować inwestycji.

P
Piotr
W dniu 30.03.2014 o 08:50, Ringo napisał:

Jeżeli argument nie potwierdza przyjętej z góry tezy tym gorzej dla argumentu. Zresztą sam sobie zaprzeczasz pisząc, że 'dwustołecznośc" nie jest żadnym argumentem a następnie wskazujesz, że był to największy błąd.Zdecyduj się w końcu!

W żadnym miejscu sobie nie zaprzeczam, piszę rzeczy oczywiste, a jeśli nie rozumiesz prostych zdań po polsku, to trudno mi cokolwiek na to poradzić i nie ma sensu dokładniej tłumaczyć.

O
Obserwator

Bruski tłumaczy się jak  chłopczyk.

Nie potrafił wykorzystać żadnych atutów. 

Gdyby miał odrobinę honoru to poddałby się do dymisji.

Bydgoszcz nie zasłużyła sobie na takich kiepskich prezydentów. Zadnego polot i sprytu..

To spotkanie to również grób politycznyb dla Piotrowskiej i Jakuty.

Szkoda społecznych pieniedzy na takie miernoty.

a
aleksandrommmm

najwiekszą porazką bruskiego jest to ze do bydgoskiego zitu bienkowska z marszałkiem wcisneli pazozyta torunia,to nie jest tak ze torunia nikt nie chce to bydgoszcz przygarnie

c
caUBecki zatopił PO

Jedno jest pewne PełO leńzowo-caUBecka zacznie znikać z BydgoszczU i zachodniej części regionu już w maju .

 

P. J. Vincent Rostowski, nie znający tutejszych realiów i POdłej POlityki w wykonaniu zakompleksionych, nieudolnych toruńskich marszałków zamiast POwtarzać, że zgoda buduje ,niech sam da przykład wraz ze swoją partią i POgodzi się z PIS.

L
LOGO.
W dniu 29.03.2014 o 22:48, Michał napisał:

Popieram Pana Prezydenta Bruskiego Jego zaangażowanie zakończyło się sukcesem. W końcu ZID jest w Bydgoszczy i przewodniczącym jest Prezydent Bydgoszczy a nie Torunia ,Chyba wszyscy zapomnieli że Pan Prezydent Zalewski chciał rotacyjnej władzy,Prezydent Bydgoszczy będzie miał możliwość zablokowania niekorzystnych dla Bydgoszczy rozwiązań.Najbardziej obawiam się że przez tą nagonkę może wygrać Dombrowicz i jako człowiek Torunia roztrwoni wszystko tak jak sprzedał Akademie Medyczną UMK i konkretnie nie próbował blokować jej wchłonięcia, 

 

Ty podobnie jak Bruski. On nie wiedział i nie wie czy podział wg. liczby ludności jest zgodny z prawem EU, aTy piszesz o jakimś ZID, a to ma być ZIT.

G
Gość

Bruski się tłumaczy , że niewiedział o zakazie przez EU podziału pieniędzy wg. liczebności ludności.

Panie Bruski niech sie pan nie ośmiesza to było podstawą negocjacji z Toruniem. Pana obowiązek to wiedzieć co sie negocjuje.

Pytam pana czy na pewno tak jest , czy pan to sprawdził. Ja osobiście nie wierzę w taki zakaz. Pan uwierzył i wyszedł zadowolony , że ma pan kłopot z głowy.

Prosze sprawdzić jak jest naprawdę i podać to do publicznej wiadomości.

 

R
Ringo
W dniu 29.03.2014 o 22:38, Piotr napisał:

Przestań ględzić o "dualiźmie" - to żaden argument. Dwustołeczność jest największym błędem ostatniej reformy administracyjnej, bezczelnie wykorzystywanym przez torunian do udowadniania "równoważności" Torunia i Bydgoszczy.

Jeżeli argument nie potwierdza przyjętej z góry tezy tym gorzej dla argumentu. Zresztą sam sobie zaprzeczasz pisząc, że 'dwustołecznośc" nie jest żadnym argumentem a następnie wskazujesz, że był to największy błąd.Zdecyduj się w końcu!

A
Arek

Panie Bruski, niech Pan nie opowiada bajek ! Przyjął Pan wszystkie propozycje Torunia , a jako dodatek zgodził się Pan na powiększenie obszaru toruńskiego o Chełmżę , Kowalewo i 3 gminy, a obszar bydgoski tylko o gminę Nakło . Taka to była Pana heroiczna walka .Faktycznie więcej nie można było stracić , ale zawsze może się Pan zgodzić bez  aprobaty Rady Miasta  na przeniesienie siedziby  ZIT  z naszego miasta do Torunia . Wtedy też Pan powie że wygraliśmy ?

M
Michał

Popieram Pana Prezydenta Bruskiego Jego zaangażowanie zakończyło się sukcesem. W końcu ZID jest w Bydgoszczy i przewodniczącym jest Prezydent Bydgoszczy a nie Torunia ,Chyba wszyscy zapomnieli że Pan Prezydent Zalewski chciał rotacyjnej władzy,Prezydent Bydgoszczy będzie miał możliwość zablokowania niekorzystnych dla Bydgoszczy rozwiązań.Najbardziej obawiam się że przez tą nagonkę może wygrać Dombrowicz i jako człowiek Torunia roztrwoni wszystko tak jak sprzedał Akademie Medyczną UMK i konkretnie nie próbował blokować jej wchłonięcia,

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska