Ma to być jedna z najważniejszych inwestycji drogowych obok modernizacji ulicy Grunwaldzkiej oraz budowy torowiska na odcinku od ronda Bernardyńskiego do Kujawskiego.
- Chcemy pokazać mieszkańcom, jak przygotowujemy się do tej inwestycji i w jaki sposób ją planujemy - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.
Na biurku drogowców są już gotowe trzy warianty, według których miałaby odbyć się modernizacja. W każdym z nich uwzględniono budowę drugiego mostu nad Brdą. Poza tym pierwszy pomysł zakłada modernizację skrzyżowań, które znajdą się na jednym poziomie. W drugim wariancie zaplanowano wybudowanie węzłów dwupoziomowych. Trasa główna poprowadzona zostałaby tunelem pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i alejami Wyszyńskiego). W trzecim wariancie skrzyżowania również znalazłyby się na dwóch poziomach, lecz trasa W-Z wiodłaby nową estakadą. Poza tym koncepcja przewiduje modernizację Węzła Wschodniego, wraz z wybudowaniem tam parkingu typu Park & Ride oraz budowę wiaduktu przy zakładach Pesa.
W zależności od wybranego wariantu inwestycja kosztowałaby pomiędzy 520 a 780 milionów złotych.
Formularze dotyczące konsultacji będzie można znaleźć na stronie internetowej www.bydgoszcz.pl oraz w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a. - Ponadto formularze wyślemy pocztą do tych bydgoszczan, którzy mieszkają blisko planowanej inwestycji - zapowiada Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent miasta.