Wedle analizy Kiwi.com, w grudniu Polacy postawią nie tylko na kierunki europejskie, ale również bardziej egzotyczne, zwłaszcza w Azji, która w tym roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Początek grudnia to dobry moment, aby zastanowić się nad tym, co można zrobić, by podróż w szczycie sezonu mogła przebiec najbardziej komfortowo, jak tylko się da.
Wraz z rosnącym ruchem turystycznym rośnie ryzyko opóźnień i odwołań lotów - a to, jak wskazują wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych dla Kiwi.com, najczęstsze zmartwienie urlopowiczów. Kiwi.com podpowiada, z jakich narzędzi można skorzystać, by zminimalizować potencjalne zakłócenia i zapewnić sobie wypoczynek bez stresu.
Lubimy świętować
Polacy maksymalnie wykorzystują świąteczne dni, aby wydłużyć swoje wakacje. W tym roku szczyt podróży odnotowano m.in. w tygodniach takich, jak 22 i 29 kwietnia, kiedy to dni wolne od pracy wypadały w środku tygodnia i pozwalały na solidny, kilkudniowy urlop.
To też może Cię zainteresować
Podobny szczyt przypadnie na świąteczny tydzień, zaczynający się w poniedziałek 23 grudnia. Boże Narodzenie wypada w środku tygodnia, co umożliwia wydłużenie odpoczynku do niemal dwóch tygodni.
35 proc. podróżujących z Polski we własnym zakresie wybiera loty przesiadkowe w głównych portach lotniczych, takich jak Mediolan, Londyn, Rzym, Oslo, Kopenhaga, Barcelona, Budapeszt, Sztokholm, Madryt. 52 proc. podróżujących z Polski korzysta z karty pokładowej Kiwi.com na żywo, a 45 proc. wybiera rezerwację z Gwarancją Kiwi.com, gdy oferuje się im możliwość przekierowania do linii lotniczej.
Najczęstsze obawy podróżujących
Anulowane i opóźnione loty to najczęstsze zmartwienia podróżujących. Wyniki badań konsumenckich przeprowadzonych wśród respondentów z Polski wskazały, że największymi czynnikami stresującymi są również zgubienie bagażu (38,4 proc.), znalezienie jak najkorzystniejszego cenowo połączenia do miejsca docelowego (33,9), brak wszystkich niezbędnych informacji lub dokumentów dotyczących podróży (32), a także brak zwrotu pieniędzy w przypadku odwołanego lotu (28).
Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał i przegapił.
W odpowiedzi na najczęstsze bolączki, Kiwi.com, firma travel-tech, wprowadziła Gwarancję Kiwi.com. A to oznacza, że:
- jeśli lot zostanie odwołany lub opóźniony, klienci otrzymują natychmiastowe kredyty, czyli środki na rezerwację alternatywnej trasy bez czekania na odszkodowanie od linii lotniczej;
- nawet jeśli koszt nowego biletu jest wyższy, podróżujący mają zagwarantowany nowy bilet, z którego mogą skorzystać;
- Gwarancja Kiwi.com zapewnia automatyczną odprawę, a karty pokładowe są dostępne w aplikacji;
- podróżujący mają pod ręką wsparcie 24/7: dostęp do centrum pomocy w dowolnym momencie i języku, ze wsparciem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i zespołu konsultantów obsługi klienta, aby szybko i sprawnie rozwiązać wszelkie potencjalne niedogodności, jakie mogą wystąpić w trakcie podróży.
Zakłócenia w podróży mogą zamienić ekscytującą podróż w stresujące doświadczenie. W Kiwi.com jesteśmy zobowiązani do rozwiązywania tych problemów dla naszych klientów. Dzięki Gwarancji Kiwi.com zapewniamy podróżnym narzędzia i wsparcie, których potrzebują, aby cieszyć się płynną i bezpieczną podróżą - mówi Michael Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com
O czym jeszcze warto pamiętać
O ubezpieczeniu podróżnym, które zawsze warto mieć. Warto pamiętać, aby numer polisy, nazwę ubezpieczyciela oraz numer kontaktowy na infolinię mieć przy sobie, aby w razie niespodziewanych okoliczności, móc łatwo i szybko uzyskać pomoc i wsparcie;
· Jeśli nie musisz, to nie podróżuj w najbardziej newralgiczne dni, takie jak 24 grudnia - jeden czy dwa dni później to niewielka różnica, ale na tyle duża, że Twoja podróż przebiegnie bez zakłóceń i w mniej nerwowej atmosferze, bez kolejek i tłumów.
