https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przedstawiciele Enrex Energy wprowadzali w błąd? UOKiK wszczął postępowanie [stanowisko firmy]

Katarzyna Paczewska
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pixabay.com
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęły skargi na firmę Enrex Energy. Przedstawiciele jej mogli podszywać się pod dotychczasowego sprzedawcę prądu lub gazu. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął więc postępowanie wyjaśniające.

„Nie dajcie się im zrobić. Żerują na starszych ludziach. Przyszli do mojej mamy, nap(...) głupot, że jej media wyłączą jak papierów nie podpisze. Oczywiście kultura u s(...), umów oczywiście złodzieje nie zostawiają, bo pie(...), że przyślą pocztą. A to tylko gra na czasie, aby nie zdążyć z wypowiedzeniem. Uważajcie, cwaniakom mówimy nie! Nasza sprawa jest w sądzie” - napisał jeden z internautów „Jaro” na stronie Opiniuj24.

„Moją mamę też oszukali w taki sposób. Z takimi sprawami trzeba iść do rzecznika praw konsumenta, on pokieruje co zrobić. Samemu niekoniecznie cokolwiek się wskóra. Rzecznik wyśle do nich pismo, zgłosi sprawę do prokuratury. Oni oszukali wielu ludzi. Proszę poczytać opinie (...) - radzi „Zenek”.

Sygnały dotyczące spółki Enrex Energy z Katowic do UOKiK napływają od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz z Urzędu Regulacji Energetyki. Dotyczą one zachowań przedstawicieli tej firmy podczas zawierania umów sprzedaży prądu i gazu w domach klientów.

- Ze skarg wynika, że handlowcy mogli się podszywać pod pracowników sprzedawcy, z którego usług wcześniej korzystali konsumenci, a także że często nie zostawiali im podpisanych dokumentów. W efekcie część osób mogła się zorientować, że zmieniła sprzedawcę prądu/gazu, dopiero po otrzymaniu rachunków, gdy minął już termin na odstąpienie od umowy - podało w komunikacie biuro prasowe UOKiK.

- Konsekwentnie walczymy z nieuczciwymi metodami pozyskiwania nowych klientów. Nie zgadzamy się na to, aby sprzedawcy prądu, gazu czy usług telekomunikacyjnych podszywali się pod firmy, z którymi konsumenci mieli podpisane umowy i wprowadzali w błąd twierdząc, że chodzi tylko o podpisanie aneksu czy kontrolę instalacji. Takie praktyki są tym bardziej naganne, że ich ofiarami najczęściej padają seniorzy. Wszcząłem postępowanie wyjaśniające aby ustalić, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Aktualizacja - komentarz Enrex Energy

Co na zarzuty firma? "Pragniemy poinformować, iż aktualnym przedmiotem zapytania UOKiK są wyłącznie elementy składowe procesu sprzedaży usług bez wskazania konkretnych przykładów reklamacyjnych. W drodze wyjaśnień chcielibyśmy jednak poinformować, że w procesie sprzedaży usług w Enrex Energy następuje minimum dwukrotne potwierdzenie oferty z klientem na etapie rozmowy telefonicznej oraz w trakcie podpisywania umowy przez handlowca. Nasi konsultanci dzwoniąc z ofertą do klienta przedstawiają się w imieniu jakiej spółki się kontaktują, kilkukrotnie informując, iż w wyniku podpisanej umowy zmieni się sprzedawca prądu i/lub gazu. Dodatkowo doradcy infolinii mają obowiązek potwierdzenia z każdym klientem, że jest on świadomy praw i obowiązków wynikających z umowy oraz sprawdzenia, czy otrzymał komplet dokumentów wraz ze wzorem odstąpienia od umowy. Ponadto wszyscy handlowcy współpracujący z Enrex Energy, pod rygorem konsekwencji dyscyplinarnych są zobowiązani do podpisania i przestrzegania procedur oraz Kodeksu Etycznego Enrex Energy, którego istotą jest uczciwa sprzedaż. Pozostajemy do pełnej dyspozycji urzędu w sprawie udzielenia szczegółowych wyjaśnień w zakresie każdej podpisanej umowy i wierzymy, że nasze wyjaśnienia szybko rozwieją wszelkie wątpliwości" - odpisał nam Sebastian Daszkiewicz, prezes zarządu firmy.

Konsumencie - zapamiętaj

  • Zanim cokolwiek podpiszesz, dokładnie przeczytaj wszystkie dokumenty. Zwróć uwagę na nazwę, logo i adres firmy.
  • Nie daj sobie wmówić, że musisz od razu podpisać podsuwane dokumenty. Masz prawo skonsultować umowę np. z rodziną, sąsiadem, prawnikiem.
  • Jeśli masz wątpliwości, zadzwoń do dotychczasowego sprzedawcy prądu lub gazu i zapytaj, czy jego przedstawiciele roznoszą jakieś dokumenty do podpisania.
  • Jeśli cokolwiek podpisałeś, żądaj kopii umowy i wszystkich załączników.
  • Od umowy zawartej poza siedzibą firmy, a więc np. w domu, masz prawo odstąpić w ciągu 14 dni. Jeśli firma nie poinformuje cię o takim uprawnieniu, termin wydłuża się do roku. Formularz odstąpienia pobierz ze strony UOKiK.
  • Jeśli zostałeś wprowadzony w błąd, a termin na odstąpienie od umowy minął, możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu. W rozwiązaniu umowy pomoże ci miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów. Możesz także zadzwonić pod numer infolinii konsumenckiej: 801 440 220 lub 22 290 89 16, gdzie uzyskasz bezpłatną poradę finansowaną ze środków UOKiK.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska