Przetarg dotyczył przebudowy torowiska tramwajowego i budowy dróg rowerowych w ciągu ul. Toruńskiej. Prace miały być prowadzone w formule projektuj i buduj. Kwota, jaką zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to prawie 60,9 mln zł.
W przetargu swoje oferty złożyło 3 wykonawców. Wszyscy zadeklarowali, że po zakończeniu robót inwestycja zostanie objęta 8-letnią gwarancją. Firma ZUE S.A. z Krakowa zaproponowała kwotę blisko 117,7 mln zł, Trakcja PRKiL S.A. z Warszawy - blisko 129,2 mln zł, a konsorcjum firm, którego liderem było Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A., a w skład wchodzili partnerzy: SPAW-TOR sp. z o.o. spółka komandytowa z Krakowa i Progreg Budownictwo sp. z o.o. z Krakowa - kwotę prawie 122 mln zł.
W związku z tym, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższała zdecydowanie kwotę, którą zamawiający, czyli Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia, postępowanie unieważniono. Jak podaje ZDMiKP, "zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty do ceny oferty najkorzystniejszej".
Przypomnijmy, że przygotowany w ubiegłym roku program funkcjonalno-użytkowy zakłada przede wszystkim przebudowę dwutorowej linii tramwajowej na ul. Toruńskiej na odcinku od ronda Toruńskiego do ul. Spokojnej oraz od zajezdni tramwajowej do ul. Spadzistej łącznie z pętlą tramwajową. Koncepcja zakłada, między innymi, modernizację wszystkich przystanków, przebudowę pętli „Stomil” oraz wprowadzenie systemu ITS, nadającego priorytet pojazdom szynowym. Poza tym planowane jest dobudowanie chodników oraz drogi rowerowej od skrzyżowania z ul. Perłową do ul. Spadzistej oraz parking typu „park&ride” i „park&bike” w rejonie pętli Stomil.
Bydgoszcz: Przetarg na rozbudowę ul. Kujawskiej rozstrzygnię...
FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?