https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przez awarię systemu klienci czterech banków nie mieli dostępu do swoich pieniędzy

Anna Nowicka
Fot. Archiwum
Klienci banków - Nordea, Dominet Bank, Lukas Bank oraz BZ WBK nie mogli wypłacać pieniędzy z bankomatów. Doszło do awarii systemu płatniczego.

- Znajomy chciał zapłacić kartą na stacji benzynowej. Gdy zatankował i podszedł do kasy, okazało się, że karta nie działa. Zadzwonił do mnie, abym przyjechał i zapłacił gotówką - opowiada pan Mariusz. - On był w dobrej sytuacji, bo miał do kogo zadzwonić i poprosić o pomoc. W gorszej sytuacji był kolejny klient stacji. Przyjechał z Grudziądza. Pewnie trudno mu ściągać znajomych do Bydgoszczy.

Awaria dotknęła systemu, który odpowiada za sprawdzenie, czy na naszym koncie są jeszcze jakieś pieniądze. W tej sytuacji płatność kartami i wypłata pieniędzy z bankomatu jest niemożliwa. Uratować może nas jedynie karta innego banku, która korzysta z innego systemu płatniczego.

Niestety, na odszkodowanie nie mamy co liczyć. Musielibyśmy udowodnić, że ponieśliśmy jakieś szkody. Po drugie, w regulaminie banków jest zapis, który mówi, że takie sytuacje mogą się zdarzyć. A jak mówią eksperci, takie awarie mogą być coraz częstsze.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
klientka wbk
Niestety, też właśnie padliśmy ofiarą awarii systemu. Nie będę opisywać całej dramatycznej historii, która się tym wydarzeniem wiąże. Dość wspomnieć, że długo oczekiwana wypłata dotarła w końcu na konto, mijają dni, a pieniądze widnieją tylko "na piśmie". W ostateczności można powiedzieć, że różne wypadki się zdarzają. Największę zdumienie budzi jednak fakt, że przez kilka dni żaden pracownik banku WBK nie powiedział nam prawdy . Kiedy chcieliśmy wyjaśnić sprawę w naszym oddziale przed drzwiami zatrzymała nas informacja: Oddział zamknięty z powodu AWARII SIECI ELEKTRYCZNEJ! Nie dość, że od razu rzuca się w oczy błąd [nie istnieje związek: sieć elektryczna, tylko sieć komputerowa, a elektryczne mamy INSTALACJE, to jeszcze od razu razi kłamstwo! Dowiedzieliśmy się w końcu w głównym oddziale w pokoju dyrekcji o awarii systemu i możliwości wypłaty pieniążków w trakcie 24 godzin po uprzednim złożeniu reklamacji! Dlaczego ta informacja dotarła do nas tak późno? Ponad zaufanie klientów banki przeceniają swój interes i nie chcą informować, tylko grają na zwłokę! Ah, te pozostałości komunistycznego systemu, chyba nigdy się z nich nie uwolnimy! ps. oczywiście będziemy przestrzegać wszystkich znajomych przed tą instytucją .
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska