Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przez internet do klienta! Kujawsko-pomorscy przedsiębiorcy reklamują się w sieci

informacja prasowa (oprac. hej)
- Dla „młodej” firmy to chyba najlepszy sposób zaistnienia na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki – wyjaśnia Wojciech Karkowski
- Dla „młodej” firmy to chyba najlepszy sposób zaistnienia na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki – wyjaśnia Wojciech Karkowski
Większość polskich firm ma dostęp do internetu, ale tylko połowa posiada własną stronę internetową! Przedsiębiorcy z Bydgoszczy i Torunia z powodzeniem zdobywają klientów przez internet. Jak to robią?

Artur Matyjaszek w policji przepracował 21 lat. Mając 41 lat, uważałem, że jestem jeszcze troszkę za młody aby usiąść i czekać na nie wiadomo co – mówi.

W październiku 2010 r. wystartowało toruńskie biuro detektywistyczne „ArtJust”. Początki jak zawsze podczas próby zbudowania czegoś od początku i z „niczego” nie były łatwe. Największe trudności to przede wszystkim - wysokie koszty „uruchomienia” i wyposażenia działalności oraz pozyskiwanie klientów – opowiada Artur Matyjaszek.

Wyłowić detektywa z sieci

Strona internetowa www.torun-detektyw.pl powstała właściwie wraz z uruchomieniem firmy. By pozyskać nowych klientów, trzy miesiące po założeniu firmy, Artur Matyjaszek zdecydował się na uruchomienie kampanii reklamowej w wyszukiwarce internetowej Google. – Dzięki temu moja firma „ruszyła” z miejsca – wyjaśnia.

Stworzenie takiej kampanii polega na ustaleniu kilku - kilkunastu haseł, które internauci mogą wpisywać do wyszukiwarki, takich jak np. „detektyw Toruń”, „biuro detektywistyczne Toruń”. Następnie należy napisać odpowiedni tekst reklamowy, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Osoba poszukująca tego typu usług wpisuje do wyszukiwarki określone hasło (np. „detektywi Toruń”) i trafia na reklamę firmy. Gdy po kliknięciu wejdzie na jej stronę, może zapoznać się z całością oferty.

Przeczytaj:Internet dla firm za darmo. Jak założyć stronę www, domenę i zareklamować się w google?

Jakie znaczenie w rozwoju biura detektywistycznego miał internet? - W moim przypadku – ogromne - uważa Artur Matyjaszek. - Dotarłem i wykonywałem zlecenia klientów nie tylko z rejonu siedziby formy, ale z całej Polski. W ostatnim czasie miałem nawet telefony od potencjalnych klientek zamieszkałych poza granicami Polski, które również, jak wyznały, znalazły mnie przez wyszukiwarkę internetową.

Reklama w internecie rozrusza firmę

- Kampania w wyszukiwarce na pewno przyspiesza rozwój, dając przyrost odwiedzin. Ale to co zrobimy z tymi odwiedzinami i czy uda się nam zatrzymać klienta to już oddzielna część pracy - podkreśla Wojciech Karkowski, który kilka lat temu stanął przed wyzwaniem znalezienia projektu domu.

Żeby znaleźć wymarzony gotowy projekt, trzeba przejrzeć niekiedy kilka tysięcy ofert. Korzystanie z odrębnych stron i porównywanie „na własną rękę” jest uciążliwe. W ten sposób, w 2009 r. powstał Duomo.pl, sklepu z projektami architektonicznymi, gdzie wszystko można znaleźć w jednym miejscu. Od tamtego czasu ta bydgoska firma dynamicznie się rozwija, a cała jej działalność opiera się na internecie.

W 2010 r. zdecydował się na uruchomienie kampanii reklamowej w wyszukiwarce internetowej. - Dla „młodej” strony to chyba najlepszy sposób zaistnienia na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki – wyjaśnia Wojciech Karkowski.

Przeczytaj:E-handel. Sprzedajesz przez internet i nie płacisz podatków? Upoluje Cię bydgoski biały wywiad

Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy są tak zaawansowani w wykorzystaniu internetu do promocji firmy. Jak wynika z badań SMG/KRC, chociaż 89 proc. polskich firm ma dostęp do internetu, to zaledwie połowa posiada własną stronę internetową!

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska