Opóźnienie w wysyłce faktur za prąd zdarza się często, głównie ze względu na to, że nie ma wyznaczonego konkretnego terminu kiedy rachunek powinien do nas przyjść.
Operator prowadzi odczyty w ustalonym terminie. Potem rozsyła faktury. Dlatego jest tak duża rozbieżność w terminach płatności, raz odczyty mogą się odbywać w pierwszym tygodniu miesiąca, a innym razem w ostatnim.
Koniecznie sprawdź: Aż tyle będziemy płacić za prąd od 1 lipca 2024 roku - wyliczenia. Będą duże podwyżki
Aktualnie nasze rachunki za prąd są na poziomie tych z 2022 roku, dzięki decyzji rządu o kolejnym zamrożeniu stawek energii elektrycznej. Już od 1 lipca 2024 roku sytuacja może się bardzo zmienić, kiedy tarcza rządowa przestanie obowiązywać a nasze rachunki będą dużo wyższe.
Wówczas trzeba będzie bardzo pilnować aby rachunki nam się nie nawarstwiły, bo mogą się okazać problematyczne.
Prawo nie reguluje kwestii wystawiania faktur do opłacenia. Zapis taki znajdziemy w umowie z firmą energetyczną.
Co robić, kiedy nie mamy rachunku za prąd na czas?
Jeśli jednak wydaje nam się, że rachunek za prąd nie przychodzi zbyt długo możemy podjąć pewne kroki. W galerii poniżej zobaczcie rozwiązania:
