Zobacz wideo: Koniec „lewych” zwolnień? Rząd skraca czas zasiłku chorobowego
Mimo, że finalnie głosami radnych Koalicji Obywatelskiej i Sojuszu Obywatelski Grudziądz, CUW - czyli swoistego rodzaju biuro rachunkowe dla 43 placówek oświatowych podległych wydziałowi edukacji - powstanie, to przed głosowaniem toczyła się jeszcze blisko dwu godzinna dyskusja. Radni wytykali m.in. prezydentowi Glamowskiemu to, że było zbyt mało spotkań z księgowymi ze szkół, przedszkoli, a to z kolei powodowało wiele emocji i obaw u pracowników, którzy od sierpnia br. mają przenieść się z rodzimych placówek do CUW-u.
Łukasz Piasecki, radny KO kontynuował: - Nawet nasz klub radnych musiał zdobywać w tej sprawie informacje na własną rękę. Poniedziałkowe spotkanie on-line z księgowymi i prezydentami na dwa dni przed sesją było zorganizowane z inicjatywy klubu KO.
Wtórował Paweł Napolski, radny KO: - Też uważam, że spotkań było zbyt mało, a emocji i wątpliwości dużo. W tak ważnej sprawie dyskusje powinny toczyć się już dużo wcześniej, nawet jeszcze w ubiegłym roku, a nie dopiero w lutym czyli miesiącu w którym w harmonogramie sesji znalazł się projekt uchwały o powołaniu CUW-u. Żal, że ten właściwy dialog dopiero rozpoczął się w ostatnim momencie...
Prezydent Grudziądza odpowiadając, wyliczał ilość spotkań i dodawał, że w jego ocenie komunikacja z pracownikami szkół była dobra. Jednocześnie Maciej Glamowski, wysłuchawszy głosu radnych przyznał, że wyciągnie na przyszłość wnioski z tej sytuacji.
Radny Wiśniewski: "Nie podkładajmy granatu"
Andrzej Wiśniewski, radny PiS-u apelował: - Proponuję, abyśmy dobrze przygotowali tę uchwałę, bo teraz cały czas jest sporo obaw, pytań, wątpliwości. Nie podkładajmy granatu i nie czekajmy co z niego opadnie, tylko dopracujmy wszelkie kwestie i wtedy zabierzmy się za ponowne procedowanie nad powołaniem CUW-u. Nie uważam, że w tej chwili warto wychodzić z taką „rewolucją”.
Zgodnie z planem, CUW ma zacząć działać od 1 sierpnia.
Ile to będzie kosztowało?
Planowane wydatki na funkcjonowanie CUW-u od sierpnia do grudnia 2021 roku, to w sumie ponad 1,7 mln zł. Z czego:
- koszty osobowe – ponad 1,1 mln zł
- wydatki na adaptację pomieszczeń – 138,5 tys zł
- wydatki na obsługę informatyczną – 420 tys zł
- fundusz szkoleniowy – 20,5 tys zł
