Jak napisał portal dlahandlu.pl, powołując się na press.pl, Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjna reklama wody Cisowianka Perlage (Polskie Zdroje) z udziałem włoskiej aktorki Moniki Bellucci jest dla Polaków niezrozumiała, bo występujące w spocie osoby mówią w obcym języku.
Spot promujący Cisowiankę Perlage nakręcony został we włoskim Portofino. W słoneczny dzień Bellucci zamawia w restauracji wodę, rozmawiając z kelnerem po francusku, w tle słychać włoską piosenkę. Całość zamyka również włoskie hasło "Cisowianka Perlage - Aqua polacca di qualita superiore". Autor skargi na tę reklamę uważa, że łamie ona ustawę o ochronie języka polskiego - informuje press.pl.
Zespół orzekający KER uznał jednak, że przekaz reklamy Cisowianki może być niejasny, co nie jest zgodne z Kodeksem etyki reklamy. Zdaniem KER w spotach reklamowych należy wprowadzić zmiany - opis na końcu spotu w języku polskim - czytamy na www.dlahandlu.pl.
Źródło: dlahandlu.pl, press.pl
