https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Reklama wody Veroni Mineral Fit wprowadza klientów w błąd. Firma Zbyszko ukarana

/mag/
Kadry z reklamy wody Veroni Mineral Fit
Kadry z reklamy wody Veroni Mineral Fit
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że profesjonalnie przygotowana kampania reklamowa wody mineralnej Veroni Mineral Fit, wprowadzała konsumentów w błąd. W kampanii wzięła udział znana aktorka Anna Przybylska.

https://www.youtube.com/watch?v==htfamEkH26g

Urząd przypomina konsumentom, którzy zostali wprowadzeni w błąd, że mogą w takiej sytuacji skorzystać z pomocy m.in. rzeczników konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są pod numerem infolinii 0 800 800 008.

Skargi złożyła Polska Federacja Producentów Żywności a także Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy.

Postępowanie dotyczyło wyjaśnienie wątpliwości, czy zawarta w reklamie sugestia, że za wyjątkiem reklamowanego produktu wszystkie inne aromatyzowane napoje bezalkoholowe są szkodliwe ze względu na zawarte w nich konserwanty mogła wprowadzić konsumentów w błąd, co do szkodliwości stosowania dozwolonych substancji dodatkowych.

Wątpliwości budziło między innymi sformułowanie "większość z Państwa nie kupuje wód smakowych. Trudno się dziwić - benzoesan sodu, sorbinian potasu - to konserwanty. Jeszcze trochę a będziemy wszyscy świecić". Dodatkowo postać aktorki otaczała łuna świetlna, a butelka z napojem zawierającym konserwanty została wyrzucona do kosza na śmieci.

Zdaniem Urzędu reklama skonstruowana była w sposób, który sugerował, że za wyjątkiem promowanego produktu wszystkie inne tzw. "wody smakowe" są szkodliwe ze względu na zawarte w nich konserwanty i przez to konsument mógł zostać wprowadzony w błąd. Urząd uznał również, że podkreślanie w kampanii szkodliwego działania konserwantów znajdujących się w tzw. "wodach smakowych" innych niż Veroni Mineral Fit, może wywoływać u konsumentów lęk.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów daje możliwość nałożenia kary finansowej w wysokości 10 procent ubiegłorocznych przychodów na przedsiębiorcę, który narusza zbiorowe interesy konsumentów. W tym wypadku kara wynosi 240 856 złotych. Decyzja nie jest jednak ostateczna. Spółka złożyła odwołanie od decyzji. Sprawa będzie rozpatrywana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło:

Gigantyczna kara dla znanej firmy Zbyszko. Zobacz za co - echodnia.eu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dorota
Błagam zacznijcie znowu produkowac zwykła Veroni. Ta z błonnikiem czy cynkiem smakuje jak woda z cukrem, jest obrzydliwa!!! W zadnym sklepie juz nie ma zwykłej!! A Ja i cała moja rodzina kupowalismy zgrzewkami zwykła poniewaz byla taka pyszna!!!!!!!!!! Spadnie wam zapotrzebowanie!
m
mieszkaniec
W dniu 08.10.2009 o 16:42, zuza napisał:

Moim zdaniem, zamiast promować producentów naturalnych produktów, bez barwników, konserwantów, sztucznych aromatów itp, rzuca im się w naszym kraju kłody pod nogi. Jeśli zaletą produktu jest fakt, że jest on wolny od wszelkich chemicznych dodatków, należy do podkreślać w reklamie, bo to przecież jego atut. Nie wiem, czy ta woda jest jedyną wodą smakową o bez dodatków, ale właśnie z tej reklamy się o niej dowiedziałam. I cieszę się z tego...Mam poważne problemy zdrowotne, za które w dużej mierze odpowiedzialne są wszechobecne w produktach konserwanty (substancje z zwartością sodu) i o nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że konserwanty są nieszkodliwe lub obojętne dla zdrowia... Ponieważ są masowo wykorzystywane w produktach spożywczych i dawki kumulują się... Od dłuższego już czasu nie kupuję żadnej "wstępnie przygotowanej" żywności, co niestety oznacza konieczność spędzania długich godzin na przygotowywaniu posiłków. Problemem jest też brak jakiejkolwiek obiektywnej certyfikacji produktów dostępnych na naszym rynku, przetworzonych lub czy nawet świeżych, a jeszcze większym problemem jest brak publicznie dostępnych wyników konsumenckich testów jakości, które są np. regularnie przeprowadzane w Niemczech dla różnych grup produktów.


Tak naprawdę to do końca nigdy nie wiadomo co znajduje się w danym produkcie. Jest to łańcuch wielu czynników, które mają wpływ na produkt końcowy. Czy wszystkie informacje znajdują się na etykiecie? Często widzimy na przykład ładne, zdrowe warzywa czy owoce na targowisku. Jednak nikt się chyba nie zastanawia ile trzeba wykonać oprysków chemicznych, użyć nawozów sztucznych i wykonać różnych zabiegów aby uzyskać takie dorodne owoce. Czy trzeba aż tyle zabiegów wykonać?Pewnie nie, ale ludzie kupują ,,oczami,, i tych ,, gorszych owoców nie kupią.
z
zuza
Moim zdaniem, zamiast promować producentów naturalnych produktów, bez barwników, konserwantów, sztucznych aromatów itp, rzuca im się w naszym kraju kłody pod nogi.
Jeśli zaletą produktu jest fakt, że jest on wolny od wszelkich chemicznych dodatków, należy do podkreślać w reklamie, bo to przecież jego atut. Nie wiem, czy ta woda jest jedyną wodą smakową o bez dodatków, ale właśnie z tej reklamy się o niej dowiedziałam. I cieszę się z tego...

Mam poważne problemy zdrowotne, za które w dużej mierze odpowiedzialne są wszechobecne w produktach konserwanty (substancje z zwartością sodu) i o nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że konserwanty są nieszkodliwe lub obojętne dla zdrowia... Ponieważ są masowo wykorzystywane w produktach spożywczych i dawki kumulują się... Od dłuższego już czasu nie kupuję żadnej "wstępnie przygotowanej" żywności, co niestety oznacza konieczność spędzania długich godzin na przygotowywaniu posiłków.
Problemem jest też brak jakiejkolwiek obiektywnej certyfikacji produktów dostępnych na naszym rynku, przetworzonych lub czy nawet świeżych, a jeszcze większym problemem jest brak publicznie dostępnych wyników konsumenckich testów jakości, które są np. regularnie przeprowadzane w Niemczech dla różnych grup produktów.
m
maciej 71
Jak dla mnie to ZBYSZKO padł ofiarą napojowego lobby, Jako jedni nz niewielu mają dobrą technologie i pomysł na lepszą jakość i za to właśnie otrzymali kare.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska