Zajmie się ona modernizacją 150 wagonów PKP Intercity, które bedą kursować na trasie relacji Przemyśl-Szczecin. Przetarg był podzielony na siedem części. Pesa wspólnie z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" wygrała we wszystkich, pozostawiając w tyle konkurentów z Czech i Polski.
Poza zwycięskim konsorcjum oferty w przetargu złożyła: Janoza CZ z Czech, H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, Pars Nowa (Czechy), konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole i Metchem A. Świerczek oraz Newag. To największe tego rodzaju zamówienie w historii PKP Intercity. Spółka chce na nie pozyskać środki z Unii Europejskiej.
- Wspólnie z ZNTK "Mińsk Mazowiecki" jako jedyni spełnialiśmy wymogi stawiane w przetargu - komentuje Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy. - Jest to nasz największy dotychczasowy kontrakt na remont wagonów. Obejmuje on modernizację wagonów wielu rodzajów, w tym m.in. pasażerskich, sypialnych i dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wagony mają zostać dostosowane do prędkości 160 km. na godz. Będzie to docelowo maksymalna prędkość dla pociągów na zmodernizowanych liniach kolejowych. Pesa ma wyposażyć wagony m.in. w nowe systemy i podzespoły, fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Do 2015 roku relacja Przemyśl - Szczecin ma być całkowicie obsługiwana pociągami zestawionymi z wagonów w pełni zmodernizowanych.
