Kilka tygodni temu w internecie pojawił się mem z brytyjskim sportowcem - Tomem Daley - który w trakcie Igrzysk Olimpijskich w Tokio tuż przed oddaniem skoku do wody robił sweter na drutach. Jak się okazało, olimpijczyk w ten sposób relaksował się przed zawodami, a przygodę z szydełkowaniem rozpoczął w czasie pierwszego lockdownu. Efekty swojej pracy prezentuje na specjalnym profilu na Instagramie. Zgromadził tam już 1,4 mln fanów, co pokazuje, że w swej pasji do robótek ręcznych nie jest odosobniony.
- Zmiany stylu życia, które sprawiły, że inaczej pracujemy, mniej podróżujemy i rzadziej bywamy na imprezach, a więcej przebywamy w domu, wyzwoliły w nas duże pokłady kreatywności. Renesans zapomnianych hobby jest jednym z jej owoców. Kiedy ktoś wpada na interesujący pomysł i chwali się nim w sieci, kolejnym krokiem jest uruchomienie sklepu online, w którym będzie ten pomysł, i związane z nim produkty, sprzedawał. Wystarczy tylko wypatrzeć obiecującą niszę i za parę tygodni można mieć już działający sklep internetowy korzystając z gotowego oprogramowania typu SaaS. Na naszej platformie w pierwszym roku pandemii przybyło ponad 2 tys. nowych sklepów - mówi Artur Halik, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper.
Oto 7 trendów, które - tak jak robienie na drutach - zaistniały na nowo pod wpływem pandemii i dzięki internetowi. Zobaczcie w galerii:
