Ronda i most ułatwią życie mieszkańcom miasta i gminy Kruszwica

Dominik Fijałkowski
Dominik Fijałkowski
Jedno z trzech skrzyżowań, które zostanie przebudowane na rondo
Jedno z trzech skrzyżowań, które zostanie przebudowane na rondo Dominik Fijałkowski
Udostępnij:
Trzy ronda znajdą się w ciągu drogi krajowej numer 62 przebiegającej przez Kruszwicę. Są też decyzje co do budowy mostu w Kobylnikach.

- Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej naszymi gośćmi byli wojewoda Mikołaj Bogdanowicz i nowy dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Była okazja porozmawiać o inwestycjach drogowych na terenie miasta i gminy - informuje burmistrz Dariusz Witczak.

W przygotowaniu jest projekt modernizacji przebiegu drogi krajowej nr 62 przez Kruszwicę. Ogółem powstaną trzy ronda, które uporządkują ruch na głównych skrzyżowaniach.

Pierwsze z nich, o którym mówi się już od dawna, zbudowane zostanie przy wlocie do miasta od strony Inowrocławia, na obecnym skrzyżowaniu z drogą na Kobylniki.

- Realizacja tej inwestycji wydłuża się ponieważ powstała tam tak zwana kolizja z siecią energetyczną. Ogłoszony przetarg na likwidację tej kolizji. Moim zdaniem, budowa ronda w tym miejscu to kwestia półtora roku - dodaje burmistrz.

Dwa kolejne ronda powstaną w ciągu "krajówki" w mieście. Pierwsze u zbiegu ulic Niepodległości, Kościuszki i Kolegiackiej ułatwi wjazd na DK nr 62 od strony Urzędu Miasta oraz osiedla Zagople. Kolejne rondo drogowcy wybudują u wylotu z Kruszwicy - na rozwidleniu dróg na Radziejów oraz Dobre.

- Przy okazji tych inwestycji liczymy, że uda się wykonać przejście i ścieżkę rowerową pod mostem na Gople w ciągu ulicy Kościuszki. Chcieliśmy zrealizować to przedsięwzięcie własnymi siłami, szacując jego koszty na milion złotych. Niestety, firmy stające do przetargów życzyły sobie więcej pieniędzy. Zaproponowałem więc GDDKiA by wzięła na siebie budowę połączenia pod mostem - informuje Dariusz Witczak.

Zapadły decyzje w sprawie budowy mostu w Kobylnikach. Inwestycja w 80 proc. sfinansowana ma być środkami z rządowego programu, a pozostałe 20 proc. kosztów poniesie budżet Kruszwicy. Nie będzie to jednak mały most, jakim przeprawiano się w tym miejscu nad Notecią dotychczas. Ma to być konstrukcja o odpowiedniej nośności i szerokości jezdni, aby mogła łączyć drogi klasy "G", czyli rangi obwodnicy miasta. Most trzeba postawić raz, a dobrze. Żadne jego przebudowy po latach nie wchodzą w grę.

- Samorządowi udało się wprowadzić przebieg obwodnicy Kruszwicy do planu zagospodarowania przestrzennego naszego województwa. Oznacza to, że na wskazanym terenie nie będzie można realizować żadnej innej inwestycji. Co do mostu, to z pewności jego powstanie przybliży nas do budowy obwodnicy miasta - komentuje burmistrz.

O krok od wielkiej tragedii! Cudem uniknęli śmierci! [wideo - program Stop Agresji Drogowej]

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Basen - Witczak - zrób drugi basen!

G
Gość

To przedwyborczy bełkot, w który zaangażowała się redakcja popierając Witczaka, albo kolejna kpina z mieszkańców. Rondo w Kobylnikach - buduje się już od kilku lat, most w Kobylnikach - nikt nie widział go w rządowych planach, to tylko czcze życzenia Witczaka albo bełkot przedwyborczy, dwa ronda w Kruszwicy - powinny powstać już kilka lat temu, a Witczak burmistrzem i wcześniej wice jest już 16 lat. Szczyt kpiny to tunel po drogą krajową. Najpierw buduje się ścieżki, bierze kasę z "wyimaginowanej" unii, ale robi bubel w postaci tamy przy moście. Następnie snuje nierealne plany budowy tunelu przez gminę, a teraz przed wyborami Witczak twierdzi, że przekazuje zadanie drogą krajowym. Pewnie tak samo ochoczo ruszą one do realizacji jak z budową obwodnicy Kruszwicy, Wpisanie w plan wojewódzki to na pewno duży sukces, ale człowieka o ograniczonych predyspozycjach do kierowania i rozwijania gminy. Inni już budują lub jeżdżą obwodnicami, a my co cztery lata słyszymy o kolejnych postępach: ktoś rzucił pomysł budowy, po czterech latach zwiększa się grono zwolenników budowy, potem ktoś sobie przypomniał, że proces inwestycyjny to nie zakupy w biedronce i cieszy się jak widzi kreskę na mapie.

G
Gość

Kolejna porcja czczych bajek :/

Dodaj ogłoszenie