Portal przygotowała zewnętrzna firma Concept Media za 8,5 tys. zł brutto. Prace nad nim trwały ok. 3 miesięcy i jak zapewniają urzędnicy, strona będzie wciąż udoskonalana.
- Chcemy tworzyć dobrą atmosferę w mieście dla inwestorów - przekonuje Rafał Pietrucień, wiceprezydent Torunia. - Do tego trzeba wykorzystywać m.in. nowe techniki przekazu takie, jak internet. Szczególnie w dobie kryzysu kwestia inwestowania jest bardzo istotna, bo dla mieszkańców może oznaczać dodatkowe miejsca pracy.
Na stronie inwestorzy będą mogli nie tylko zapoznać się z aktualną propozycją miejską dotyczącą terenów wystawionych na sprzedaż.
Ofertę mogą składać także prywatni właściciele gruntów zabudowanych i niezabudowanych. Do każdej oferty będzie dołączona interaktywna mapa, a w przypadku dużych budynków także przedstawienie nieruchomości w wymiarze 3D. W ten sposób dziś można zobaczyć, jak wyglądają Młyny Toruńskie wystawione na sprzedaż.
W zakładkach znajdują się również pomocne dla przedsiębiorców formularze i wnioski w sprawach kierowanych do różnych wydziałów Urzędu Miasta. Są prezentacje Miejscowego Planu zagospodarowania i Studium Uwarunkowań.
- Dzięki temu potencjalny inwestor może dokładnie zapoznać się z lokalnymi warunkami - mówi Mateusz Kurzawski, dyrektor Biura Obsługi Inwestora. - Na stronie można również zapoznać się z Miejskim Planem Wspierania Przedsiębiorczości.
Na portal wchodzimy poprzez miejską stronę www.torun.pl, a za kilka dni dostępna będzie osobna domena pod adresem www. torun.eboi.eu.
