https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła przebudowa dworcowego tunelu w Grudziądzu

(dxc)
- Ułożymy nową posadzkę, wymienimy sufit... - mówił wczoraj Łukasz Fryźlewicz, pracownik firmy z Nowego Targu, która na zlecenie spółki PKP PLK modernizuje tunel kolejowy
- Ułożymy nową posadzkę, wymienimy sufit... - mówił wczoraj Łukasz Fryźlewicz, pracownik firmy z Nowego Targu, która na zlecenie spółki PKP PLK modernizuje tunel kolejowy Przemek Decker
Remont prowadzącego na perony holu potrwa do grudnia.

O naszym dworcu kolejowym możemy śmiało powiedzieć: to antywizytówka Grudziądza. Na to niechlubne miano - bez dwóch zdań - zasługuje również tunel, którym pasażerowie przechodzą na perony.

- To bardzo nieprzyjemne miejsce: brzydkie i zaniedbane - mówi pan Wojciech, emeryt, którego wczoraj przed południem spotkaliśmy na jednym z peronów.

Przeczytaj także: W Grudziądzu zbudują nowy dworzec PKP!

Odstraszyć graficiarzy

Z tego, że tunel wygląda nieciekawie, zdają sobie również pracownicy PKP. Dlatego zlecili jego przebudowę. Hol zostanie odnowiony na przeważającej, należącej do kolei długości.

- Świetnie - cieszą się pasażerowie.

Robota już wre na całego. W ramach naprawy wymienione zostaną wszystkie instalacje. Poza tym robotnicy odświeżą ściany, wymienią sufit oraz ułożą nową antypoślizgową posadzkę. Ponadto wyremontowane zostaną schody prowadzące na perony nr 1 i 2.

- Żeby zniechęcić graficiarzy do malowania na ścianach, zostaną one pokryte specjalną nawierzchnią, na której graffiti się rozmazuje - zapewnia Ewa Symonowicz- Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przebudowę tunelu sfinansuje bydgoski zakład tej spółki. Prace pochłoną 220 tysięcy złotych. Plan jest taki, że remont potrwa do końca grudnia. Jest jednak szansa, że wszystkie prace zakończą się jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.

Peron jest ładniejszy

Czego nie musimy się już wstydzić na dworcu? Pierwszego peronu, który został wyremontowany w ramach zakończonej niedawno modernizacji torów na trasie Grudziądz-Chełmża. Remont przydałby się także pozostałym peronom. Najbardziej całą okolicę szpeci jednak sam budynek dworca.

Przypomnijmy, że budowę nowego dworca w Grudziądzu, w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, planuje urząd marszałkowski.

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 26.11.2014 o 07:58, ForrestGump napisał:

Mrzonki. Co z tego, że byłby "drut" na linii Toruń-Malbork? Idę o zakład, że nie dałoby ani jednego pociągu pospiesznego/krajowego. Utrzymałyby się miejsca pracy? Niby gdzie? Dlaczego PKP Cargo miałoby utrzymywać lokomotywownię? Z jakiej racji ruch towarowy miałby pokrywać koszty pasażerskiego? PRL i jego chory system gospodarczy już dawno się skończyły.

 

Zadajesz niepotrzebne pytania, jednak kiedyś to działało.Skoro firma będąca dużą przynosiła zyski to mogło tak zostać, czy Ty tylko potrafisz krytykować, czy może sam przyczyniłeś się do takiej destrukcji na kolei, bo znasz zbyt wiele szczegółów, ale sam dobrze wiesz , że transport ludzi zawsze musi być dotowany, ale tak aby przynosił jak najmniej strat.

G
Gość

podobno w wyniku nacisku mieszkańców i władz , zakres przebudowy ma zostać poszerzony o wykop dodatkowej nitki , aż do Szpitala w Węgrowie gdzie w/w nitce ma powstać metro, którego budowa ma się rozpocząć w 2015r 

e
emeryt kolejowy
W dniu 26.11.2014 o 07:58, ForrestGump napisał:

Mrzonki. Co z tego, że byłby "drut" na linii Toruń-Malbork? Idę o zakład, że nie dałoby ani jednego pociągu pospiesznego/krajowego. Utrzymałyby się miejsca pracy? Niby gdzie? Dlaczego PKP Cargo miałoby utrzymywać lokomotywownię? Z jakiej racji ruch towarowy miałby pokrywać koszty pasażerskiego? PRL i jego chory system gospodarczy już dawno się skończyły.

 

Największym błędem, który wykonano był podział a raczej rozbiór kolei na coraz większą ilość spółek gdzie każda musi mieć swojego prezesa itd.

F
ForrestGump
W dniu 26.11.2014 o 07:04, Gość napisał:

Szkoda, że ze Gierka nie skończyli elektryfikacji Laskowice - Grudziądz -Jabłonowo i Toruń Wschód - Malbork przez Grudziądz. Było by na pewno lepiej, lepsze połączenia osobowe z całą Polską, utrzymałyby się miejsca pracy b. dużej grupy ludzi związanych z koleją tzn.lokomotywowni, warsztatowcy , maszyniści. Ruch towarowy zarabiałby na pasażerski a tak jest jak jest i trudno będzie przekonać władze Bydgoszczy i Torunia do naprawy czegoś tak zniszczonego.   To se ne wrati,panie Zylinek. Szkoda.

Mrzonki. Co z tego, że byłby "drut" na linii Toruń-Malbork? Idę o zakład, że nie dałoby ani jednego pociągu pospiesznego/krajowego. Utrzymałyby się miejsca pracy? Niby gdzie? Dlaczego PKP Cargo miałoby utrzymywać lokomotywownię? Z jakiej racji ruch towarowy miałby pokrywać koszty pasażerskiego? PRL i jego chory system gospodarczy już dawno się skończyły.

G
Gość
W dniu 26.11.2014 o 02:03, Wiesław Żurawski, PiS napisał:

Około 20 razy na sesjach Sejmiku Wojewódzkiego w minionej kadencji próbowałem przekonać Zarząd Województwa o konieczności elektryfikacji węzła grudziądzkiego. Przekonywałem radnych, że sprawa elektryfikacji linii Toruń - Grudziądz - Malbork powinna być włączona do projektu BiT-City 2, a ślimaczy się ponad 30 lat ! Mówiłem, że bez tego Grudziądz, Chełmża i Kwidzyn nie mają szans na bezpośrednie  połączenia dalekobieżne np. do Krakowa czy Warszawy. Przekonywałem, że od realizacji tego projektu przybędzie sporo miejsc pracy na kolei, ale przede wszystkim przybędzie pasażerów, którzy wybiorą pociąg elektryczny z prędkością 120 km/h. Niestety, jak groch o ścianę. Wprawdzie na mój wniosek Marszałek Całbecki wpisał możliwość elektryfikacji tej linii do przyjętej Strategii Rozwoju Województwa 2014-2020, są także zapisy w Kontrakcie Terytorialnym, kilka dni temu podpisanym w Ostromecku. Ale zapisu o elektryfikacji tej linii nie ma już w Planie Transportowym Województwa, pomimo modernizacji linii 207. Za to umieszczono elektryfikację prawie nieużywanej linii Toruń - Lipno ! Na ostatniej sesji Sejmiku wyśmiałem ten projekt, bo jadą tam tylko 2 pociągi na dobę. To jest najlepszy dowód, że rządząca platforma zupełnie ignoruje głosy opozycji (czytaj: knebluje propozycje PiS). A my - wyborcy wybieramy do Sejmiku ludzi nieodpowiedzialnych, którzy prowadzą do całkowitej degradacji województwa i stawiają nasze województwo na przedostatnim miejscu w wielu dziedzinach. Zwłaszcza dotyczy to Grudziądza: po zakończonej kadencji w Sejmiku twierdzę z całą odpowiedzialnością, że jesteśmy piątym kołem u nogi Województwa. I jak mantrę powtarzam, że bez elektryfikacji węzła Grudziądz Gł. nie będzie rozwoju komunikacji w naszym mieście. Dlatego modernizacja dworca nie ma większego sensu, dopóki nie dojedzie tu pociąg elektryczny. Na Arrivę nie ma co liczyć. Plan budowy nowego dworca jest nierealny.                                                 Wiesław Żurawski                  były radny Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego

 

Tak to jest w pojedynkę to nawet spacer nie jest przyjemnością.

Najgorsze w tym jest to, że wszystko jest upartyjnione i narzucone przez wizjonerów i lobbystów którzy mają upatrzony cel i po trupach go realizują nie patrząc na potrzeby ludzi w sąsiednim mieście, ważne jest to co oni sobie wymyślą.

Popatrzmy na inne kraje oni to już przerabiali i zdążyli naprawić to co spartaczyli, ale u nas nie potrafią przyznać się do błędów, bo i po co.

Pan, Panie Żurawski niech się nie poddaje, bo nawet z boku można wiele zdziałać, powodzenia.

 

G
Gość
W dniu 25.11.2014 o 18:45, www napisał:

Bez trakcji elektrycznej i tak kolej nie rozwinie się w takim mieście jak Grudziądz. Wiadomo, że z Zakopanego czy Krakowa do Trójmiasta najbliżej koleją jest przez Toruń, Grudziądz. Tylko co na to Bydgoszcz ?

 

Szkoda, że ze Gierka nie skończyli elektryfikacji Laskowice - Grudziądz -Jabłonowo i Toruń Wschód - Malbork przez Grudziądz. Było by na pewno lepiej, lepsze połączenia osobowe z całą Polską, utrzymałyby się miejsca pracy b. dużej grupy ludzi związanych z koleją tzn.lokomotywowni, warsztatowcy , maszyniści. Ruch towarowy zarabiałby na pasażerski a tak jest jak jest i trudno będzie przekonać władze Bydgoszczy i Torunia do naprawy czegoś tak zniszczonego.   To se ne wrati,panie Zylinek. Szkoda.

W
Wiesław Żurawski, PiS

Około 20 razy na sesjach Sejmiku Wojewódzkiego w minionej kadencji próbowałem przekonać Zarząd Województwa o konieczności elektryfikacji węzła grudziądzkiego. Przekonywałem radnych, że sprawa elektryfikacji linii Toruń - Grudziądz - Malbork powinna być włączona do projektu BiT-City 2, a ślimaczy się ponad 30 lat ! Mówiłem, że bez tego Grudziądz, Chełmża i Kwidzyn nie mają szans na bezpośrednie  połączenia dalekobieżne np. do Krakowa czy Warszawy. Przekonywałem, że od realizacji tego projektu przybędzie sporo miejsc pracy na kolei, ale przede wszystkim przybędzie pasażerów, którzy wybiorą pociąg elektryczny z prędkością 120 km/h. Niestety, jak groch o ścianę. Wprawdzie na mój wniosek Marszałek Całbecki wpisał możliwość elektryfikacji tej linii do przyjętej Strategii Rozwoju Województwa 2014-2020, są także zapisy w Kontrakcie Terytorialnym, kilka dni temu podpisanym w Ostromecku. Ale zapisu o elektryfikacji tej linii nie ma już w Planie Transportowym Województwa, pomimo modernizacji linii 207. Za to umieszczono elektryfikację prawie nieużywanej linii Toruń - Lipno ! Na ostatniej sesji Sejmiku wyśmiałem ten projekt, bo jadą tam tylko 2 pociągi na dobę. To jest najlepszy dowód, że rządząca platforma zupełnie ignoruje głosy opozycji (czytaj: knebluje propozycje PiS). A my - wyborcy wybieramy do Sejmiku ludzi nieodpowiedzialnych, którzy prowadzą do całkowitej degradacji województwa i stawiają nasze województwo na przedostatnim miejscu w wielu dziedzinach. Zwłaszcza dotyczy to Grudziądza: po zakończonej kadencji w Sejmiku twierdzę z całą odpowiedzialnością, że jesteśmy piątym kołem u nogi Województwa. I jak mantrę powtarzam, że bez elektryfikacji węzła Grudziądz Gł. nie będzie rozwoju komunikacji w naszym mieście. Dlatego modernizacja dworca nie ma większego sensu, dopóki nie dojedzie tu pociąg elektryczny. Na Arrivę nie ma co liczyć. Plan budowy nowego dworca jest nierealny.

                                                 Wiesław Żurawski

                  były radny Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego

w
www

Bez trakcji elektrycznej i tak kolej nie rozwinie się w takim mieście jak Grudziądz. Wiadomo, że z Zakopanego czy Krakowa do Trójmiasta najbliżej koleją jest przez Toruń, Grudziądz. Tylko co na to Bydgoszcz ?

C
Chris

W sumie to szkoda, że miasto nie dogadało się z PKP PLK i nie dorzuciło się do remontu swojej części, w końcu tunel wyglądałby jednolicie ... wiem, wiem mógłby pojawić się zarzut, że po co skoro niedawno był budowany ten fragment ... 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska