https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rząd znów nam obiecuje - będzie droga S5. To kolejne "ele mele dudki"?

Piotr Wiśniewski, IWO
Wicepremier Elżbieta Bieńkowska ogłosiła, że budowa ekspresówki jest w rządowych planach
Wicepremier Elżbieta Bieńkowska ogłosiła, że budowa ekspresówki jest w rządowych planach infografika Jerzy Chamier-Gliszczyński
Wicepremier Elżbieta Bieńkowska ogłosiła w piątek, że budowa ekspresówki jest w rządowych planach. - Chcemy to na papierze! - komentują sceptycy.

Zakończenie połączenia autostrady A2 i A1, czyli odcinek z Bydgoszczy do Nowych Marz - taki punkt znalazł się w piątkowym wystąpieniu wicepremier. - Ten rok to ma być początek dokończenia budowy sieci dróg ekspresowych w Polsce - zapowiedziała Elżbieta Bieńkowska.

S5 miałaby powstać jeszcze w tej perspektywie unijnej, czyli do 2020 roku.

Do obietnic sceptycznie podchodzą jednak politycy i działacze z naszego regionu. - To kolejne "ele mele dudki" - komentuje Jerzy Wenderlich, wicemarszałek Sejmu z ramienia SLD. - Ten rząd ciągle obiecuje. Słowa minister Bieńkowskiej to kolejny spektakl nawijania waty cukrowej na ten sam patyk - ocenia.

Przeczytaj również: Rząd obiecuje: Droga S5 powstanie w najbliższych latach

- Takich obietnic mieliśmy już wiele - podkreśla też Piotr Cyprys, prezes Stowarzyszenia Metropolia Bydgoska. - Ciągle podaje się kolejne daty i terminy. Jeśli droga S5 ma u nas powstać, to niech fundusze na ten cel spłyną do bydgoskiego oddziału GDDKiA. Obietnice najmniej kosztują polityków. Szczególnie w roku wyborczym.

Potwierdzenia w dokumentach rządowych chciałby starosta żniński Zbigniew Jaszczuk: - Żnin już parę razy był "kiwnięty". Na przykład za rządów ministra Nowaka. Bo najpierw drogowa inwestycja była na sto procent, a ja uspokajałem, żeby "piątki" nie blokować, a później sytuacja znów stała się mocno niepewna.

Dlatego żninianie wyjdą na krajową "piątkę" dziś o godz. 14.00 w dwóch miejscach: na ul. Szpitalnej (wjazd do miasta od strony Poznania) oraz na ul. Mickiewicza, (wjazd od Bydgoszczy). - Za dużo jest wypadków, coraz trudniej nam się przemieszczać z jednej części miasta do drugiej, poza tym stajemy się terenem mało atrakcyjnym ekonomicznie - przyznała Joanna Purczyńska, szefowa SLD w powiecie, koordynatorka blokady.

Czytaj też: Krajowa "piątka" stanie w poniedziałek. Będą gigantyczne korki!

Według harmonogramu bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, S5 ma być gotowa w ciągu 5 lat. Do sierpnia 2014 roku powstanie dokumentacja. Potem będzie czas na przetargi. Roboty budowlane mają rozpocząć się w lutym 2016 roku i potrwać dwa lata - do lutego 2018.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wyborca
W dniu 13.01.2014 o 18:51, KUJAWIAK napisał:

jest to jedna z najwazniejszych dróg w polsce połączy 4 z 8 najwiekszych miast w polsce WROCŁAW-POZNAN-BYDGOSZCZ-GDANSK


Czy rząd PO to rozumie?
G
Gość

A kiedy pseudorządzie S6 ? Zachodniopomorskie nie ma normalnych dróg !!! Tylko jest "aż" 25 km  dwupasmowej A6 (zbudowana przez Niemców!) i obwodnice Goleniowa, Nowogardu. Pozostałe drogi to zwykłe wąskie jednopasmówki, a DK6 Szczecin - Gdańsk to co chwila wieś=fotoradar, wieś= fotoradar, a jedyny normalniejszy odcinek na tej części to obwodnica Słupska, która też jest w większości jednopasmowa ! Tak nie może być !!! My mieszkańcy środkowego pomorza nie mamy normalnego szybkiego-bezpiecznego połączenia z lotniskami w Goleniwowie pod Szczecinem i w Gdańsku !

K
KUJAWIAK

jest to jedna z najwazniejszych dróg w polsce połączy 4 z 8 najwiekszych miast w polsce

 

WROCŁAW-POZNAN-BYDGOSZCZ-GDANSK

e
eska1
W dniu 13.01.2014 o 15:25, Jurand1 napisał:

ta mała wesz wszystko zrobi aby Bydzia s5 nie miała

to nawet nie wesz, a gnida.

j
jurko

Oczywiście że jest na papierze, ale planowana w roku 2030.

J
Jurand1
W dniu 13.01.2014 o 12:15, Mariusz napisał:

Sorry, ale najpierw wypadałoby podokańczać naprawdę ważne dla kraju drogi. A1 za Piotrkowem z obwodnicą Częstochowy, S7 na Kraków, A2 W-wa Minsk Maz, Warszawa-Lublin (S17?) Czy choćby ta S5 ale między Wrocławiem i Poznaniem. Natężenie ruchu między Bydgoszczą a Żninem póki co w żadnym wypadku nie uzasadnia budowy nawet jednojezdniowej S-ki, a przejazd przez Bydgoszcz po śladzie DK5 jest w zasadzie bezproblemowy (2 ronda i 10 minut). Więc odłóżmy S5 poza 2020r. W naszej okolicy obecnie najpotrzebniejsza jest obwodnica Inowrocławia, potem Strzelna. Btw, tranzyt z Poznania na Gdańsk (Kaliningrad) i Olsztyn idzie przez DK15 do A1. I o wiele bardziej sensownym jest przebudowa tej drogi do standardu 2x2 niż właściwie zbędna S5 wkoło Bydgoszczy.

ta mała wesz wszystko zrobi aby Bydzia s5 nie miała

d
do hipokryty
W dniu 13.01.2014 o 12:04, Tor-mak napisał:

Redakcja Gazety Pomorskiej nadal jest w gestii SLD,wymoczka Wenderlicha i sekretarzy tej partii..Nie razi Was kłamstwo lidera waszej partii,który obejmując rządy głosił swój program,z którego nic nie zostało,że jeśli SLD mówi ze wyrosną gryszki na wierzbie,to wyrosną,  i co wyrosły?Dziennikarze GP,wzorem zjełczałej skrajnej prawicy,wszystko co robi i planuje Rząd,to kłamstwo i puste obietnice.Czy demencja waszej gazety i mediów prawicowych,osiągneła już trzecie dno?.


Kto to pisze ? Wielbiciel tow.Michała Zaleskiego rządzącego Toruniem już 3-kadencje? W dodatku bardzo dobrym kolegą dyrektora Rydzyka, najsłynniejszego toruniania?
p
patrzmy realniej
W dniu 13.01.2014 o 12:15, Mariusz napisał:

Sorry, ale najpierw wypadałoby podokańczać naprawdę ważne dla kraju drogi. A1 za Piotrkowem z obwodnicą Częstochowy, S7 na Kraków, A2 W-wa Minsk Maz, Warszawa-Lublin (S17?) Czy choćby ta S5 ale między Wrocławiem i Poznaniem. Natężenie ruchu między Bydgoszczą a Żninem póki co w żadnym wypadku nie uzasadnia budowy nawet jednojezdniowej S-ki, a przejazd przez Bydgoszcz po śladzie DK5 jest w zasadzie bezproblemowy (2 ronda i 10 minut). Więc odłóżmy S5 poza 2020r. W naszej okolicy obecnie najpotrzebniejsza jest obwodnica Inowrocławia, potem Strzelna. Btw, tranzyt z Poznania na Gdańsk (Kaliningrad) i Olsztyn idzie przez DK15 do A1. I o wiele bardziej sensownym jest przebudowa tej drogi do standardu 2x2 niż właściwie zbędna S5 wkoło Bydgoszczy.


Ty znów nadajesz siedząć na osiołku na słynnej toruńskiej SROtówce, po wypiciu kilku piwsk , które pozostały ci po hucznym otwarciu (koszt imprezy ok.0.5 mln PLN),tego waszegp mostu bubla z pola na pole za ok. 1 mld PLN?

Gdyby cały kraj był tak rozrzutny i tak tragicznie rządzony przez wiecznych, zakompleksionych marszałków toruńskich czy POlityków skutecznych jedynie dla Torunia, to już dawno byłoby jedynie 10 mln mieszkaców.
M
Mariusz

Sorry, ale najpierw wypadałoby podokańczać naprawdę ważne dla kraju drogi. A1 za Piotrkowem z obwodnicą Częstochowy, S7 na Kraków, A2 W-wa Minsk Maz, Warszawa-Lublin (S17?) Czy choćby ta S5 ale między Wrocławiem i Poznaniem. Natężenie ruchu między Bydgoszczą a Żninem póki co w żadnym wypadku nie uzasadnia budowy nawet jednojezdniowej S-ki, a przejazd przez Bydgoszcz po śladzie DK5 jest w zasadzie bezproblemowy (2 ronda i 10 minut). Więc odłóżmy S5 poza 2020r. W naszej okolicy obecnie najpotrzebniejsza jest obwodnica Inowrocławia, potem Strzelna. Btw, tranzyt z Poznania na Gdańsk (Kaliningrad) i Olsztyn idzie przez DK15 do A1. I o wiele bardziej sensownym jest przebudowa tej drogi do standardu 2x2 niż właściwie zbędna S5 wkoło Bydgoszczy.

T
Tor-mak

Redakcja Gazety Pomorskiej nadal jest w gestii SLD,wymoczka Wenderlicha i sekretarzy tej partii..Nie razi Was kłamstwo lidera waszej partii,który obejmując rządy głosił swój program,z którego nic nie zostało,że jeśli SLD mówi ze wyrosną gryszki na wierzbie,to wyrosną,  i co wyrosły?

Dziennikarze GP,wzorem zjełczałej skrajnej prawicy,wszystko co robi i planuje Rząd,to kłamstwo i puste obietnice.Czy demencja waszej gazety i mediów prawicowych,osiągneła już trzecie dno?.

K
Kuba

Nie wierzę  w żadne obietnice tych kłamców z PO. Tym razem "blond cudeńko" wskazała na rok 2020 i jej obietnica dotyczy jedynie odcinaka Bydzia- Nowe Marzy. Po pierwsze w tym roku nikt już nawet nie będzie wspominał rządów PO. Po drugie obiecanka dotyczy jedynie połowy niezbędnej naszemu miast ESKI. Przy okazji : "blond cudeńko" znana jest z wyjątkowej niechęci do Bydgoszczy. A jak wiadomo Donek też nie chce dużego silnego miasta w tak niedaleko trójmiasta. Jakoś tak wszystkie rządy od dwudziestu lat robią co w ich mocy , aby zmarginalizować Bydgoszcz. Zniszczyć jej przemysł,

b
byle przy korycie?
Przecież wg obietnic PełOwców tą trasą już jeździmy od 2012 roku. Zbliżają się wybory a pierwsze do PE już w mają, więc skuteczny dla Torunia, baron PO T.Lenz/Lenc? zadziałal,żeby znów obiecali?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska