W minionym roku Marcin Pawlak, powiatowy rzecznik praw konsumentów, zarejestrował 208 interesantów, ale to nie wszyscy.
Wielu ludziom wystarczyło podpowiedzieć w jaki sposób sami mogą rozwiązać problem. - Gdybym rejestrował każdego konsumenta i każdą udzieloną telefoniczne poradę, jestem przekonany, że byłoby w rejestrze powyżej tysiąca pozycji - wyjaśnia urzędnik.
W ubiegłym roku Marcin Pawlak najczęściej zajmował się wadliwym obuwiem i reklamacjami związanymi z montażem okien.
Interwencje w tych sprawach stanowią łącznie 100 z 208 zarejestrowanych. O wielu z nich pisaliśmy na łamach "Pomorskiej", przestrzegając pozostałych mieszkańców przed nieuczciwymi praktykami rozmaitych firm i przedsiębiorstw.
Przypomnijmy, że we współpracy z Marcinem Pawlakiem doprowadziliśmy do zrównania cen biletów komunikacji miejskiej kupowanych w autobusach i kioskach.
Generalnie wnioski ze wszystkich spraw są druzgodzące - ludzie nie czytają dokumentów i składają podpisy na byle świstku, który podrzuca im przedsiębiorca. W takich przypadkach rzecznik jest bezradny.
- Po sprawach, o których piszecie, wiele przedsiębiorców zwraca się do mnie z prośbą o porady, interpretacje ustaw, żeby zachować się w porządku w stosunku do klientów - zwraca uwagę Marcin Pawlak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Patrzymy na to, co Manowska pokazuje na urlopie. Niektórzy powiedzą, że to wstyd
- Tak Jacek Zieliński zachował się po śmierci Młynarskiego. Pracowali ze sobą latami
- Dariusz Wieteska jest już po rozwodzie. Znajomy aktora zdradził nam szczegóły!
- Pamela Anderson ma już prawie 60 lat! Oto, jak teraz wygląda. Rezygnuje z silikonu!