- Nie wiem, czy do protestu dojdzie, dlatego radzę poczekać. W naszej poradni nie ma objawów paniki ze strony pacjentów - powiedziała nam szefowa jednej z bydgoskich niepublicznych przychodni.
Wczoraj Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjentów, przypomniała, że każdy ubezpieczony w NFZ ma prawo do otrzymania recepty ze zniżką. Dotyczy to wszystkich pacjentów, którzy korzystają z placówek mających umowę z Funduszem.
Przeczytaj także: Tu lekarz już nie przyjmie. Lista poradni zamkniętych po kontroli NFZ
- Jeśli pacjent nie dostanie recepty ze zniżką od swojego lekarza, powinien jak najszybciej zgłosić się do dyrektora poradni. Jeśli ten nie wystawi mu recepty, to niech niezwłocznie kontaktuje się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta, korzystając z bezpłatnej infolinii 800-190-590 czynnej od poniedziałku do piątku - poinformowała Kozłowska.
Za odmowę wypisania recepty (naruszone zostają warunki umowy) grożą sankcje finansowe w wysokości 2 proc. kontraktu.
Czytaj e-wydanie »