https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik się dwoi...

(marz)
W grudziądzkim ratuszu dyżuruje miejski i powiatowy rzecznik ochrony konsumentów. Jest nim pani Maria Gizicka.

     Wiadomo, że na dzisiejszym rynku klienci czują się zagubieni i często lekceważeni przez handlowców i usługodawców. Konsumenci nie znają swoich praw i często nie potrafią bronić swoich interesów, tracąc wydane pieniądze. Powołanie miejskiego i powiatowego rzecznika ochrony konsumentów było więc pilnie potrzebne. Pani Maria Gizicka, dosłownie zasypana jest różnego rodzaju sprawami, dotyczącymi nie tylko wadliwego towaru kupionego w sklepie, ale źle świadczonych usług, lekceważenia konsumenta przez przedsiębiorcę itp.
     Takie buty...
     
Miniony rok wykazał, że najwięcej skarg klienci zgłosili na złą jakość obuwia. Zgłoszono 46 skarg na zakupione buty i w 17 przypadkach rzecznik podjął interwencję. Pozytywnie załatwił 15 z tych spraw, a 2 są jeszcze w toku. Mniej, bo 13 skarg wpłynęło na wadliwy sprzęt gospodarstwa domowego, 12 - na odzież, 10 - na sprzęt radiowo - telewizyjny, 11 na komputery, 7 dotyczyło spraw mieszkaniowych, także 7 - kredytów, 5 sprzętu sportowego a 3 - żywności. Po kilka skarg zgłoszono w sprawie artykułów wielu innych branż, ale tylko w części - w sumie w 53 przypadkach - rzecznik podjął interwencje. 44 z nich zakończyły się na korzyść konsumenta. Łącznie pani Maria Gizicka rozpatrzyła w ciągu minionego roku aż 181 spraw (16 z nich nie dotyczyło bezpośrednio ochrony konsumentów). Przeważnie zgłosili je mieszkańcy Grudziądza (144) i tylko 19 z terenu powiatu. W 2 przypadkach interweniowali u grudziądzkiego rzecznika nawet mieszkańcy spoza województwa. W 3 sprawach rzecznik pomógł przygotować konsumentom pisma procesowe.
     Edukacja klientów
     
Żeby klient nie dał się nabijać w butelkę i potrafił od razu bronić swoich praw, pani rzecznik uczestniczyła w spotkaniach i organizowała szkolenia. Maria Gizicka spotykała się z młodzieżą szkół ponadpodstawowych i przekazała do placówek oświatowych w mieście i powiecie najpilniejsze tematy i zagadnienia do rozpowszechnienia wśród uczniów i słuchaczy. Prowadziła też zajęcia z uczniami w ramach Koła Młodego Konsumenta, pomogła przygotować materiały dla studentów piszących prace magisterskie z ochrony praw konsumenta. Utrzymuje stały kontakt z mediami, a wszystkim zainteresowanym udostępnia akty prawne.
     Rzecznik ochrony konsumentów urzęduje na parterze Urzędu Miejskiego, wejście od ul. Kościelnej, tel. 45 - 10 - 216.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska