https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S-10 to priorytet dla kujawsko-pomorskiego

Urząd Marszałkowski
Arkadiusz Gola
Budowa w najbliższej perspektywie czasowej drogi ekspresowej S-10 to inwestycja niezbędna dla prawidłowego rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego, a zwłaszcza dla spójności i integracji funkcjonalnej Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Funkcjonalnego.

O realizację inwestycji będą wspólnie zabiegać marszałek Piotr Całbecki oraz wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.

Droga ekspresowa S10 stanowi ważny fragment międzynarodowej sieci transportowej TEN-T, łącząc województwo kujawsko-pomorskie, z jednej strony z zespołem portów handlowych w Szczecinie i Świnoujściu, a z drugiej strony, przez drogę ekspresową S7, ze stolicą państwa.

- Potrzeba budowy drogi S-10 połączyła polityków w województwie kujawsko-pomorskim. Trzeba szukać więcej takich inwestycji i przedsięwzięć, które zwiększą siłę naszego województwa – mówi wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.

Budowa ekspresówki jest niezbędna na całym kujawsko-pomorskim odcinku. Odcinek łączący Bydgoszcz (węzeł Stryszek) z Toruniem (wraz z rozbudową węzła Czerniewice) stanowi strategiczne połączenie obu miast i obszarów między nimi. Obecnie Bydgoszcz z Toruniem połączona jest bardzo obciążoną ruchem ciężarowym drogą krajową nr 10 oraz przebiegającą w większości przez obszary zabudowane drogą krajową nr 80. Budowa trasy S-10 oznacza również stworzenie dogodnego połączenia części województwa z autostradą A1.

- O ile przebieg bydgosko-toruńskiego odcinka drogi S-10 nie wywołuje kontrowersji, o tyle koncepcja realizacji inwestycji na odcinku od Torunia do wschodniej granicy województwa jest problematyczna i wymaga analizy społecznej. Aktualnie planowany odcinek przebiega przez strefę intensywnej zabudowy i unikatowych obszarów leśnych. Chcąc ochronić ten obszar i uniknąć konfliktów proponujemy wyznaczyć przebieg drogi S-10 w rejonie Lipna, a także Siarzewa, a więc w tym samym pasie wydzielonym z obszaru Natura 2000, co planowana zapora na Wiśle. Dzięki temu bardziej realna stanie się również budowa drugiego stopnia wodnego poniżej Włocławka – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Droga S-10 została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, uwzględnia ją także nasz Kontrakt Terytorialny. Kluczowe znaczenie tego połączenia podkreślają też zapisy Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego – Plan modernizacji 2020+.

***

Prognoza pogody na 3.03.2016.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacaH
W dniu 03.03.2016 o 14:59, Gość napisał:

Z Lipna nie było i nie ma żadnej marszałek. To jest Członek Zarządu. Jest jeden marszałek, dwóch wicemarszałków oraz dwoje członków zarządu. Glupole z PSL w Lipnie na to swoja Anetkę wołają marszałek ale ona marszałkiem nie jest tak samo jak Kwiatkowski czy ten z Krojczyna nie są starostami.

 

Marszałek jest od 3 kadencji, skuteczny dla Torunia ,zaoczny biolog-gadolog ,POdobno spec od gęsi,którego już władza całkowicie zdemoralizowała.

Został wybrany w swoim okręgu wyborczym a następnie namaszczony przez barona PO tow. T. Lenza.

G
Gość
W dniu 03.03.2016 o 11:58, Gość napisał:

Wtedy nie było chyba jeszcze pani marszałek z Lipna.

Z Lipna nie było i nie ma żadnej marszałek. To jest Członek Zarządu. Jest jeden marszałek, dwóch wicemarszałków oraz dwoje członków zarządu. Glupole z PSL w Lipnie na to swoja Anetkę wołają marszałek ale ona marszałkiem nie jest tak samo jak Kwiatkowski czy ten z Krojczyna nie są starostami.

G
Gość
W dniu 03.03.2016 o 08:40, Halina napisał:

"O ile przebieg bydgosko-toruńskiego odcinka drogi S-10 nie wywołuje kontrowersji, o tyle koncepcja realizacji inwestycji na odcinku od Torunia do wschodniej granicy województwa jest problematyczna i wymaga analizy społecznej. Aktualnie planowany odcinek przebiega przez strefę intensywnej zabudowy i unikatowych obszarów leśnych. Chcąc ochronić ten obszar i uniknąć konfliktów proponujemy wyznaczyć przebieg drogi S-10 w rejonie Lipna, a także Siarzewa, a więc w tym samym pasie wydzielonym z obszaru Natura 2000, co planowana zapora na Wiśle. Dzięki temu bardziej realna stanie się również budowa drugiego stopnia wodnego poniżej Włocławka – mówi marszałek Piotr Całbecki" Panie marszałku o tej koncepcji słyszałam już pare lat temu podczas uzgodnienia strategii województwa kujawsko-pomorskiego na spotkaniu w Lipnie a mówił o tym radny miejski z Lipna p. Grzegorz Koszczka. Wówczas nie zrobiło to żadnego wrażenia na obecnych pracownikach Urzędu Marszałkowskiego. Czyżby Pan Marszałek słuchał uwag lokalnych radnych i wyciągał z tego wnioski?

Wtedy nie było chyba jeszcze pani marszałek z Lipna.

G
Gość
W dniu 03.03.2016 o 09:54, Gość napisał:

Plany, plany, plany. Jeszcze nawet nie jest ustalony przebieg trasy. A co z zapowiadaną i obiecaną obwodnicą Lipna? Będzie za sto lat? A przed wyborami miała być tuż tuż...

Najpierw to miało być rondo o którym wciąż opowiadała pani burmistrz. Potem miała być obwodnica już za moment a tu ani obwodnicy ani ronda ani remontu DK67 przez miasto. Teraz też marszałek obiecuje. Może starosta powiatu lipnowskiego pobuduje obwodnicę bo ostatnio na sesji rady miasta mówił że nie ma co z pieniędzmi zrobić. Zamiast remontować drogę powiatową i trąbić o jakiejś tam miniobwodnicy vel okrężnicy niech zbuduje obwodnice.

G
Gość

Plany, plany, plany. Jeszcze nawet nie jest ustalony przebieg trasy. A co z zapowiadaną i obiecaną obwodnicą Lipna? Będzie za sto lat? A przed wyborami miała być tuż tuż...

s
szukam_s5
Strategia powtarzana trzecią kadencję. Byla dobra lata temu, niemniej slabiutka realizacja. Ciemny lud kupi ja na kolejne lata?
H
Halina

"O ile przebieg bydgosko-toruńskiego odcinka drogi S-10 nie wywołuje kontrowersji, o tyle koncepcja realizacji inwestycji na odcinku od Torunia do wschodniej granicy województwa jest problematyczna i wymaga analizy społecznej. Aktualnie planowany odcinek przebiega przez strefę intensywnej zabudowy i unikatowych obszarów leśnych. Chcąc ochronić ten obszar i uniknąć konfliktów proponujemy wyznaczyć przebieg drogi S-10 w rejonie Lipna, a także Siarzewa, a więc w tym samym pasie wydzielonym z obszaru Natura 2000, co planowana zapora na Wiśle. Dzięki temu bardziej realna stanie się również budowa drugiego stopnia wodnego poniżej Włocławka – mówi marszałek Piotr Całbecki"

 

Panie marszałku o tej koncepcji słyszałam już pare lat temu podczas uzgodnienia strategii województwa kujawsko-pomorskiego na spotkaniu w Lipnie a mówił o tym radny miejski z Lipna p. Grzegorz Koszczka. Wówczas nie zrobiło to żadnego wrażenia na obecnych pracownikach Urzędu Marszałkowskiego. Czyżby Pan Marszałek słuchał uwag lokalnych radnych i wyciągał z tego wnioski?

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska