https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S5 na razie w folderze i na deskach kreślarskich

Marek Weckwerth
Trasa będzie budowana w siedmiu odcinkach i pochłonie ok. 2,5 mld zł.
Trasa będzie budowana w siedmiu odcinkach i pochłonie ok. 2,5 mld zł. Fot. Piotr Krzyżanowski/zdjęcie ilustracyjne
Na wielkopolskim odcinku przyszłej drogi ekspresowej nr 5 praca wre. U nas jedynym dowodem, że coś będzie się działo, jest broszura.

Wystarczy przejechać Cotoń - ostatnią miejscowość w Kujawsko-Pomorskiem - i oczom podróżujących ukazuje się gospodarna Wielkopolska. Tam wszystko dzieje się szybciej i na większą skalę.

Toteż widać szeroki pas ziemi, dziesiątki maszyn budowlanych, setki robotników. Ten odcinek połączy się z gotową już S5 za Gnieznem i autostradą A2.
Droga S-10. Zbudują "ekspresówkę" między Bydgoszczą a Toruniem!

U nas jest tylko folder informacyjny o tym, jak będzie wyglądał wykup prywatnych gruntów przeznaczonych pod budowę 128-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej. Tam, przypomnijmy, połączy autostradę A1 w Nowych Marzach z wielkopolską S5 za wspomnianą wsią Cotoń.

- Broszura informacyjna sprawiła, że coraz więcej osób pyta nas o to, jak będzie z wykupami gruntów. To nie tylko te osoby, które mieszkają przy planowanej trasie, ale także zainteresowane kupnem działek - wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Nie obliguje nas do tego żaden przepis, ale chcemy społeczeństwo informować jak najlepiej, więc we wszystkich gminach położonych na bądź przy trasie pojawią się nasze mobilne punkty informacyjne. Wkrótce podamy harmonogram spotkań w poszczególnych gminach.

Tomasz Okoński dodaje, że najpierw musi być dokładnie określony przebieg poszczególnych odcinków drogi, a nad tym pracują już intensywnie projektanci siedmiu wytypowanych w przetargach wykonawców. Gdy przebieg będzie znany, nie będzie już żadnych wątpliwości, jakie działki trzeba będzie wykupić. Powstaną dokładne mapy terenu.

Jednak już teraz wiadomo w zarysie, że jest ponad 4 tys. działek, w tym ok. 150 zamieszkanych.

- W drugiej połowie tego roku, gdy będą już plany techniczne nowej drogi i wszystkie nie-zbędne dokumenty, wystąpimy do wojewody o wydanie ZRiD, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - kontynuuje Okoński. - Wojewoda wyda je zapewne na przełomie tego i 2017 roku, i od razu rozpoczną się wykupy i wywłaszczenia gruntów. To już zadanie urzędu wojewódzkiego. Formalnie rozpocznie się też budowa drogi. Będzie zima i o tym, czy można budować, zdecyduje tak naprawdę pogoda.

Trasa będzie budowana w siedmiu odcinkach i pochłonie ok. 2,5 mld zł. W każdym kierunku pobiegną dwa pasy i pas awaryjny. Od Aleksandrowa do Białych Błot ekspresówka będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicą Bydgoszczy, połączoną z istniejącym już ekspresowym fragmentem S10 (południową obwodnicą Bydgoszczy).

Ostatnie odcinki kujawsko-pomorskiej S5 oddane zostaną do użytku w roku 2019.

Dzięki tej trasie bez problemu i szybko będzie można dojechać nad morze i w przeciwnym kierunku - w Sudety.

***
Specjalne osłony i słupy przydrożne mogą ocalić życie kierowców. W Inowrocławiu przeprowadzono crash testy, wideo: TVN24/x-news

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
echo prawdy
W dniu 19.06.2016 o 21:08, gosc napisał:

Ale w 2007 roku do władzy doszło pelo i obiecali że na Euro 2012 w Polsce pojedziemy całą trasą S5.A pewnie poseł niejaki Olszewski powiedział że da sobie rękę uciąć jak ta trasa nie powstanie do EURO i biedak dziś bez ręki chodzi bo przecież PO to taka partia która dotrzymuje obietnic!!

t
Co ty piszesz? Teraz pis zastal polske po
Peo! w bardzo dobrej sytuacji gospodarczej sami przyznali nie raz a wtedy przejeli rzady po pisie w katastrofalnej zacofanej gospodarce!
g
gosc
W dniu 19.06.2016 o 17:17, ze swiecia napisał:

W 2006 roku byly ambitneb plany budowy drogi s5 ,byly zebrania odn.planow budowy,wykupow itd. Takie zebranie bylo m.in. w swieciu nad wisla.Nastepnie do wladzy przyszlo pis 2006r.i kase zabrali i bylo po budowieS5.Teraz sytuacja jest podobna!P

Ale  w  2007  roku  do  władzy  doszło  pelo  i   obiecali  że na  Euro  2012 w Polsce  pojedziemy  całą  trasą    S5.A pewnie    poseł  niejaki Olszewski powiedział że  da sobie rękę   uciąć jak ta  trasa  nie   powstanie do EURO  i  biedak  dziś bez ręki  chodzi  bo  przecież  PO  to  taka   partia  która dotrzymuje  obietnic!!

r
regionalny

Pewnie znów marszałek skuteczny dla Torunia, coś kombinuje, przy wsparciu parlamentarzysów toruńskich, tak jak to było a autostradą A1 ,mającą przebiegać miedzy Bydgoszczą a Toruniem??

j
jan23
20 lat gadają o tej trasie a jak przychodzi co do czego te debile nie wiedzą jak ma przebiegać i nic nie przygotowane i jeszcze wybierają na wykonawce jakiegoś dziwoląg mir coś tam to chyba rodzinna firma mirasa co ze szwagrem kupili kradzioną koparkę i betoniarkę powodzenia ha ha ha
z
ze swiecia
W 2006 roku byly ambitneb plany budowy drogi s5 ,byly zebrania odn.planow budowy,wykupow itd. Takie zebranie bylo m.in. w swieciu nad wisla.
Nastepnie do wladzy przyszlo pis 2006r.i kase zabrali i bylo po budowie
S5.
Teraz sytuacja jest podobna!
P
S
Szef
Jak to powiedzial kolega z gddia jezeli zrobia s5 i s 10 to oni nie beda mieli roboty dlatego to tylko plany ... a kase miesiac w miesiac odbieraja i to naprawde nie mala .
t
to i owo

Teraz na pewno nasi włodarze myślą jak zabrać kasę z budowy S5 na budowę S10 bo w tygodniu rząd zaklepał rozpoczęcie budowy  trasy budowy Bydgoszcz -Toruń,s10!  I znowu z planów budowy s5 pewnie nic nie wyjdzie?

W
Wielkopolanin

no to już wiadomo dlaczego Bydgoszcz został wyrzucone z województwa poznańskiego w 1938r.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska